Повезаност примене различитих техника учења и наставних модела са школским успехом ученика

  • Radovan Antonijević
  • Dragana Radenović pedagog
Ključne reči: школски успех, модели наставе, технике учења, активност ученика

Sažetak


Предмет овог истраживања јесте повезаност контекстуалних чинилаца школске средине у погледу примене различитих техника учења и наставних модела са школским успехом ученика у области математике и српског језика. Циљ истраживања је утврдити основне карактеристике повезаности између контекстуалних чинилаца школске средине у погледу примене различитих техника учења и модела наставе и школског успеха ученика у области математике и српског језика. У истраживању је учествовало 600 ученика седмог разреда. Коришћена је дескриптивна метода, а подаци су прикупљени помоћу технике скалирања. На основу приказаних резултата, уочено је да што је  већа примена различитих модела наставе и техника учења на часу, то је оцена из математике и српског језика виша, Акценат је на ефикасном управљању процесом учења на часу, од стране наставника.

Reference

ЛИТЕРАТУРА:


 


Bada, S. O. (2015). The Psychogenesis of Knowledge and Its Epistemological Significance. Language and Learning, 5, 23-34.


Brouwer, N., & Korthagen, F. (2005): Can teacher education make a difference? American Educational Research Journal, 42(1), 153–224.


Визек Видовић, В., Ријавец, М., Штетић-Влаховић, В. и Миљковић, Д. (2014): Како остварити позитивно окружење за учење, Београд: Издавачка кућа ,,Klett“.


Вилотијевић, М. и Вилотијевић, Н. (2016): Модели развијајуће наставе I, Београд: Учитељски факултет.


Zhua,C., Wangb, D., Caib, Y. and Engelsa, N. (2013): What core competencies are related to teachers’ innovative teaching? Asia-Pacific Journal of Teacher Education, Vol. 41, No. 1, 9–27, http://dx.doi.org/10.1080/1359866X.2012.753984


Илић, М. (2012): Инклузивна настава. Источно Сарајево: Филозофски факултет.


Jin, F. H. (2001): Innovating Education and Training of Innovative Teachers. Retrieved July 10, 2011 from Outstanding Master of Education Library.


Квашчев, Р. (1980): Способности за учење и личност. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.


Клепић, С. (2018): Нови модели у настави српског језика и књижевности, докторска дисертација, Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет, Одсек за српску књижевност, преузето са http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/handle/123456789/10925/Disertacija.pdf


Крњајић, С. (2002): Социјални односи и образовање. Београд: Институт за педагошка истраживања; Вршац: Виша школа за образовање васпитача.


Lin, C. D. (2009): Researches into Creative Talents and Creative Education. Economic Science.


Миљковић, В. (1993): Како треба учити, Беошкола.


Митић, В. (1999): Иновације и настава, Нови Сад: Будућност.


Мирков, С., Опачић, Г. (1997): Допринос различитих фактора у остваривању веза између навика и техника учења и школског постигнућа ученика. Психологија. 3, 181–196.


Омеровић, М., Џаферагић-Франца, А. (2012): Активно учење у основној школи. Методички обзори 7(1), 167-181.


Приручник за вредновање и самовредновање рада школе (2005): Београд: Министарство просвете и спорта Републике Србије.


Радовановић, Р (1967): Како постићи бољи успех у учењу, Пожаревац: Новинска установа Пожаревац.


Сиденко, А. С. (2006): О иновационим и традиционалним моделима наставног процеса. Настава и васпитање, год. LV, бр. 2, стр. 107-236.


Сузић, Н. (1999): Активна настава. У: Сузић, Н., Стојаковић, П., Илић, М., Бранковић, Д., Милијевић, С., Крнета, Д., Станојловић, С., Ђаковић, П., Бањац, М., Грбић, Ж. (Уред.). Интерактивно учење (181-209). Бања Лука: Министарство просвјете Републике Српске и УНИЦЕФ Канцеларија у Бања Луци.


Sternberg, R. J. (1979): The nature of mental abilities. American Psychologist, 34(3), 214–230.


Flavell, J. H. (1979): Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive–developmental inquiry. American Psychologist, 34(10), 906–911.


Freeman, J. (1992): Quality basic education: The development of competence. Paris, itd: UNESCO.


Тршкан, Д. (2006): Мотивацијске технике у настави. Повијест у настави, ИВ (7 (1)), 19-28.


Hilligen, W.(1985): Zur Didaktik des politischen Unterrichts, 4 Aufl., Opladen.


Witzenbacher, K. (1985): Handlungsorientiertes Lernen in der Hauptschule Anregungen und Beispiele für einen hauptschulgemäßen Unterricht, Ansbach.


 

Objavljeno
2022/12/26
Rubrika
Originalni naučni članak