ПОВЕЗАНОСТ СОЦИОДЕМОГРАФСКИХ ЧИНИЛАЦА И СТАВОВА СТУДЕНАТА О ИНТЕГРАЦИЈИ САДРЖАЈА СРПСКОГ ЈЕЗИКА И МУЗИЧКЕ КУЛТУРЕ У MЛАЂИМ РАЗРЕДИМА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ
Sažetak
Интегративна настава представља методички процес у коме се предмети повезују кроз централну тему, проблем или искуство ученика, а током наставне обраде одређене теме примењују се садржаји, начела, вредности и језик два или више наставних предмета. Стога се циљ представљеног истраживања огледа у испитативању да ли се на основу социодемографских карактеристика испитаника (пол, узраст, факултет, ниво студија, просечна оцена, материјални статус) може предвидети став о процесу интегративне наставе код студената Учитељског факултета у Призрену – Лепосавић и Факултета уметности у Приштини – Звечан – Косовска Митровица. Истраживање је спроведено на узорку од 109 студената оба смера. Резултати истраживања показују да студенти у просеку имају позитиван став према интегративној настави и интеграцији садржаја Српског језика и Музичке културе и да се став о интеграцији садржаја Музичке културе може предвиђати на основу сета социодемографских варијабли. Допринос парцијалних предиктора показују да старији испитаници, са бољом просечном оценом и лошијим материјалним статусом, имају позитивнији став о интеграцији садржаја Музичке културе. Истраживање је потврдило трећу истраживачку хипотезу, док прва и друга нису потврђене.
Reference
Вилотијевић 2006: Вилотијевић Нада. Интегративна настава природе и друштва. Београд: Папирус.
Вилотијевић–Вилотијевић 2008: Вилотијевић Младен–Вилотијевић Нада. Иновације у настави. Врање: Учитељски факултет.
Đorđević 2007: Đorđević Vesna. „Inovativni modeli nastave“. Obrazovna tehnologija, 4, 76–81.
Здравковић 2016: Здравковић Весна. Интегративни приступ почетној музичкој настави у основној школи, Докторски рад, Врање: Педагошки факултет у Врању.
Здравковић 2017: „Ставови учитеља и студената о интегративном приступу као фактору успешне музичке наставе у основној школи“. Годишњак Педагошког факултета у Врању, књига VIII, 333–342.
Минић–Јовановић–Арсић 2018: Минић Весна–Јовановић Марија–Арсић Радомир. „Интегративна настава у савременој основној школи“. Зборник радова Педагошког факултета са научног скипа Настава и наука данас. Зборник радова. Ур. Нина Милановић. Бијељина: Педагошки факултет, 146–158.
Минић–Јовановић 2020: Минић Весна–Јовановић Марија. „Интегративна настава у савременој основној школи“. Баштина, св. 50, 373–385.
Солеша 2018: Солеша Биљана. „Књижевност за децу у интегративној настави“. Књижевност за децу у науци и настави. Зборник радова. Ур. Виолета Јовановић и Бранко Илић. Јагодина: Факултет педагошких наука, 213–224.
Стојадиновић 2017: Стојадиновић Александар. Интегративни приступ у реализацији садржаја музичке културе у разредној настави, Интегративни модел обраде дечјих народних игара са певањем, Докторски рад, Нови Сад: Филозофски факултет.
Павловић–Цицовић Сарајлић 2013: Павловић Биљана–Цицовић Сарајлић Драгана. „Обрада народног музичког стваралаштва у млађим разредима основне школе по моделу интегративне наставе“. Зборник радова Учитељског факултета у Ужицу, 16/15, Ужице: Учитељски факултет у Ужицу, 275−290.
Ratković 2018: Ratković Darko. „Integracija muzičkih aktivnosti u razrednoj nastavi“. Naša škola, 7(2), 51–69.
Шефер 2005: Шефер Јасмина. Креативне активности у тематској настави. Београд: Институт за педагошка истраживања.
Šimleša 1969: Šimleša Petar. Suvremena nastava. Zagreb: Pedagoško-književni zbor.
Shoemaker 1989: Shoemaker B. J. E. Integrative Education. A curriculum for the Twenty-First Century. OSSC Bulletin 33, 2. Eugene, Oregon: Oregon School Study Council.