Ставови учитеља о обради књижевних дела фантастичног жанра у настави

  • Ines Matin Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet u Somboru, Podgorička 4, Sombor
Ključne reči: фантастика, књижевност, српски језик, ставови учитеља, читање

Sažetak


Циљ овог рада је да се испитају ставови учитеља о реализацији књижевних дела фантастичног жанра у настави. С обзиром на то да књижевност која обилује фантастичним елементима утиче на стваралачки и креативни развој ученикове личности, у раду се тежи да се прикаже какво мишљење и искуства имају учитељи о том питању. У истраживању је примењена дескриптивна метода, техника истраживања је анкетирање, а инструмент истраживања је упитник, који су попуњавали учитељи. Овај упитник садржи питања затвореног типа, која се тичу интересовања учитеља за читање књижевних дела фантастичног жанра и њиховог мишљења о утицају овог жанра на ученички развој. Упитник садржи и питања отвореног типа, којима се желело сазнати која књижевна дела фантастичне књижевности учитељи радо читају, која дела су обрађивали на часу, те која дела су ученици сами предложили. Упитником се желело утврдити и да ли учитељи читају оно што ученици предлажу на часу. На крају су учитељи наводили предности и недостатке реализације ових садржаја. Истраживачки узорак чине 56 упитника који су прикупљени током 2021. године. Добијени резултати приказују да већина учитеља није заинтересована за читање књижевних дела фантастичног жанра, али сматра да овакви садржаји позитивно утичу на развој дететове маште и његових способности, као и да већина учитеља не чита литературу коју препоручују ученици. Такође, резултати су показали да учитељи обрађују фантастику у млађим разредима основне школе, иако то веома ретко чине.

Objavljeno
2023/07/07
Rubrika
Originalni naučni članak