ОНЛАЈН ПРЕЗЕНТАЦИЈА И ПРОМОЦИЈА КУЛТУРНИХ САДРЖАЈА У ДОБА ПАНДЕМИЈЕ КОРОНАВИРУСА НА ПРИМЕРУ ДВЕЈУ НАЦИОНАЛНИХ УСТАНОВА РЕПУБЛИКЕ МАКЕДОНИЈЕ

  • Теа С. КОНЕСКА ВАСИЛЕВСКА
Ključne reči: Археолошки музеј, Драмско позорише, друштвене мреже, Фејсбук, културне садржаје, културне установе, пандемија коронавируса, Република Македонија

Sažetak


Предмет истраживања је презентација и промоција културних садржаја у доби пандемије коронавируса путем друштвене мреже Фејсбук од стране НУ Археолошки музеј и НУ Драмско позориште из Републике Македоније (РМ).

Главно истраживачко питање је: „На који начин су одабране националне културне установе из РМ презентовали и промовисали културне садржаје током првих месеци пандемије коронавируса путем друштвене мреже Фејсбук?“ Циљ истраживања је идентификовање: начина коришћења друштвене мреже Фејсбук од стране одабраних националних културних установа током првих месеци пандемије за презентовање и промовисање културних садржаја и, с тиме, за комуникацију са својом публиком; презентованих и промовисаних културних садржаја; и промене начина презентовања и промовисања културних садржаја који се уобичајено прате уживо у оквиру виртуелног простора.

Као методску технику смо користили квалитативну анализу садржаја.

Reference

 


Званична интернет страница Министарства културе Републике Северне Македоније. <https://kultura.gov.mk/>. [5. 5. 2022].


Званична Фејсбук страница НУ Археолошки музеј Републике Северне Македоније. <https://www.facebook.com/arheomkd>. [12. 5. 2022].


Званична Фејсбук страница НУ Драмско позориште. <https://www.facebook.com/dramski.teatar.skopje>. [13. 5. 2022]                                                                              


Boyd-Ellison 2008: Danah Boyd-Nicole B. Ellison. “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship”. Journal of Computer-Mediated Communication, Volume 13, Issue 1, pp. 210-230. <https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2007.00393.x>. [17. 5. 2022].


Вилијамс 1996: Рејмонд Вилијамс. Културата. Скопје: Култура.


Đorđević 2012: Jelena Đorđević (prir.). Studije kulture (drugo izdanje). Beograd: Službeni glasnik.


Cultural institutions 2014. <https://resources.riches-project.eu/glossary/cultural-institutions/>. [21. 5. 2022].


Kelner 2004: Daglas Kelner. Medijska kultura. Beograd: Clio.


Carey 2009: James W. Carey. Communication as Culture: Essays on Media and Society. New York: Routledge. <https://www.academia.edu/7446970/James_W_Carey_Communication_as_Culture_Essays>. [15. 5. 2022].


COVID-19 Socio-Economic Impact on Cultural and Creative Sectors in South-East Europe 2020. UNESCO. <https://en.unesco.org/news/covid-19-socio-economic-impact-cultural-and-creative-sectors-south-east-europe>. [20. 5. 2022].


The 2005 Convention on the Protection and Promotion of the Diversity of Cultural Expressions 2015. Paris: UNESCO. <https://en.unesco.org/creativity/sites/creativity/files/convention2005_basictext_en.pdf#page=17>. [20. 5. 2022].


Williams 1961: Raymond Williams. The Long Revolution. Harmondsworth Middlesex: Penguin books.


Holmes 2012: David Charles Holmes. “New Media Theory”. Encyclopedia of Communication theory. SAGE Publications. <https://edge.sagepub.com/system/files/77593_10.2ref.pdf>. [15. 5. 2022].


Švob Đokić-Primorac-Jurlin 2008: Nada Švob Đokić-Jaka Primorac-Krešimir Jurlin. Kultura zaborava – Industrijalizacija kulturnih djelatnosti. Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, Hrvatsko sociološko društ


 

Objavljeno
2022/08/10
Rubrika
Članci