ПРЕДНОСТИ ЗА ИНВЕСТИРАЊЕ У БОСНИ И ХЕРЦЕГОВИНИ У ОДНОСУ НА ЗЕМЉЕ ИЗ ОКРУЖЕЊА

  • Анка С. БУЛАТОВИЋ Европски универзитет у Брчком
  • Боро Р. НИНИЋ
Ključne reči: стране инвестицје, пословно окружење, подстицајне мјере

Sažetak


 

Да би се остварио привредни напредак у мање развијеним земљама, неопходно је обезбиједити потребне ресурсе. Стране инвестиције врло често представљају примарни извор финансирања појединих свјетских економија, те борба за финансијске ресурсе који су ограничени постаје све већа. Многе државе плански приступају овом процесу, те улажу огромне напоре да би привукле стране инвеститоре. Из тог разлога неопходно је системски приступити овом проблему истраживања, те креирати адекватне стратегије привлачења страних инвестиција. Када је у питању Босна и Херцеговина и државе из окружења, конкуренција за привлачење страних инвестиција између њих је све суровија. Свака од држава из окружења посједује своје конкурентске предности, те уз адекватан сет подстицајних мјера може остварити значајан прилив страних инвестиција. Нажалост, од свих држава из окружења Босна и Херцеговина остварају најнижи прилив страних инвестиција, те је неопходно дефинисати конкурентске предности босанскохерцеговачког пословног амбијента. 

Reference

 


Kавусгил 2012: Тамер Kавусгил и др. Интернационални бизнис. Њу Џерзи: Пранти, Хал.


Антевски 2008: Мирослав Антевски. Регионална економска интеграција у Европи. Београд.


Дес 2007: Грегори Дес и др. Стратегијски менаџмент. Београд: Дата Статус.


Домазет 2001: Анто Домазет и др. Међународни маркетинг, Сарајево: Економски факултет Сарајево.


Котлер 1993: Филип Котлер и др. Маркетинг локације: Привлачење инвестиција, индустрије и  туризма у градове, државе и нације. Њу Јорк: Такс Фри Прес.


Котлер 2010: Филип Котлер и др. Маркетинг у угоститељству, хотелијерству и туризму. Загреб: Мате д.о.о.


ОЕЦД 2008: Дефиниција страних директних инвестија, 4 Издање.


Ракита 2010: Бранко Ракита. Међународни бизнис и менаџмент. Београд: Центар за издавачку дјелатност Економског факултета у Београду.


Ракита и Шипрагић 2010: Бранко Ракита и Милош Шипрагић. Маркетинг локације у функцији привлачења ресурса, Београд: СЕМА, Маркетинг, бр. 41.


https://www.porezna-uprava.hr/HRporeznisustav/Stranice/porez_na_dobit.aspx


[10. јануар 2023]

Objavljeno
2023/02/23
Rubrika
Članci