МУЛТИНАЦИОНАЛНИ КОРПОРАТИВНИ ОДНОСИ У ЈАПАНСКОЈ КОМПАНИЈИ ТОЈОТА СА ОСВРТОМ НА САРАДЊУ СА ФИЛИПИНИМА

  • Milica D. Jotov
Ključne reči: Јапан, Филипини, Тојота, култура, економија

Sažetak


Овај рад има за циљ да  размотри проблематику специјалног модела управљања и производње који је развијен у компанији Тоyота, и његов допринос развоју других економија у свету, с посебним освртом на производњу на Филипинима.

Јапан је прва земља у Азији која је кренула путем модернизације и као таква, постала модел земљама у окружењу. Филипини су једна од земаља Азијско-пацифичког региона која је следила пут промена и усвојила Каизен филозофију.

Јапан је утицао и шире, глобално, на све компаније у свету које тезе да у сопственом окружењу спроведу овакав начин пословања.

Пословна филозофија компаније Тоyота и примена Каизена као новог модела руковођења корпорацијом, постала је синоним за квалитетно управљање компанија сиром света, те је утицала на успостављање нових законитости у сфери економије, културе и друштва, у глобалном контексту.

Reference

David Flath. The Japanese Economy, second edition. Oxford University Press 2005
Masahisa Fujita, Satoru Kumagi, Koji Nishikimi. Economic integration in East Asia, Perspectives from Spatial and Neoclassical Economics. Institute of Developing Economies (IDE), JETRO 2008
THE GEOPOLITICS OF JAPAN: An Island Power Adrift. Stratfor Global intelligence 2009
Anne-Will Harzing, Joris Van Ruysseveldt. International Human Resource Management, second edition. SAGE Publications London-Thousand Oaks-New Delhi 2004

Jeffrey K. Liker. The Toyota Way: 14 Management Principles from the
World's Greatest Manufacturer. McGraw-Hill © 2004

http://www.toyota-global.com/sustainability/corporate_citizenship/environment/toyota_environmental_activities_grant_program/
http://www.toyota.com.ph/about_tmp/index.asp
http://www.toyoland.com/toyota/production-system.html
Objavljeno
2020/12/01
Rubrika
Članci