Eфекти коришћења друштвених мрежа на самопоштовање адолесцената и њихов однос према образовању и будућности

  • Dragana Glušac
  • Bojana Perić-Prkosovački
  • Milan Nikolić
Ključne reči: млади, адолесценти, друштвене мреже, самопоштовање

Sažetak


 У раду је презентовано истраживање које је имало циљ да утврди везу између коришћења интернета, конкретно друштвених мрежа са нивоом самопоштовања и самопроцене сопствених квалитета и способности, као и да утврди постојање корелације коришћења друштвених мрежа са њиховим образовним аспирацијама. Такође су детектовани односи адолесцената према људима, страху од будућности, њихова спремност на ризик, читање класичних књига и односа према мултимедијалном учењу и читању. Истраживање је спроведено испитивањем ставова адолесцената узраста од 14 до 19 година. Подаци су добијени обрадом Н=599 упитника репрезентативног фокусираног узорка адолесцента, ученика средњих школа у Републици Србији. Истраживање је спроведено у току 2021. године. У обради података примењена је дескриптивна, корелациона и регресиона анализа. Дескриптивна анализа је показала да је најмањи просечни скор постигнут за димензију која се односи на читање класичних књига, а највиши за димензије однос према људима и страх од будућности. Корелативна анализа између димензија показала је да самопоштовање и коришћење друштвених мрежа нису повезани, али да што је позитивнији став према образовању, то су виши сопствени стандарди, као и позитивнији односи према људима. Сличан налаз је и у регресионој анализи, која показује да оно што утиче на самопоштовање јесте вредност сопствених стандарда, однос према људима, као и страх од будућности.

Objavljeno
2022/12/26
Rubrika
Originalni naučni članak