ЗИМСКА БАЈКА ВИЛИЈЕМА ШЕКСПИРА У КОНТЕКСТУ ЕНГЛЕСКЕ КУЛТУРНЕ И ДРУШТВЕНЕ ПРОШЛОСТИ

  • Danijela Mišić Pedagoški fakultet u Vranju Univerziteta u Nišu
Ključne reči: Шекспир, прошлост, друштво, култура, језик

Sažetak


Новим читањем Шекспирове драме Зимска бајка аутор рада има за циљ да усмери пажњу на актуелност и постојање повезаности између догађаја из области друштвене стварности и личног, емоционалног и духовног света ликова. Аутор рада тежи ка томе да покаже да прошлост пружа енергију садашњости као и мислима о космичкој правди која у свакој прилици мора бити задовољена. Анализом језика, промишљањем о поступцима јунака драме, откривањем подсмисла изговорених речи, навођењем одабраних делова овог комада, долазимо до закључка да прошлост оставља неизбрисив траг у садашњости и да је приметан њен утицај на друштво и културу данашњице. Нарација у стиховима открива Шекспиров став о традицији, обичајима, вери, све у тежњи ка слози и љубави према људима и богу. Породична трагедија представљена је у пет чинова, као у свакој класичној драми, и у Зимској бајци која у сликама парадокса сведочи о драми насталој из живота. Анализом делова драме указаћемо на друштвене и културне вредности које су се задржале до данас.

Reference

Lukač, Đ. (1978). Historical development of modern drama. Beograd: Nolit. [In Serbian]

Mišić, D. (2017). The relationship between language and culture today. Pedagogija, časopis Foruma pedagoga, 3/ 2017, 335-342. [In Serbian]

Pavić, M. (1979). History of Serbian literature of classicism and pre-romanticism - classicism. Beograd: Nolit [In Serbian]

Shakespeare, W. (1951). The winter’s tale. Beograd: Prosveta [In Serbian]

Shakespeare, W. (1989). Plays ( Preface). Sarjevo: Svjetlost. [In Serbian]

Stojanović, B., Mišić, D. (2018). Children’s worlds in books – possibilities and interpretations. Vranje: Pedagoški fakultet [In Serbian]

Objavljeno
2025/07/09
Broj časopisa
Rubrika
Pregledni naučni rad