НАСТАВА НА ДАЉИНУ ПО ХИТНОМ ПОСТУПКУ У УСЛОВИМА ПАНДЕМИЈЕ НА ТЕРЦИЈАРНОМ НИВОУ ОБРАЗОВАЊА: СТУДЕНТСКА ПЕРСЕПКТИВА

  • Данијела Г. Кулић
  • Анита В. Јанковић
Ključne reči: настава на даљину по хитном поступку, студенти, високо образовање, традиционална настава, ставови, пандемија, Косовска Митровица.

Sažetak


Рад истражује перцепцију студената о новом моделу учења који им је наметнут од марта до септембра 2020. године због пандемије Ковида-19. Ова студија има за циљ да мапира когнитивне ставове студената у вези са наставом на даљину по хитном поступку како би се извели релевантни закључци о томе да ли је ова пракса била успешна у превазилажењу објективних препрека. Наиме, пред ауторе је постављен задатак да истраже студентску перспективу нове академске стварности и забележе како су студенти успели да се прилагоде ванредној настави на даљину. За потребе ове студије, аутори су одабрали три факултета Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици: Филозофски факултет, Факултет уметности и Медицински факултет. Подаци се прикупљају путем анкете, док се испитаници бирају методом пригодног узорковања. Резултати студије се користе за побољшање наставне праксе као и за процену спремности високошколске институције да реагује у хитним ситуацијама како би се одржао интегритет наставног процеса

Reference

Боранијашевић 2021: Марија Р. Боранијашевић. „Изазови комуницирања у доба короне.“ Baština, 31(53), 299–311.


Видосављевић 2021: Милена М. Видосављевић. „Дигитална писменост и учење страних језика.“ Baština, 31(54), 87–102.


Матијашевић Обрадовић–Јоксић 2014: Јелена Матијашевић Обрадовић–Иван Јоксић. „Заступљеност концепта учења на даљину у систему високог образовања у Србији.“ Настава и васпитање, 63(1), 145–158.


Милутиновић–Балтезаревић 2021: Оливера В. Милутиновић–Боривоје В. Балтeзаревић. „Развој технологије и интегративни приступ истраживању онлајн образовања.“ Baština, 31(53), 477–485


Шкобо 2021: Милена З. Шкобо. „Организација и спровођење онлајн језичког и онлајн књижевног курса на факултетима и у средњим школама у Србији.“ Baština, 31(53), 93–110.


Alvarez 2020: Abel V. Alvarez Jr. „The Phenomenon of Learning at a Distance through Emergency Remote Teaching amidst the Pandemic Crisis.“ Asian Journal of Distance Education, 15(1), 144–53.


Bozkurt–Sharma 2020: Aras Bozkurt–Ramesh C. Sharma. „Emergency Remote Teaching in a Time of Global Crisis Due to Coronavirus Pandemic.“ Asian Journal of Distance Education, 15 (1), i–vi.


Burde–Kapit et al. 2017: Dana Burde–Amy Kapit–Rachel Wahl–Ozen Guven–Margot Igland Skarpeteig. „Education in Emergencies: A Review of Theory and Research.“ Review of Educational Research, 87(3), 619 –658.


Debourgh 1999: Gregory A. Debourgh. „Technology is the Tool, Teaching is the Task: Student Satisfaction in Distance Learning.“  Society for Information Technology & Teacher Education International Conference. Association for the Advancement of Computing in Education.


Ferri–Grifoni et al. 2020: Fernando Ferri–Patrizia Grifoni–Tiziana Guzzo. „Online Learning and Emergency Remote Teaching: Opportunities and Challenges in Emergency Situations.“ Societies, 10(4), 86–104.


Ho–Cheng et al. 2021: Indy Man Kit Ho–Kai Yuen Cheong–Anthony Weldon. „Predicting Student Satisfaction of Emergency Remote Learning in Higher Education during COVID-19 Using Machine Learning Techniques.“  PLoS ONE, 16(4), 1–27.


Hodges–Moore et al. 2020: Charles B. Hodges–Stephanie Moore–Barb Lockee–Torrey Trust–Aaron Bond. The Difference between Emergency Remote Teaching and Online Learning. EDUCASE Review, https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning [9. 2. 2022.]


James 2021: Phillip C. James. „What Determines Student Satisfaction in an E-Learning Environment? A Comprehensive Literature Review of Key Success Factors.“  Higher Education Studies 11(3), 1–9.


Janković 2015: Anita V. Janković. „Blended Learning at the Faculty of Philosophy in Kosovska Mitrovica and Why It Failed: A Case Study.“ Zbornik radova Filozofskof fakulteta, 45(4), 313–331.


Ke 2010: Fengfeng Ke. „Examining Online Teaching, Cognitive, and Social Presence for Adult Students.“ Computers & Education, 55(2), 808–820.


Loton–Parker 2020: Daniel Loton–Phillip Parker–Cameron Stein–Sally Gauci. „Remote Learning during COVID-19: Student Satisfaction and Performance.“  EdArXiv Preprints https://edarxiv.org/n2ybd/ [14. 2. 2022.]


Munitlak Ivanović–Stamenković 2021: Olja Munitlak Ivanović–Igor Stamenković. „Uticaj četvrte industrijske revolucije na obrazovanje tokom pandemije COVID-19.“ Ecologica, 28(103), 340–346.


Pilav Velić–Jahić i dr. 2021: Amila Pilav Velić–Hatidža Jahić–Okičić, J., Selimović, J., & Grabovica, E. (2021). „Emergency Remote Learning Acceptance among Higher Education Students during COVID-19 Pandemic.“ Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci: časopis za ekonomsku teoriju i praksu, 39(2), 325–379.


Rush–Partridge et al. 2016: Craig Rush–Ashley Partridge–Joanna Wheeler. „Implementing Emergency Online Schools on the Fly as a Means of Responding to School Closures after Disaster Strikes.“ Journal of Educational Technology Systems, 45(2), 188–201.


Salayo–Fesalbon et al. 2021: Juland Salayo–Jann Ernest R. Fesalbon–Lorena C. Valerio–Rodrigo A. Litao. „Engagement and Satisfaction of Senior High School Teachers and Students during the Emergency Remote Teaching (ERT).“ Studies in Humanities and Education, 2(1), 19–34.


Sun–Chen 2016: Anna Sun–Xiufang Chen. „Online Education and Its Effective Practice: A Research Review.“ Journal of Information Technology Education, 15, 157–190.


Toquero 2021: Cathy Mae Toquero. „Emergency Remote Education Experiment amid COVID-19 Pandemic.“ IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, 15, 162–176.


Vollbrech–Porter Stransky et al. 2020: Peter J. Vollbrecht–Kirsten A. Porter Stransky–Wendy L. Lackey Cornelison. „Lessons Learned While Creating an Effective Emergency Remote Learning Environment for Students during the COVID-19 Pandemic.“ Advances in Physiology Education, 44(4), 722–725.


Ward–Peters et al. 2010: Michael. E. Ward–Gary Peters–Kyna Shelley. Student and Faculty Perceptions of the Quality of Online Learning Experiences. International Review of Research in Open and Distance Learning, 11(3), 57-77.


Whalen–Trust 2020: Jeromie Whalen–Tie Trust. „Should Teachers Be Trained in Emergency Remote Teaching? Lessons Learned from the COVID-19 Pandemic.“ Journal of Technology and Teacher Education, 28(2), 189–199.

Objavljeno
2022/03/17
Rubrika
Članci