ИСКУСТВА НАСТАВНИКА У ВЕЗИ СА НАСТАВОМ/УЧЕЊЕМ НА ДАЉИНУ ТОКОМ ПАНДЕМИЈЕ КОВИД-19

  • Милена М. Видосављевић
Ključne reči: онлајн настава, наставници, ученици, страни језици, образовање, Ковид-19

Sažetak


Актуелна пандемија вируса короне је у потпуности изменила живот савременог друштва и многих његових сегемената. Несумњиво је утицала на целокупно образовање и формат извођења наставе. У том погледу, онлајн настава и учење су постали највреднији алати у ванредној ситуацији. С тим у вези, у раду је, најпре, акценат на објашњењу појма онлајн наставе и учење, затим на учењу на даљину током пандемије, као и на кратком прегледу досадашњих домаћих и страних истраживања у вези са овом темом. Како би се испитало како су се наставници снашли у овој ситуацији и каква су њихова искуства са онлаjн наставом, спроведено је истраживање са наставницима страних језика на територији Србије. Стога, у другом делу рада су представљене методе истраживања, као и резултати спроведене анкете и интервјуа са наставницима страних језика. Резултати су показали да су наставници, као бенефите онлајн наставе, издвојили олакшаност припреме часова, заинтересованост ученика за наставу, повећаност квалитета наставних материјала, могућност бржег и лакшег приступ материјалима. С друге стране, као недостатке ове врсте наставе, испитаници су издвојили недовољну развијеност дигиталне писмености наставника, оптерећеност ученика, недостатак времена, техничку неопремљеност, слабу интернет конекцију као и немогућност да се контролише рад ученика.

Reference

Алмазова-Крилова-Рабстава-Одинокаја 2020: Nadezhda Almazova-Elena Krylova-Anna Rubtsova-Maria Odinokaya. “Challenges and Opportunities for Russian Higher Education amid COVID-19: Teachers’ Perspective“. Education Sciences, 10, 368.


Исвати 2021: Luluk Iswati.“When Teaching Must Go On: ESP Teachers’ Strategies and Challenges during COVID-19 Pandemic“. Eralingua: Jurnal Pendidikan Bahasa Asing dan Sastra, vol. 5, 1, 36-52.


Јeнг 2020: Xiaozhe Yang. “Teachers’ Perceptions of Large-Scale Online Teaching as an Epidemic Prevention and Control Strategy in China“. ECNU Review of Education, vol. 3(4) 739–744.


Коет-Азиз 2021: Tain Wei Koet-Azlina Abdul Aziz. “Teachers’ and Students’ Perceptions towards Distance Learning during the Covid-19 Pandemic: A Systematic Review“. International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, 10(3), 531–562.


Коман-Тиру-Шмиц-Стенсију-Буларка 2020: Claudiu Coman-Laurențiu Gabriel Țîru-Luiza Meseșan-Schmitz- Carmen Stanciu-Maria Cristina Bularca. “Online Teaching and Learning in Higher Education during the Coronavirus Pandemic: Students’ Perspective“. Sustainability, 12(24), 10367.


Covid-19 Report, ECLAC-UNESCO 2020:  <https://repositorio.cepal.org/bitstream/handle/11362/45905/1/S2000509_en.pdf> [15.01.2022.]


Лошонц-Иванишевић-Катић-Радишић-Павловић 2021: Alpar Lošonc-Andrea Ivanišević-Ivana Katić-Mladen Radišić-Aleksandra Pavlović. „On-line učenje: prilagođavanje na pandemiju ili definitivna tehnologizacija obrazovanja?“, XXVII  Skup TRENDOVI RAZVOJA: “ON-LINE NASTAVA NA UNIVERZITETIMA”, Novi Sad, 15 - 18. 02. 2021.


Николић-Милојевић 2020: Nevena Nikolić-Zoran Milojević,  Izveštaj: Trenutno stanje u onlajn nastavi u Srbiji i regionu, Obrazovno kreativni centar <https://okc.rs/wp-content/uploads/2020/06/Istra%C5%BEivanje-Stanje-u-onlajn-nastavi-u-Srbiji.pdf> [20.12.2021.]


Одлука о остваривању образовно-васпитног рада учењем на даљину за ученике за ученике основних и средњих школа Владе Републике Србије 2020: <https://www.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2020/03/Nastava-na-daljinu-u-vanrednom-stanju.pdf >


По-Стaсен 2002: Mya Poe-Martha Stassen (Eds.). Teaching and Learning Online: Communication, Community, and Assessment. Amherst, MA: University of Massachusetts Press.<http://www.umass.edu/oapa/oapa/publications/online_handbooks/Teaching_and_Learning_Online_Handbook.pdf> [11.01.2022.]


Policy Brief: Education during COVID-19 and beyond 2020 <https://www.un.org/development/desa/dspd/wpcontent/uploads/sites/22/2020/08/sg_policy_brief_covid-19_and_education_august_2020.pdf> [20.12.2021.]


Садику-Адебо-Муса 2018: Matthew N. O. Sadiku-Philip O. Adebo-Sarhan M. Musa. “Online Teaching and Learning“. International Journals of Advanced Research in Computer Science and Software Engineering, 8 (2): 73–75.


Сепулведа Ескобар-Морисон 2020: Paulina Sepulveda-Escobar-Astrid Morrison. “Online teaching placement during the COVID-19 pandemic in Chile: challenges and opportunities“. European Journal of Teacher Education, 43, 4, 587-607.


Степановић 2020: Саша Степановић. „Утицај пандемије вируса корона на образовање“. Настава и васпитање, 69(2), 183-196.

Objavljeno
2022/02/22
Rubrika
Članci