УЛОГА АМЕРИЧКОГ КУТКА У УНАПРЕЂЕЊУ ЗНАЊА ЕНГЛЕСКОГ КАО СТРАНОГ ЈЕЗИКА КОД ОДРАСЛИХ
Sažetak
Амерички кутак представља савремену установу културно-образовног карактера која знатно доприноси развоју неформалног образовања одраслих. Посебна важност ове библиотеке огледа се у контексту учења енглеског језика, будући да значајан број грађана наше земље свакодневно посећује Кутак с циљем унапређења језичких вештина. Сходно томе, циљ овог рада је да се анализом релевантних теоријских гледишта и емпиријских истраживања у вези са учењем страног језика размотри улога Америчког кутка у пружању подршке усвајању знања енглеског језика код одраслих. На самом почеку рада дефинише се мисија Кутка и укратко се представља допринос ове библиотеке неформалном образовању. Затим се, детаљним увидом у програме енглеског језика који се организују у Кутку, испитује да ли се ове образовне активности ослањају на методе и технике које су у складу са савременим схватањима и приступима учењу страног језика. На самом крају дате су препоруке за будућа емпиријска истраживања која би, анализом ставова одраслих корисника Америчког кутка, сагледала допринос ове установе унапређењу вештина енглеског језика.
Reference
American Corner Kragujevac. (2018). English Language Programs. Unpublished Internal AC Report.
Berg, M. V. (2009). Intervening in Student Learning Abroad: A Research‐Based Inquiry. Intercultural Education, 20(sup1), S15–S27. https://doi.org/10.1080/14675980903370821
Brown, D. (2001). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. Oxford, UK: Longman.
Carlson, J. S., Burn, B. B., Useem, J. & Yachimowicz, D. (1990). Study Abroad: The Experience of American Undergraduates. Westport, CT: Greenwood Press.
Crystal, D. (2003). English as a Global Language. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Davidson, N. & Major, C. H. (2014). Boundary Crossings: Cooperative Learning, Collaborative Learning, and Problem-Based Learning. Journal on Excellence in College Teaching, 25(3&4), 7–55.
Despotović, M. (2016). Adult Education in the Western Balkans – An Empirical Perspective. Beograd: Društvo za obrazovanje odraslih & DVV International. [In Serbian]
Durbaba, O. (2014). Aspects of Language Planning at the Local Community Level: A Case Study. In: J. Filipović & O. Durbaba (Eds.), Languages in Education and Language Education Policies (pp. 51–73). Beograd: Filološki fakultet. [In Serbian]
Grandić, R. & Stipić, M. (2011). New Quality of Education: A Chance for a Better Future. Pedagoška stvarnost, 57(5–6), 410–425. [In Serbian]
Halder, S. & Saha, S. (2023). The Routledge Handbook of Education Technology (1st ed.). Routledge India. https://doi.org/10.4324/9781003293545
Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press.
Horwitz, E. K. (1986). Some Language Acquisition Principles and Their Implications for Second Language Teaching. Hispania, 69(3), 684–689. https://doi.org/10.2307/342782
Krashen, S. D. (1982). Principles and Practice in Second Language Acquisition. Oxford: Pergamon Press.
Kuka, E. (2012). Concept of Informal Education. Život i škola, 58(27), 197–203. [In Croatian]
Liu, M. (2021). Changes in and Effects of TED Talks on Postgraduate Students’ English Speaking Performance and Speaking Anxiety. Journal of Language and Education, 7(3), 104–118. https://doi.org/10.17323/jle.2021.11632
Mitchell, K. (2012). A Social Tool: Why and How ESOL Students Use Facebook. CALICO Journal, 29(3), 471–493.
Murray, D. E. & Christison, M. (2011). What English Language Teachers Need to Know Volume I: Understanding Learning. New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203846339
Ning, H. & Hornby, G. (2010). The Effectiveness of Cooperative Learning in Teaching English to Chinese Tertiary Learners. Effective Education, 2(2), 99–116. https://doi.org/10.1080/19415532.2010.522792
Nunan, D. (2004). Task-Based Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Obari, H. & Lambacher, S. (2014). Impact of a Blended Environment with M-Learning on EFL skills. In: S. Jager, L. Bradley, E. J. Meima & S. Thouësny (Eds.), CALL Design: Principles and Practice; Proceedings of the 2014 EUROCALL Conference, Groningen, The Netherlands (pp. 267–272). Dublin: Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2014.000229
Oxford, R. L. (1997). Cooperative Learning, Collaborative Learning, and Interaction: Three Communicative Strands in the Language Classroom. The Modern Language Journal, 81(4), 443–456. https://doi.org/10.2307/328888
Pavićević, M. & Petrović, D. (2015). Differences Between Formal, Non-Formal and Informal Education. Zbornik radova Učiteljskog fakulteta Prizren – Leposavić, 9, 103–113. https://doi.org/10.5937/zrufpl1509103P [In Serbian]
Pešikan, A. (2010). The Contemporary View of the Nature of School Learning and Teaching: The Socio-Constructivist Perspective and Its Practical Implications. Psihološka istraživanja, 13(2), 157–184. [In Serbian]
Samayoa, P. (2017). The Extent of Influence That Genre Conventions Have on TED Talks. Stylus, 8(2), 46–59.
Shao, Y. (2011). Second Language Learning by Exchanging Cultural Contexts Through the Mobile Group Blog. In: S. Thouësny & L. Bradley (Eds.), Second Language Teaching and Learning With Technology: Views of Emergent Researchers (pp. 143–168). Dublin: Research-publishing.net.
Suherdi, D. (2021). Online Teaching of English as a Foreign Language in Indonesia: Lessons From COVID-19 Pandemic. Ngaglik, Sleman: Deepublish.
Tomlinson, B. (2012). Materials Development for Language Learning and Teaching. Language Teaching, 45(2), 143–179. https://doi.org/10.1017/S0261444811000528
Torma, A. (2009). Children’s Corner. Pančevačko Čitalište, 7(1), 120. [In Serbian]
Urkom, A. (2016). The Media as a Tool in Foreign Language Acquisition. Godišnjak Fakulteta za kulturu i medije, 8, 263–276. https://doi.org/10.5937/gfkm1608263U [In Serbian]
Van Lier, L. (2006). Internet and Language Education. In M. Berns & K. Brown (Eds.), Concise Encyclopedia of Applied Linguistics (pp. 287–292). Elsevier.
Wright, A., Betteridge, D. & Buckby, M. (2006). Games for Language Learning (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Zarrabi, F. (2016). A Study on Cooperative Language Learning: The Impact of CLL Approach on English Language Proficiency of EFL Learners. European Journal of Education Studies, 1(2), 119–132.
Biblioteka grada Beograda. (2021). Izveštaj o radu Biblioteke grada Beograda za 2020. godinu. Preuzeto 26. decembra 2023, sa https://bgb.rs/wp-content/uploads/2021/09/BGB-Izvestaj-o-radu-2020.pdf
ETS. (2023). The TOEIC Program. Retrieved January 20, 2023 from https://www.ets.org/toeic/test-takers
Grad Užice. (2020). Izveštaj o radu Narodne biblioteke Užice za 2019. godinu. Preuzeto 26. decembra 2023, sa https://uzice.rs/wp-content/uploads/2021/05/Izve%C3%ADtaj-Biblioteka-kona-ìan-pdf.pdf
U.S. Embassy in Serbia. (2019). American Corners in Serbia. Retrieved December 20, 2023, from https://rs.usembassy.gov/education-culture/american-corners/