Аутономија ученика као циљ васпитања и образовања
Sažetak
У раду је разматрана аутономија ученика као део циља васпитања и образовања у контексту модернизације школе. Сам појам аутономија ученика нема јединствену дефиницију. Заговорници аутономије ученика у својим теоријским поставкама истичу колико је њен развој важна вредност за човека XXI века. У сажетом разматрању циљева образовања појединих напредних образовних система уочено је да школе донекле подржавају аутономије ученика, што варира међу различитим образовним системима. У образовном систему Републике Србије тежиште циља васпитања и образовања је на стицању знања и вештина, а далеко мање на личности ученика и његовом индивидуалном развоју. Ниво аутономије ученика наглашен је у већем обиму у оквиру изборних предмета, ваннаставних активности (секција) и ваншколских активности. У раду је истакнуто да питање уважавања ученикове личности, развоја његових потенцијала и промовисања аутономије у школском контексту треба да се решава кроз циљ образовања и васпитања, односно да је циљ васпитања и образовања који уважава аутономију ученика неопходан школи модерног доба.
Reference
/
Sva prava zadržana (c) 2023 Norma
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo 4.0 međunarodnom licencom.