МИМ СТРАНИЦЕ КАО ЛИДЕРИ ЈАВНОГ МЊЕЊА У ИЗБОРНОЈ КАМПАЊИ ЗА ПАРЛАМЕНТАРНЕ ИЗБОРЕ У ЦРНОЈ ГОРИ 2020. ГОДИНЕ

  • Јелена М. Вујановић
Ključne reči: Мим странице, изборна кампања, политичка комуникација, лидери јавног мњења

Sažetak


Након парламентарних избора у Црној Гори 2020. године дошло је до промјене власти први пут након увођења вишепартизма, а многи актери и медији тврде да су значајну улогу у кампањи која је претходила овом изборном резултату имале популарне мим странице на Фејсбуку.

Рад полази од претпоставке да различити аналитички оквири и теорије које се баве мимом као јединичном формом преношења политичке поруке нису довољне да у потпуности објасне улогу мим страница у кампањи за изборе у Црној Гори. Ауторка сматра да је анализа садржаја појединачних мимова само један, ужи аспект посматрања, те да се дјеловање мим страница у изборној кампањи у Црној Гори може боље објаснити ако их посматрамо као лидере јавног мњења прилагођавајући теорију двостепеног тока комуникације природи нових медија и користећи разликовање 4 тока комуникације на интернету које су предложили Торсон и Велс (Thorson and Wells, 2012).

Ауторка је за потребе истраживања користила анализу дискурса и анализу садржаја фејсбук страница „МИМистарство оностраних послова“ и „It was very unpleasent/ Psalam 118“ у периоду од 1. до 30 августа 2020. године, као и директне структуиране интервјуе са администраторима поменутих фејсбук страница.

Reference

Beskow-Kumar-Carley (2020): Beskow, D. M., Kumar, S., & Carley, K. M, The evolution of political memes: Detecting and characterizing internet memes with multi-modal deep learning, Information Processing & Management, 57(2), 102170.
Bennett-Manheim (2006): Bennett, W. L., & Manheim J. B., The one-step flow of communication. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 608(1), 213-232.

Božilović (2006): Božilović, N, Identity and the Meaning of Style in Subculture, Filozofija i drustvo, (30), 233-250.
Видић-Ракар-Ђајић (2011): Видић Крунослав, Ракар Марко и Ђајић Милош, Политичка комуникација на интернету, Центар модерних вештина, Београд.
Вујановић (2020): Вујановић, Јелена, „Мим“ странице на друштвеним мрежама као облик герила политичког маркетинга у изборној кампањи у Црној Гори 2020. године, Зборник радова са 13. Научно-стручног скупа „Студенти у сусрет науци-СТЕС 2020 – Друштвене науке, стр. 161-182.
ИН4С (2020): ИН4С, Најпопуларнији МИМ сердари ексклузивно за ИН4С, доступно на: https://www.in4s.net/najpopularniji-mim-serdari-ekslkuzivno-za-in4s-hajka-policije-na-mim-stranice-trajace-jos-19-dana-posle-toga-se-budimo-kao-savjetnici-u-nekoj-novoj-vladi/
Internet World Stats (2021): Internet World Stats, доступно на: https://www.internetworldstats.com/stats4.htm#europe, приступљено: фебруар 2021;

Интервју 1 (2020): Интервју са администратором странице Мимистарство оностраних послова од 12.10.2020.
Интервју 2 (2020): Интервју са администратором странице “It was very unpleasant / Psalm 118” од 12.10.2020.
Jensen (2016): Jensen, K. B, Two‐Step and Multistep Flows of Communication. The International Encyclopedia of Communication Theory and Philosophy, 1-11. Ed. Klaus Bruhn Jensen and Robert T. Craig, Jefferson

Lukianova-Shteynman-Fell (2019): Lukianova, N., Shteynman, M., & Fell, E, Political memes in the 2018 presidential campaigns in Russia: Dialogue and conflict. Empedocles: European Journal for the Philosophy of Communication, 10(1), 71–86. doi:10.1386/ejpc.10.1.71_1

Милачић (2020): Милачић Александар, Сорошевац који је срушио Мила, доступно на: https://rs-lat.sputniknews.com/intervju/202010041123511277-Soresevac-koji-je-srusio-mila-Jedva-cekam-formira-vlada-da-nju-rusimo-ako-treba-intervju-neprijatni-mim-stranica-fejsbuk-facebook-instagram/
Обрадовић (2019): Обрадовић Невен, Политичка комиуникација на друштвеним мрежама и политичко понашање младих у Србији, Докторска дисертација, Факултет политичких наука, Београд.
Протић (2020): Протић Александар, Мим странице и друштвене мреже заслужне за победу, говор на конференцији: , доступно на: https://www.youtube.com/watch?v=sDWI9qhYcP0&ab_channel=in4snet
Thorson-Wells (2012): Thorson, K., & Wells, C., From two-step to one-step to curated flows: Technology, social change and contingent information exposure, Paper presented at the conference of the International Communication Association in Phoenix, AZ, USA.

Фејсбук страница “It was very unpleasant / Psalm 118”: https://www.facebook.com/desnarukaAmfilohija
Фејсбук страница МИМистарство оностраних послова, доступно на: https://www.facebook.com/%D0%9C%D0%98%D0%9C%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%85-%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0-1085970928230025
Choi (2015): Choi, S, The two-step flow of communication in Twitter-based public forums. Social Science Computer Review, 33(6), 696-711.
Chagas- Freire-Rios-Magalhães (2019): Chagas, V., Freire, F., Rios, D., & Magalhães, D, Political memes and the politics of memes: A methodological proposal for content analysis of online political memes. First Monday.
Objavljeno
2021/03/29
Rubrika
Članci