PROCENA ZNANJA UČENIKA MEDICINSKE ŠKOLE O KARDIOPULMONALNOJ REANIMACIJI
Ključne reči:
cardiopulmonary resuscitation||, ||kardiopulmonalna reanimacija, Theoretical knowledge||, ||teoretsko znanje, Schools, Medical||, ||medicinska škola, Nurses||, ||medicinske sestre/tehničari, Students||, ||učenici, Knowledge||, ||znanje, Resuscitation||, ||reanimacija,
Sažetak
Uvod. Veština sprovođenja kardiopulmonalne reanimacije je osnovni zadatak svih zdravstvenih radnika. U tom konceptu, ovaj rad ispituje znanje o kardiopulmonalnoj reanimaciji kod učenika zdravstvene struke.Metod. Istraživanje je sprovedena kao studija preseka u srednjoj Medicinskoj školi “7.april” u Novom Sadu, tokom 2015/16.godine. Korišćen je anketni upitnik u obliku testa znanja. Za statističku obradu podataka korišćen je SPSS statistički program, korišćene su metode deskriptivne statistike. Statistička značajna korelacija po polu i uzrastu testirana je primenom metode ukrštenih tabela i Pirsonovog χ2 testa, na nivou poverenja p ≤ 0,05 %.Rezultati. Učenici smatraju da nemaju dovoljno praktičnog iskustva za učešće u kardiopulmonalnoj reanimaciji. Takođe otkrili smo deficit znanja u pravilnom odnosu insuflacije vazduha i spoljašnje kompresije srca, u oblasti medikamenata i EKG ispitivanja.Zaključak. Skoro trećina budućih zdravstvenih radnika nema odgovarajuće znanje o reanimaciji, i ne bi znalo adekvatno sprovesti oživljavanje. To govori da u obrazovanju zdravstvenih radnika moramo veći naglasak staviti na zbrinjavanje hitnih stanja, kao i na redovno ponavljanje i uvežbavanje postupka reanimacije.
Objavljeno
2017/08/22
Broj časopisa
Rubrika
Originalni naučni članak