ОРГАНИЗАЦИЈА И СПРОВОЂЕЊЕ ОНЛАЈН ЈЕЗИЧКОГ И ОНЛАЈН КЊИЖЕВНОГ КУРСА НА ФАКУЛТЕТИМА И У СРЕДЊИМ ШКОЛАМА У СРБИЈИ

  • Милена З. Шкобо
Ključne reči: настава на даљину, дигиталне алатке, онлајн књижевни курс, онлајн језички курс, професори и наставници језика и књижевности.

Sažetak


Циљ овог рада је да утврди како се одвијала настава језика и књижевности на даљину у средњим школама (гимназијама) и на факултетима у Србији када је дошло до пандемије изазване појавом корона вируса, те да ли су наставници и професори језика и књижевности били довољно обучени за кориштење изабраних платформи и/или онлајн алатки, као и да ли они имају претходна искуства у организацији и реализацији језичких и књижевних курсева на даљину. У раду се проверавају две хипотезе: претпоставља се да концепт учења на даљину у Србији није заживео, односно да је недовољно развијен, имајући у виду ограничен број платформи за учење на даљину,  које су биле у оптицају у периоду  од марта до јуна 2020. године (1) и претпоставља се да је релативно низак степен дигиталне писмености наставника и ученика последица непостојања обука током којих би се наставници оспособили за рад на дигиталним платформама и осавременили наставу применом најновијих дигиталних алата. Детаљном анализом резултата потврђене су постављене хипотезе и отворена су нова питања која захтевају даљи истраживачки рад, а тичу се адекватне организације онлајн језичких курсева у дигиталном добу, те редефинисања методологија и циљева већ постојећих онлајн језичких курсева, као и осмишљавања и увођења једног потпуно новог концепта – модела онлајн књижевног курса у Србији – а о коме нема никаквих података и чије спровођење захтева детаљно истраживање у области књижевности и методике наставе књижевности.

 

Reference

Benson 2002: Angela D. Benson. Using online learning to meet workforce demand: A case study of stakeholder influence. Quarterly Review of Distance Education, 3(4), 443−452.
Blaire 2010: Kristine L. Blaire. Delivering Literary Studies in the Twenty-first Century: The Relevance of Online Pedagogies, In: Kayalis, T. and A. Natsina, (Eds.), Teaching Literature at a Distance, New York: Continuum, 67-78.
Bulatović–Stefanović и др. 2013: Nenad Bulatović, Darko Stefanović, Milan Mirković, i Dubravko Ćulibrk. Primena sistema za elektronsko učenje na visokoškolskim ustanovama u Srbiji – pregled aktuelnog stanja, Infoteh - Jahorina, 12, 743−746.
Boettcher–Conrad (2016): Judith V. Boettcher–Rita-Marie Conrad. The Online Teaching Survival Guide: Simple and Practical Pedagogical Tips, 2nd ed., San Francisko, CA: John Wiley & Sons, Inc.
Vodič za studente: ishodi akreditacija visokoškolskih ustanova i studijskih programa u Republici Srbiji (2020). Beograd: Nacionalno telo za akreditaciju i u visokom obrazovanju. https://www.nat.rs/ishodi-akreditacije-i-spk/?script=cir. [23. 10. 2020.].
Giralt–Murray 2019: Marta Giralt–Liam Murray. Reflexion, Analysis and Language Practice: From Individual Critical Thinking to Collaborative Learning Using Blogs in a Literature Class, In: M.L. Carrió-Pastor (Ed.), Teaching Language and Teaching Literature in Virtual Environments, Singapore: Springer, 277–293.
Dresang–McClelland 1999: Eliza T. Dresang–Kathryn McClelland. Radical Change: Digital Age Literature and Learning, Theory into Practice 38 (3), 160-167, http://www.jstor.org/stable/1477307. [17. 10. 2020.].
Hiltz–Turoff 2005: Starr Roxanne Hiltz–Murray Turoff. Education goes digital: The evolution of online learning and the revolution in higher education, Communications of the ACM, 48(10), 59−64.
Ibarra-Rius–Ballester-Roca 2019: Noelia Ibarra-Rius–Josep Ballester-Roca. Digital Storytelling in Teacher Training: Development of Basic Competences, Creativity and Multimodal Literacy Through Book Trailers, In: M. L. Carrió-Pastor (Ed.), Teaching Language and Teaching Literature in Virtual Environments, Singapore: Springer, 241–254.
Yaqoob 2011: Munazza Yacoob. Reader and text: Literary theory and teaching of literature in the twenty first century, International Conference on Languages, Literature and Linguistics IPEDR, 26, 511-515.
Kayalis–Natsina 2010: Takis Kayalis–Anastasia Natsina, (Eds.). Teaching Literature at a Distance, New York: Continuum.
Carrió-Pastor 2019: María Luisa Carrió-Pastor (Ed.). Teaching Language and Teaching Literature in Virtual Environments, Singapore: Springer.
Kline 2010: Daniel T. Kline. Metamedievalism, Videogaming, and Teaching Medieval Literature in the Digital Age, In: Kayalis, T. and A. Natsina, (Eds.), Teaching Literature at a Distance, New York: Continuum, 148-162.
Conrad 2002: Dianne Conrad. Deep in the hearts of learners: Insights into the nature of online community, Journal of Distance Education, 17(1), 1−19.
Koskimaa 2010: Raine Koskimaa. Literature in Digital Culture: Pedagogical Possibilities, In: Kayalis, T. and A. Natsina, (Eds.), Teaching Literature at a Distance, New York: Continuum, 123-136.
Lewis–Abdul-Hamad 2006: Cassandra C. Lewis–Husein Abdul-Hamid. Implementing Effective Online Teaching Practices: Voices of Exemplary Faculty, Innovative Higher Education 31, 83–98.
Matijašević-Obradović–Joksić 2014: Jelena Matijašević-Obradović–Ivan Joksic. Zastupljenost koncepta učenja na daljinu u sistemu visokog obrazovanja u Srbiji, Nastava i vaspitanje, 1, 145−158.
Milićević–Milićević и др. 2014: Violeta Milićević, Zoran Milićević i Nenad Milić. Elektronsko učenje u Srbiji primenom Moodle softvera, Bizinfo (Blace), 5(1), 71−82. http://www.bizinfo.edu.rs/index.php/bizinfo/article/view/44. [23. 10. 2020.].
Mур–Диксон-Дин и др. 2010: Joi L. Мооrе, Camille Dickson-Deane and Krista Galyen. E-Learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same?, Internet and Higher Education.
Nikolić 2017: Milena Nikolić. The use of audio and video recordings in English Language teaching, XVIII International Scientific Conference – Sinergija 2017, Conference Proceedings, Sinergija University, Bijeljina, Republic of Srpska.
Oliver 1999: Ron Oliver. Exploring strategies for online teaching and learning, Distance Education, 20 (2), 240-254.
Porter 2000: Sarah Porter. Technology in Teaching Literature and Culture: Some Reflections, Computers and the Humanities, 34(3), 311-324.
Rajković 2013: Milan Rajković. Istorija upotrebe LMS (sistema za učenje na daljinu) sistema u Srbiji. DABAR-Međunarodno takmičenje iz računarske i informatičke pismenosti, 27. novembar 2013. https://dabar.edu.rs/istorija-upotrebe-lms-sistema-u-srbiji/. [10. 10. 2020.].
Tallent-Runnels–Тhomas и др. 2006: Mary K Tallent-Runnels, Julie A. Thomas, William Y. Lan, Sandi Cooper, Terence C. Ahern, Shana M. Shaw and Xiaoming Liu. Teaching Courses Online: A Review of the Research, Review of Educational Research, 76(1), 93-135.
Uscinski 2011: Izabela Uscinski. Teaching Literature and Language Online, CALICO Journal 29(1), 173-76.
Johnson 2016: Toria Johnson. ʽHath he not twit?’: Teaching Shakespeare through Twitter, In: T. Hetland (Ed.), Teaching Literature with Digital Technology, Boston/New York: Bedford/ St. Martin’s, 99–109.
Škobo–Đerić-Dragičević 2019: Milena Škobo–Borjanka Đerić-Dragičević. Teaching English Literature in the Digital Era, Sinergija 2019 - XX International Scientific Conference, 20(5), Conference Proceedings, Sinergija University, Bijeljina, Republic of Srpska, 84-89.
Škobo 2020: Milena Škobo. Modern Technologies in Teaching Literature, Sinteza 2020 - International Scientific Conference on Information Technology and Data Related Research, Belgrade, Singidunum University, Serbia, 86-92.
Objavljeno
2021/05/12
Rubrika
Članci