УПРАВЉАЊЕ ЗНАЊЕМ – РАЗВОЈНИ ПОТЕНЦИЈАЛ ТУРИЗМА У ВОЈВОДИНИ

  • Оља М. Арсенијевић
  • Лазар Р. Цвијић
Ključne reči: управљање знањем, мултикултурализам, Војводина, туристичка дестинација

Sažetak


У модерном туристичком развоју дестинације се третирају као туристички производи који успешно конкуришу на тржишту захваљујући својим атрактивним и висококонкурентним елементима. Бренд дестинације демонстрира локацију, атракције и активности унутар граница. Креирање бренда је дуготрајан процес, а успостављени бренд се веома дуго чува у уму потрошача. Зато је неопходно имату дугорочну визију бренда дестинације који се базира на знању и кооперацији свих који су укључени у креирање туристичког производа. Креирани бренд дестинације који је успешн представљен одговарајућим сегментима тржишта кроз канале комуникације постаје снажно оруђе у придобијању и привлачењу тржишне тражње. Стога је циљ овог рада да се анализира Војводина као мултикултурална туристичка дестинација и укаже на то колико је као таква препознатљив бренд у туристичком бизнису. Основни циљ је да се сагледа стање и перспективе за пласирање производа на домаће, а нарочито на међународно туристичко тржиште. Крајњи циљ је укључивање стручњака из ове области и локалног становништва у пројекат развоја бренда војвођанског туризма, како би се оживела  напуштена рурална места, сачувало село и традиција.

Reference

Appleyard 2013: N. Appleyard, Tourism and Travel, Pearson Edition, Harlow.
Arsenijević – Jovanović - Radosavljević 2017: O. Arsenijević, L. Jovanović, M. Radosavljević, “Relationship between organizational climate and management effectiveness”, Industrija, Ekonomski institut, Beograd, vol. 45, no. 1, pp. 61 - 80, issn: 0350-0373, udc: 005.42 005.332.8:005.73, doi: 10.5937/industrija 45-11088.
Arsenijević 2016: O, Arsenijević, Upravljanje znanjem, Fakultet za poslovne studije i pravo, Beograd.
Bakić, Nikolić 2002: Bakić, O. Nikolić, V.M. Osnove turizma i ugostiteljstva, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd.Ловрета- Кончар- Петковић 2018: Стипе Ловрета- С. Кончар- Ј. Петковић, Г. Канали маркетинга, трговина и остали канали. Београд: Универзитет у Београду, Економски факултет и Економски факултет у Суботици, 2018. ИСБН: 978-86-403-1467-1.
Bogdanov 2015: N. Bogdanov, Ruralni razvoj i ruralna politika, Mikro knjiga, Beograd
Bošković – Mihajlović 2016: T. Bošković, M. Mihajlović, „Savremene tendencije na međunarodnom turističkom tržištu“, Škola biznisa, No. 123. Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad.
Bubulj – Arsenijević - Simić 2011: M. Bubulj, O. Arsenijević, J. Simić, “The impact of organizational culture on the development of the achievement motive among university students.” Educational Research and Reviews 6(6): 481-488.
Canfield - Switzer 2018: J. Canfield, J. Switzer, The success principles, HarperCollins e-books.
Clemmons Rumizen 2002: M. Clemmons Rumizen, The Complete Idiot's Guide to Knowledge Management, Alpha Books, Indianapolis.
Erjavec – Arsenijevic - Starc 2018: K. Erjavec, O. Arsenijevic, J. Starc, “Satisfaction with managers' use of communication channels and its effect on employee-organisation relationships”, Journal for East European Management Studies, Nomos Verlagsgesellschaft mbh & vol. 23, no. 4, pp. 559 - 578, issn: 0949-6181, doi: 10.5771/0949-6181-2018-4-559.
Gratzer - Werthner – Winiwarter 2004: M. Gratzer, H. Werthner, H. Winiwarter, “Electronic business in tourism”, International Journal of Electronic Business, 2(5):450-459, https://www.researchgate.net/publication/220300435_Electronic_business_in_tourism
Grčić – Šantić 2008: M. Grčić, D. Šantić, Osnove antropogeografije, Geografaski fakultet, Beograd.
Greenberg - Baron 1998: J. Greenbert, R. Baron, Behavior in Organizations. Pearson.
Groff - Jones 2003: T. R. Groff, T. P. Jones, Introduction to Knowledge Management: KM in Business, Butterworth-Heinemann; 1 edition New York.
Jovanović 2015: V. Jovanović, Tematski turizam, Univerzitet Singidunum, Beograd.
Kovačević – Obradović 2003: T. Kovačević, S. Obradović, „Mogućnosti afirmacije i razvoja turizma seoskog naselja Mišićevo u cilju održivog razvoja“ , Naučno-stručni časopis „Turizam“, No. 7. PMF, Novi Sad.
Krivec 2009: I. Krivec, Blaga Vojvodine, Čigoja štampa, Beograd.
Maletić 1968: Maletić, Vojvodina – znamenite ličnosti i lepote, Novi Sad.
Nedeljković 2018: D. Nedeljković, „Multikulturalnost u programu javnog servisa Vojvodine“ , Medijski dijalozi, No. 31. Podgorica.
Pavlović 1998: M. Pavlović, Geografija Jugoslavije, Savremena administracija, Beograd.
Pivac 2012: T. Pivac, Vinski turizam Vojvodine, PMF, Novi Sad.
Spasić - Pavlović 2018: V. Spasić, D. Pavlović, Poslovanje turističkih agencija i organizatora putovanja, Univerzitet Singidunum, Beograd.
Stankić - Stankić 2012: M. Stankić, R. Stankić, Informatika u turizmu, Visoka turistička škola strukovnih studija, Beograd
Štetić - Šimičević 2014: S. Štetić, D. Šimičević, Menadžment turističke destinacije. Univerzitet Singidunum, Beograd.
Stojanović 2014: J. Stojanović, „E-business in tourism and hospitality industry”, Savremene tendencije u turizmu, Sinteza 2014. Beograd
Strategija turizma Srbije za period 2016-2025. https://mtt.gov.rs/download/3/strategija.pdf
Vuković 2000: I. Vuković, Međunarodna ekonomija i turizam, Dalmatina, Zagreb.
Objavljeno
2021/02/12
Rubrika
Članci