ИНОВАЦИЈЕ У НАСТАВИ: ИНТЕГРАЦИЈА STEAM-А И ФИЗИЧКОГ ВАСПИТАЊА ЗА УЧЕНИКЕ МЛАЂИХ РАЗРЕДА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ

Ključne reči: STEAM приступ, физичко васпитање, основна школа, млађи разреди, ученици

Sažetak


Рад истражује могућности интеграције STEAM активности са физичким васпитањем за ученике млађих разреда основне школе. Циљ овог истраживања је истражити могућности интеграције STEAM активности са физичким васпитањем у образовању млађих ученика основне школе. Фокус је на идентификацији предности овог приступа, анализи изазова са којима се сусрећемо приликом имплементације, те предлагању препорука за превазилажење тих изазова. У истраживању су коришћене методе анализе, синтезе и генерализације. Различити приступи интеграцији STEAM активности са физичким васпитањем за ученике млађих разреда основне школе пружају бројне предности, укључујући унапређење здравља и развоја ученика, подстицање практичног искуства и креативности кроз примену научних и математичких концепата у физичким активностима, те развијање социјалних вештина кроз тимски рад. Међутим, суочавамо се са изазовима попут ограниченог времена за физичко васпитање, потребе за пажљивим планирањем интеграције у постојећи курикулум, недостатка ресурса и потребе за развојем нових метода процене учења. За превладавање изазова интеграције STEAM активности са физичким васпитањем, кључно је пажљиво планирање распореда часова како би се осигурало довољно времена за свеобухватне активности, као и обезбеђивање додатних ресурса попут обуке за наставнике и неопходне опреме и материјала. Такође, важно је непрекидно пратити и прилагођавати курикулум како би се научни и математички концепти ефикасно интегрисали у физичке активности, уз истовремено очување основних елемената физичког васпитања.

Reference

Alghamdi, A. A. (2023). Exploring early childhood teachers’ beliefs about STEAM education in Saudi Arabia. Early Childhood Education Journal, 51(2), 247-256.

Anisimova, T., Sabirova, F., & Shatunova, O. (2020). Formation of design and research competencies in future teachers in the framework of STEAM education. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15(2), 204-217.

Bassachs, M., Cañabate, D., Nogué, L., Serra, T., Bubnys, R., & Colomer, J. (2020). Fostering critical reflection in primary education through STEAM approaches. Education sciences, 10(12), 384.

Beni, S., Ní Chróinín, D., & Fletcher, T. (2019). A focus on the how of meaningful physical education in primary schools. Sport, Education and Society, 24(6), 624-637.

DeJarnette, N. K. (2018a). Implementing STEAM in the early childhood classroom. European Journal of STEM Education, 3(3), 18.

DeJarnette, N. K. (2018b). Early childhood STEAM: Reflections from a year of STEAM initiatives implemented in a high-needs primary school. Education, 139(2), 96-112.

Erol, M., & Erol, A. (2023). Reflections of STEAM education on children according to early childhood and primary school teachers. International Journal on Social and Education Sciences, 5(3), 493-506.

Gallahue, D. L., & Donnelly, F. C. (2007). Developmental physical education for all children. Human Kinetics.

Hilppö, J., Vartiainen, J., & Silander, P. (2022). Perspectives on the Finnish early years STEAM education: Reflecting on the avant-garde. In Play and STEM education in the early years: International policies and practices (pp. 219-235). Cham: Springer International Publishing.

Jamil, F. M., Linder, S. M., & Stegelin, D. A. (2018). Early childhood teacher beliefs about STEAM education after a professional development conference. Early childhood education journal, 46, 409-417.

Jess, M., Keay, J., & Carse, N. (2016). Primary physical education: A complex learning journey for children and teachers. Sport, Education and Society, 21(7), 1018-1035.

Kwan, R., & Wong, B. T. M. (2021). Latest advances in STEAM education research and practice: a review of the literature. International Journal of Innovation and Learning, 29(3), 323-339.

Li, J., Luo, H., Zhao, L., Zhu, M., Ma, L., & Liao, X. (2022). Promoting STEAM education in primary school through cooperative teaching: A design-based research study. Sustainability, 14(16), 10333.

Pangrazi, R. P., & Beighle, A. (2019). Dynamic physical education for elementary school children. Human Kinetics Publishers.

Safitri, N. A. (2022). The STEAM approach to Improve 21st Century Skills in Elementary Schools. Kalam Cendekia: Jurnal Ilmiah Kependidikan, 10(2), 227-233.

Shatunova, O., Anisimova, T., Sabirova, F., & Kalimullina, O. (2019). STEAM as an innovative educational technology. Journal of Social Studies Education Research, 10(2), 131-144.

Spotswood, F., Wiltshire, G., Spear, S., Morey, Y., & Harris, J. (2021). A practice theory approach to primary school physical activity: opportunities and challenges for intervention. Critical Public Health, 31(4), 392-403.

Su, J., Yim, I. H. Y., Wegerif, R., & Wah Chu, S. K. (2024). STEAM in early childhood education: a scoping review. Research in Science & Technological Education, 1-17.

Tanaka, C., Tanaka, M., & Tanaka, S. (2018). Objectively evaluated physical activity and sedentary time in primary school children by gender, grade and types of physical education lessons. BMC public health, 18, 1-10.

Voicu, C. D., & Matei, F. L. (2021). STEAM approach in primary school and preschool education. Journal of Education, Society and Multiculturalism, 2(1), 14-39.

Wahyuningsih, S., Nurjanah, N. E., Rasmani, U. E. E., Hafidah, R., Pudyaningtyas, A. R., & Syamsuddin, M. M. (2020). STEAM learning in early childhood education: A literature review. International Journal of Pedagogy and Teacher Education, 4(1), 33-44.

Objavljeno
2024/06/28
Broj časopisa
Rubrika
Pregledni naučni rad