ЗНАЧАЈ ЕНГЛЕСКОГ ЈЕЗИКА ЗА ПОСЕБНЕ НАМЕНЕ И ЊЕГОВА РАСТУЋА УЛОГА – СТУДЕНТСКА ПОИМАЊА И СТАВОВИ

  • Јелена Вукићевић-Нешић Универзитет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Факултет техничких наука, Република Србија
  • Наташа Лукић Универзитет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Економски факултет, Република Србија
Ključne reči: ESP, учење језика, енглески језик, квантитативно истраживање, статистичка анали

Sažetak


Познавање енглеског, као глобалног lingua franca  језика, неопходно је за праћење стручне литературе, комуникацију са страним пословним партнерима, као и за преписку и различите облике писменог изражавања. Важан аспект језичког образовања на високом образовном нивоу јесте учење енглеског језика за посебне намене. ESP (English for Specific Purposes), као посебна област енглеског језика, одлично је средство за повезивање и комуникацију међу појединцима у оквиру одређене професије. Знајући да је основни циљ програма учења страног језика, уз примену комуникативног приступа, да студентима пружи информације и искуство потребно да задовоље своје комуникативне потребе на страном језику, није тешко да они постану свесни значаја ESP. Намера овог рада је да испита у којој мери су студенти мотивисани да уче ESP, као и у којој мери су свесни његовог значаја  за професију коју су изабрали. Такође је планирано и да се утврди да ли студенти, који након вишегодишњег учења енглеског језика наставе да га изучавају на универзитету, имају нека посебна очекивања од овог предмета  на првој години студија, да ли постоје одређене потешкоће у усвајању стручне терминологије, као и у којој мери су студенти задовољни постигнутим успехом.

Reference

Belcher, D. (2009). What ESP is and can be: An introduction. In D. Belcher (ed.). English for Specific Purposes in Theory and Practice. (pp. 1-20). Ann Arbor: University of Michigan Press.

Dudley-Evans, T. (2001). Editorial. English for Specific Purposes, 20, 311-312.

Fatiha, M., Sliman, B., Mustapha, B., & Yahia, M. (2014). Attitudes and motivations in learning English as a foreign language. International Journal of Arts & Sciences, 7(3), 117-128.

Fitria, Tira Nur, Business English as a Part of Teaching English for Specific Purposes (ESP) to Economic Students (April, 2019). Jurnal Education and Economics (JEE), Vol.02, No.02 (April-Juni) 2019, Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=3527868"> style="font-size: 12pt; color: #0000ff; background-color: transparent; font-variant-numeric: normal; font-variant-east-asian: normal; font-variant-alternates: normal; text-decoration-line: underline; text-decoration-skip-ink: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">>

Fioriti, L. (2005), Teaching English for Specific Purposes (ESP), available online at: https://www.usingenglish.com/articles/teaching-english-for-specific-purposes-esp.html"> style="font-size: 12pt; color: #0000ff; background-color: transparent; font-variant-numeric: normal; font-variant-east-asian: normal; font-variant-alternates: normal; text-decoration-line: underline; text-decoration-skip-ink: none; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap;">>

Harmer, J. (1991). The practice of English language teaching. London: Longman.

Hutchinson, T. & Waters, A. (1987), English for Specific Purposes: A learning-centred approach, Cambridge: Cambridge University Press

Knight, J. (2012). Five truths about internationalization. International Higher Education. Boston College Magazine. Fall 2012. ʋ 69. [Online] Available: http//www.bc.edu/cihe. (September 20, 2015).

Лукић, Н. (2019). Модели комуникативне компетенције при учењу енглеског језика као другог или страног, Економски погледи, 19 (2), 97-109. 

Lukić N., Vukićević J.(2021) Attitudes and motivation for English language learning, among the student population of Western Balkans Међународни научни скуп ЕКОМ-2021,,Значај мини Шенгена за евроинтеграције Западног Балкана’’, Универзитет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Економски факултет, 12. И 13. новембар 2021. (284-298).

McDonough, J. (1984). ESP in perspective: A practical guide. London: Collins ELT.

Parsons, R., Hinson, S., & Brown, D. (2001). Educational psychology: practitioner - researcher models of teaching. University of Virginia: Wadsworth Thomson Learning.

Phillipson, R.(1992). Linguistic Imperialism. Oxford: Oxford University Press.

Robinson, P. (1989). An overview of English for specific purposes. In H. Coleman (Ed.), Working with language: A multidisciplinary consideration of language use in work contexts, Berlin: Mouton de Gruyter, pp.395-428.

Swales, J. (1992). Language for Specific Purposes. In W. Bright (Ed.), International encyclopedia of linguistics (Vol. 2). New York, Oxford: Oxford University Press, p. 300.

Varnosfadrani, A.D. (2009). Teaching English for Specific Purposes. In: Reinelt, R. (Ed.), Into the Next Decade with (2nd) FL Teaching. Rudolf Reinelt Research Laboratory EU Matsuyama, Japan, p.181-201.

Objavljeno
2023/07/01
Broj časopisa
Rubrika
Članci