ЗНАЧАЈ ПРИМЈЕНЕ ИНФОРМАЦИОНО-КОМУНИКАЦИОНИХ ТЕХНОЛОГИЈА У ПРОМОВИСАЊЕ ТУРИСТИЧКИХ ПОТЕНЦИЈАЛА И КУЛТУРНЕ БАШТИНЕ БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ

  • Звездан B. СТОЈАНОВИЋ
Ključne reči: information and communication technologies, cultural heritage, tourism

Sažetak


Информационо комуникационе технологије (ИКТ) су већ увелико ушле у све поре савременог друштва и без њихове примјене тешко да би се могао замислити живот савременог човјека. У раду ћемо указати на само један сегмент примјене ИКТ-а, а то је у туристичком сектору и у промовисању културне баштине. Туризам може бити значајан генератор прихода једне земље, а има и потенцијал запошљавања великог броја људи. Примјена ИКТ-а, а посебно Интернета, увелико је промијенила начин на који се информације презентују корисницима и начине како корисници долазе до информација и како се организују путовања. Примјена ИКТ-а доводи до развоја нових маркетиншких алата који се базирају на дигиталној платформи као што су веб сајтови и портали чији садржај се прилагођава рачунарима и мобилним телефонима, затим све заступљеније рекламирање путем друштвених мрежа и претраживачких машина.

Reference

Агенција за статистику БиХ 2020: Sarajevo. Статистика туризма.


https://bhas.gov.ba/data/Publikacije/Saopstenja/2020/TUR_01_2020_10_0_BS.pdf  


Buhalis  2008:  Dimitrious Buhalis. „Progress in Information Techonogy and Tourism Management: 20 Years on


 and 10 years after the Internet-the state of eTourism Research“. Tourism management. DOI:


 10.1016/j.tourman.2008.01.005


Brizard, Derde, Silberman 2007: Tamara Brizard, Willem Derde and Neil Silberman. Basic Guidelines for


Cultural Heritage Professionals in the Use of Information Technologies, How can ICT support cultural heritage?, Ur.: Halina Gottlieb The Interactive Institute.


Hoosuite 2021: Global overview report. https://datareportal.com/reports/digital-2021-global-overview-        report


ITU 2021. Key ICT indicators for developed and developing countries


Karen, Chien, Yi 2016: Karen Xie, Chih Chien and Shien Yi. „Online Consumer Review Factors Affecting


Offline Hotel Popularity. Journal of Travel & Tourism Marketing“, DOI: 10.1080/10548408.2015.1050538


Kvark Y, Chen J, Raghunathan S 2014: Young Kvark, Jianqing Chen and Srinivasan Raghunatan, „Online


product reviews: implications for retailers and competing manufacturers”. Information Systems Research, 25(1), 93–110.


McLachan, Newbarry 2021: Stacey McLachan and Christina Newbarry. „22 benefints of social media for


                business.“ Hootsuite blog.


NapoleonCat 2022: Social media user in BiH.


https://napoleoncat.com/stats/social-media-users-in-bosnia_and_herzegovina/2022/01/


Oxford Economics 2017: London. The Global Economic Contribution of TripAdvisor.


Pew research center 2021: Social media use in 2021.


https://www.pewresearch.org/internet/2021/04/07/social-media-use-in-2021/


РАК БиХ 2021. Годишњи извјештај за 2021 годину.


Xiang, Gretzel  2010: Zheng Xiang, Ulrike Gretzel, „Role of social media in online travel information search“,


                Tourist Management, 31 (2), 179-188


Србија данас 2019. 24 новембар. Београд. Дигитални водич кроз Београд.


https://www.srbijadanas.com/vesti/beograd/digitalni-vodic-kroz-beograd-turisticki-svet-na-dohvat-ruke-video-2019-12-24


Стојановић 2019: Звездан  Стојановић. Using social meda as a channel of digital marketing in tourism sector


 in Bosnia and Herzegovina. Journal os Suistanable Developmnet. 9(23) 81-92.


Стојановић 2018: Звездан Стојановић. Social media in Bosnia and Herzegovina. International Journal of


                Engineering and                 Technology. 7(3) 1821-1825.


UNESCO 2011. Споменици свјетске баштине у БиХ.


Вијести 2011:  28. новембар. Сарајево. Први виртуелни водич кроз БиХ.


        https://vijesti.ba/clanak/55540/prvi-virtuelni-vodic-kroz-bosnu-i-hercegovinu,


WEF 2019: The travel and tourism comparative report.

Objavljeno
2022/03/10
Rubrika
Članci