LJUDSKI FAKTOR KAO KOMPARATIVNA MARKETING PREDNOST REPUBLIKE SRBIJE U NOVIM EKONOMSKIM I GEOPOLITIČKIM OKOLNOSTIM

  • Branislav S. Radnović
  • Milena P. Ilić
Ključne reči: ljudski resursi, Republika Srbija, komparativna marketing prednost, ekonomske okolnosti, političke oklonosti

Sažetak


Danas u novim ekonomskim i geopolitičkim okolnostima, u eri globalizma, svaka pojedinačna zemlja ima otežan zadatak da se po nečemu izdvoji i da se na osnovu toga kvalitetno ekonomski i politički pozicionira. Republika Srbija, kao i svaka druga mala zemlja, može i mora jedino da ponudi samo ono najbolje što ima. LJudi koji su izlazili kao produkt jednog obrazovnog sistema, koji je decenijama krasio ove prostore, su svakako ono najbolje čime ova zemlja je oduvek raspolagala. Međutim, stanje se permanentno menja, jer su i mnoge druge zemlje konkurenti uvideli da velikima mogu biti interesantni samo ako im ponude dve stvari: rad ili znanje, ili najbolje i jedno i drugo. Na taj način i Republika Srbija biće interesantna i u ekonomskom i političkom pogledu, te kroz ovaj rad želimo upravo da ukažemo na značaj kvalifikovanog ljudskog faktora za stvaranje komparativne marketing prednosti Republike Srbije, i u evropskim i u svetskim okvirima.

Reference

Бољевић – Премовић – Стојановић – Алексић 2014: Бољевић А.Р. Премовић, Ј. Д. & Стојановић-Алексић В. Р. ''Људски ресурси као фактор креирања конкурентских предности туристичких предузећа''. Техника, 69(1), 145-150.
Брацановић 2019: Брацановић С. ''Поједини аспекти економских кретања земаља у транзицији'', Приштина – Лепосавић: Институт за српску културу. Гласник Баштина, свеска 48, стр. 195-215.
Гордић – Миленковић 2018: Гордић, М., Миленковић, Д. ''Војна неутралност Србије и сарадња са Руском федерацијом'', Приштина – Лепосавић: Институт за српску културу. Гласник Баштина, свеска 45, стр. 149-165.
Гордић – Петровић 2019: Гордић, М., Петровић, И. ''Model of Military Neutrality As Perspective of Development of The Republic of Serbia'', Приштина – Лепосавић: Институт за српску културу. Гласник Баштина, свеска 47, стр. 117-173.
Дашић 2008: Дашић Д. Савремена дипломатија. Београд: Мултидисциплинарни центар за подстицање интеграционих процеса и хармонизацију права.
Друштво лобиста Србије. http://www.drustvolobistasrbije.org/files/pdf/stratesko-pozicioniranje-funkcija-lobbying.pdf [19.03.2019.]
Закон о високом образовању ("Сл. гласник РС", бр. 88/2017, 27/2018 - др. закон, 73/2018 и 67/2019)
Илић 2018: Илић, М. Менаџмент људских ресурса. Београд: Висока школа струковних студија за информационе технологије.
Једнак 2000: Једнак Ј. Основи економије. Београд: Чигоја штампа.
Johnson – Scholes – Whittington 2008: Johnson, G. Scholes, G. Whittington, K. Exploring Corporate Strategy, 8th edition, Harlow: Prentice Hall.
Манкју 2013: Манкју Г. Принципи економије. Београд: ЦИД Економског факултета у Београду.
Милетић – Илић – Кастратовић 2018: Милетић, Л. Илић М, Кастратовић, Е. ''The role of financial institutions from the aspects of innovated banking products and services as the reply of banks in Serbia to the changes in the environment''. International Review, No. 1-2 p.111-119.
Радновић Б, 2013: Маркетинг услуга. Нови Сад – Сремска Каменица: Универзитет Едуцонс, Факултет пословне економије.
World Bank, Kosovo Powerty Assessment 2005. http://documents.worldbank.org/curated/en/2005/06/6060519/kosovo-poverty-assessment-promoting-opportunity-security-participation-all-kosovo-poverty-assessment-promoting-opportunity-security-participation-all; [21.03.2019.]
Objavljeno
2020/03/19
Rubrika
Članci