РАЗВРСТАВАЈУЋИ ТЕСТОВИ У НАСТАВИ СРПСКОГ ЈЕЗИКА КАО СТРАНОГ

  • Александар М. Новаковић
  • Никола М. Татар
Ključne reči: онлајн тестови, настава српског као страног језика, разврставајући тестови

Sažetak


Предмет овога рада односи се на испитивање теоријских захтева и могућих практичних решења у развоју онлајн разврставајућих тестова за учење српског језика као страног. Разврставајући тестови се у настави страног језика користе за процену нивоа познавања језика који се учи са циљем формирања хомогених група и који, притом, не морају нужно бити стандардизовани. Развој савремених информационо-комуникационих технологија поставио је нове изазове пред недовољно развијену наставу српског језика као страног. Међу свим тим изазовима посебно се истиче развој онлајн тестова за одређивање нивоа познавања српског језика. Сходно томе, аутори креирају електронски интерактивни тест под називом Test Your Serbian, који у првој фази тестирања показује стопроцентну тачност у одређивању нивоа познавања српског језика (као страног).

 

Reference

Алдерсон и сар. 1995: J. C.Alderson, C. Clapham, D. Wall. Language test construction and evaluation. Cambridge University Press.
Браун 2005: J. D. Brown. Testing in language programs. New York, NY: McGraw-Hill.
Бредшо 1990: J. Bradshaw. ,,Test-takers’ reactions to a placement testˮ. Language Testing, 7(1), 13–30.
Вол и сар. 1994: D. Wall, C. Clapham, J. C. Alderson. Evaluating a placement test. Language Testing, 11(3), 321–344.
ЗЕО 2013: Common European Framework of Reference. Strasbourg: Council of Europe.
Зечевић 2013: С. Зечевић. ,,Прошлост, садашњост и будућност енглеског језика као глобалног језика савременог друштваˮ. Баштина, 35, 1524.
Јанковић 2016: Н. Јанковић. Вредновање језичких знања и способности у настави енглеског језика (докторска дисертација). Београд: Филолошки факултет.
Кончаревић 2004: К. Кончаревић. Савремена натава руског језика. Београд: Славистичко друштво Србије.
Кулић, Савковић 2019: Г. Кулић, К. Н. Савковић. ,,Употреба Јутјуба у настави енглеског језика на средњошколском нивоуˮ. Баштина, 49, 129143.
Михајловић 2019: М. Михајловић. ,,Лексикологија у наставним плановима и програмима и школским уџбеницимаˮ. Баштина, 47, 85102.
Пол и сар. 1987: M. Paul, J. Glyn. ,,Vocabulary Size as a Placement Indicatorˮ. In: Grunwell, Pamela, Ed. Applied Linguistics in Society. Papers from the Annual Meeting of the British Association for Applied Linguistics (20th, Nottingham, England, United Kingdom, September 1987. British Studies in Applied Linguistics, 3, 8087.
Талијанте 2009: C. Tagliante. Evaluacija i Zajednički evropski okvir. Beograd: CLE International, Data status.
УПТО 2011: Manual for Language Test Development and Examining. Strasbourg: Council of Europe.
Фулшер 1999: G. Fulcher. ,,Computerizing an English language placement testˮ. ELT Journal, Volume 53, Issue 4, October 1999, 289–299.
Шоами 1993: E. Shohamy. The power of tests: The impact of language tests on teaching and learning. Washington, DC: The National Foreign Language Center.
Objavljeno
2020/12/16
Rubrika
Članci