Psihološka istraživanja https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra <div class="sp_t10"> <div class="tip"><strong>Tematska oblast</strong></div> <div class="pod"> <p>Časopis&nbsp;<em>Psihološka istraživanja</em>&nbsp;je sadržinski profilisan kao publikacija koja pokriva društveno relevantne teme iz različitih oblasti psihologije i koja podržava kulturno i društveno osetljivu psihologiju. To se, pre svega, odnosi na proučavanje tema i problema koji su važni za određenu kulturu i društvo, uz primenu valjanih i pouzdanih naučnih metoda i tehnika. U fokusu su tekstovi koji se uz pomoć psihološkog konceptualnog aparata i psihološke metodologije bave značajnim fenomenima koji nas okružuju. Časopis podržava razvoj psihologije kao kulturno osetljive, kritičke i socijalno angažovane nauke, kao i društveno angažovanje psihologa. U tom kontekstu, jedna od uloga časopisa jeste da podrži objavljivanje istraživanja koja mogu biti izvor potrebnih informacija i preporuka za kreiranje razvojnih dokumenata društvene zajednice, strategija i politika u različitim oblastima društvenog života, utemeljenih na podacima koji su prikupljeni u naučnim istraživanjima. Jedna od misija časopisa jeste i podsticanje komunikacije unutar naučne zajednice putem otvorenosti za naučnu polemiku i kritičke prikaze značajnih publikacija iz oblasti psihologije. Časopis je otvoren i za granična područja, tj. za istraživače koji se bave psihološki relevantnim temama u okviru ostalih društvenih nauka.</p> <p>Časopis Psihološka istrazivanja objavljuje sledeće kategorije naučnih članaka: originalne naučne radove, pregledne radove, kratka ili prethodna saopštenja, naučne kritike, polemike i osvrte. Časopis takođe objavljuje stručne članke, informativne priloge i prikaze.</p> </div> </div> <div><strong><span class="tip">Klasifikacija</span></strong></div> <div> <div class="sp_t10 fleft sp_l50 width45"> <div class="tip">Bibliometrijska: društvene nauke - pedagogija i psihologija</div> </div> <div class="sp_t10 fleft width45"> <div class="tip">Frascati, modifikovana: društvene nauke - psihologija</div> </div> <div>&nbsp;</div> </div> <div class="sp_t10"> <div class="tip"><strong>Istraživačke teme</strong></div> <div class="pod">Socijalna psihologija; Psihologija obrazovanja; Razvojna psihologija; Psihologija rada; Klinička psihologija; Psihologija ličnosti i individualnih razlika</div> </div> sr-RS@latin <p>Autori zadržavaju autorska prava nad objavljenim člancima, a izdavaču daju neekskluzivno pravo da članak objavi, da u slučaju daljeg korišćenja članka bude naveden kao njegov prvi izdavač, kao i da distribuira članak u svim oblicima i medijima. Objavljeni članci distribuiraju se u skladu sa licencom Creative Commons Autorstvo – Deliti pod istim uslovima 4.0 International (CC BY-SA) . Dopušteno je da se delo kopira i distribuira u svim medijima i formatima, da se prerađuje, menja i nadograđuje u bilo koje svrhe, uključujući i komercijalne, pod uslovom da se na pravilan način citiraju njegovi prvobitni autori, postavi link ka originalnoj&nbsp; licenci, naznači da li je delo izmenjeno i da se novo delo objavi pod istom licencom kao i<br>originalno. Autorima je dozvoljeno da objavljenu verziju rada deponuju u institucionalni ili tematski repozitorijum ili da je objave na ličnim veb stranicama (uključujući i profile na društvenim mrežama, kao što su ResearchGate, Academia.edu, itd.), na sajtu institucije u kojoj su zaposleni, u bilo koje vreme nakon objavljivanja u časopisu, uz adekvatno referisanje.</p> dandjelk@f.bg.ac.rs (Darinka Anđelković) ps.istrazivanja@gmail.com (Barbara Blažanin) Mon, 30 Jun 2025 17:32:47 +0200 OJS 3.1.2.0 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 Mapiranje ponašanja adolescenata u Srbiji na društvenim mrežama: Obrasci korišćenja, afektivni doživljaji i komunikacione preferencije https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/51760 <p>Ovom studijom ispitujemo dinamiku kori&scaron;ćenja dru&scaron;tvenih mreža (DM) među adolescentima u Srbiji, fokusirajući se na njihove navike u kori&scaron;ćenju, afektivne doživljaje i komunikacione preferencije. Podaci su prikupljeni putem onlajn ankete sprovedene početkom 2023. godine na uzorku od 391 adolescenta (63.9% devojčica;&nbsp; <em style="color: #0e101a;">M<sub>uzrast </sub></em><span style="color: #0e101a;">=</span> 16.09 godina, <em>SD</em> = 1.36). Kroz analizu podataka iz upitnika i kvalitativnu analizu sadržaja, istraživanje proučava angažovanost adolescenata na različitim dru&scaron;tvenim mrežama, među kojima se izdvaja Instagram kao najče&scaron;će kori&scaron;ćena platforma. Fokusom na složene perspektive i doživljaje onlajn i uživo komunikacije, studija pokazuje da, iako onlajn komunikacija pruža praktičnost i efikasnost, interakcija uživo se vrednuje zbog emocionalne dubine i transparentnosti. Rezultati upitnika o učestalosti i vrstama aktivnosti na dru&scaron;tvenim mrežama, kao i pratećim afektivnim iskustvima, ukazuju na postojanje tri grupe korisnika dru&scaron;tvenih mreža među adolescentima iz na&scaron;eg uzorka: &bdquo;DM balanseri&ldquo;, &bdquo;DM entuzijasti&ldquo; i &bdquo;DM ambivalenti&ldquo;. Svaka od ovih grupa pokazuje specifične obrasce kori&scaron;ćenja dru&scaron;tvenih mreža i afektivnih doživljaja, nagla&scaron;avajući raznovrsne načine na koje adolescenti komuniciraju u onlajn okruženju. Istraživanje ističe potrebu za detaljnim longitudinalnim studijama adolescentnog onlajn pona&scaron;anja, ukazujući na potencijalne pravce budućih istraživanja.</p> Kristina Mojović Zdravković, Ksenija Krstić Sva prava zadržana (c) 2025 Psihološka istraživanja https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/51760 Tue, 15 Apr 2025 00:00:00 +0200 Strategije upravljanja konfliktima: uloga ličnosti i specifičnih uverenja o socijalnim odnosima u Srbiji i Italiji https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/54489 <p class="MsoNormal" style="margin: 6pt 0in; line-height: normal;"><span style="font-size: 12pt; font-family: 'inherit', serif;">Istraživanje se bavi odnosom između strategija upravljanja konfliktima, osobina ličnosti i specifičnih verovanja o socijalnim odnosima u Italiji i Srbiji, kao zemljama koje su geografski blizu, ali imaju različitu istoriju, tradiciju, religije i razlikuju se na dimenziji individualizam-kolektivizam.</span></p> <p class="MsoNormal" style="margin: 6pt 0in; line-height: normal;"><span lang="EN-GB" style="font-size: 12pt; font-family: 'Times New Roman', serif;">Cilj: Istraživanje ima za cilj da ispita kako osnovne dimenzije ličnosti</span><span style="font-size: 12pt; font-family: 'Times New Roman', serif; color: #222222;">&nbsp;predviđaju specifične strategije upravljanja konnfliktima i kakva je medijaciona uloga uverenja o svetu kao &ldquo;kompetitivnoj džungli&rdquo; i uverenja o samim konfliktima, kao i da uporedi&nbsp;&nbsp;ove puteve u različitim kulturama.</span></p> <p class="MsoNormal" style="margin: 6pt 0in; line-height: normal;"><span style="font-size: 12pt; font-family: 'inherit', serif;">Metod: Uzorak čini 764 mladih, uzrasta 18-30 godina (<em>M</em>=21,54,&nbsp;<em>SD</em>=2,80).&nbsp;&nbsp;Primenjeni istrumenti su: Holandski test upravljanja sukobima, Mini IPIP-6, Delta inventor ličnosti, skalu uverenj a o svetu kao &ldquo;kompetivnoj džungli&rdquo; i skali Uverenja o konfliktima. Analize putanje su primenjene sa sedam osobina ličnosti kao prediktora (Neuroticizam, Ekstraverzija, Otvorenost, Saradljivost, Savesnost, Po&scaron;tenje i Dezintegracija), dva uverenja u socijalnim relacijama kao medijatori i tri strategije upravljanja konfliktima (kooperativna, defanzivna i kompetitivna), kao kriterijumske varijable.</span></p> <p class="MsoNormal" style="margin: 6pt 0in; line-height: normal;"><span style="font-size: 12pt; font-family: 'inherit', serif;">&nbsp;Rezultati: Rezultati pokazuju da su zajednički prediktori bili Otvorenost i Saradljivost za Kooperativne strategije, Saradljivost i Dezintegracija za Defanzivne i Ekstraverzija za Kompetitivne strategije. Neuroticizam i Savesnost nisu predviđali konfliktne situacije, dok Po&scaron;tenje i Dezintegracija imaju različite uticaje u dve kulture. Rezultati su potvrdili razlike u putevima uticaja osobina ličnosti preko uverenja o svetu kao kompetitivnoj džungli i konfliktima kao pretnji ili kao izazovima.</span></p> <p class="MsoNormal" style="margin: 6pt 0in; line-height: normal;"><span style="font-size: 12pt; font-family: 'inherit', serif;">Zaključci: Crte ličnosti, kao univerzalne dispozicija za pona&scaron;anje, imaju slične efekte na strategije upravljanja konfliktima u obe zemlje, dok se razlike uočavaju u medijatorskoj ulozi uverenja koja oblikuju kulturne razile između Srbije i Italije.</span></p> Tamara Z Dzamonja Ignjatovic, Danijela S. Petrović, Ankica Kosić, Jana Dimoski, Goran Knežević Sva prava zadržana (c) 2025 Psihološka istraživanja https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/54489 Fri, 27 Jun 2025 13:51:43 +0200 Diskusije o obrazovanju u Srbiji tokom kovid 19 izolacije: Analiza Tviter objava https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/55101 <p class="MsoNormal" style="margin: 0in; text-align: justify; text-indent: -.1pt; line-height: normal;"><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman';">Pandemija kovida 19 izazvala je do sada neviđene promene u različitim aspektima života ljudi &scaron;irom sveta, uključujući i značajne promene u obrazovanju. Cilj ove studije bio je da istraži kako je javnost u Srbiji doživela promene u obrazovanju koje su nastale kao odgovor na pandemiju. Tokom prvih pet nedelja pandemije, počev&scaron;i od 17. marta 2020. godine, sistematično smo prikupljali Tviter objave na srpskom jeziku, tematski ograničene na obrazovanje, &scaron;to je rezultiralo uzorkom od 1.777 tvitova. Tvitove smo analizirali koristeći kvalitativnu analizu sadržaja, a kao okvir za interpretaciju rezultata koristili smo kulturno-istorijsku teoriju aktivnosti. Rezultati istraživanja pokazuju opadajući trend u učestalosti objava koje se odnose na obrazovanje, počev&scaron;i od 1.402 tvita u prvoj nedelji do 92 tvita u petoj nedelji. Emocionalni ton tvitova bio je uglavnom negativan u prvih pet nedelja pandemije, s tim da je procenat tvitova sa negativnom konotacijom imao tendenciju da raste. Analiza sadržaja ukazuje na ključne teme koje su privukle pažnju javnosti i otkriva kontradikcije između obrazovanja pre pandemije i obrazovanja na daljinu tokom pandemije. Rezultati pokazuju da je Tviter zajednica pozitivno reagovala na upotrebu novih alata u nastavi, kao i na angažovanje nastavnika u situaciji krize. Najvi&scaron;e kritike bilo je usmereno na sadržaj obrazovanja, koji je često ocenjivan kao preobiman, irelevantan, ideolo&scaron;ki obojen i neprilagođen uzrastu učenika. Studija ukazuje na to da je obrazovanje na daljinu u situaciji krize učinilo vidljivijim proces nastave, stvarajući prostor za javnu diskusiju o obrazovanju, dok je istovremeno doprinelo nevidljivosti procesa učenja, pojačavajući na taj način rizik po pravednost u obrazovanju.</span></p> Olja Jovanović, Dragana Gagić, Tatjana Radaković, Milica Barišić, Ivana Vulić Šimšić Sva prava zadržana (c) 2025 Psihološka istraživanja https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/55101 Thu, 06 Mar 2025 00:00:00 +0100 Upitnik kognitivne regulacije emocija (CERQ): provera strukturne i konvergentne validnosti na srpskom uzorku https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/52047 <p><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: TimesNewRomanPSMT; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA; mso-no-proof: yes;">Osnovni cilj ovog istraživanja bio je provera</span> <span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: TimesNewRomanPSMT; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA; mso-no-proof: yes;">psihometrijskih karakteristika, odnosno strukturne i konvergentne validnosti prevoda Upitnika</span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;"> kognitivne regulacije emocija </span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: TimesNewRomanPSMT; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA; mso-no-proof: yes;">(CERQ) na srpski jezik, i to kroz dve sukcesivne i nezavisne studije. U Studiji 1, na uzorku od 674</span> <span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: TimesNewRomanPSMT; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA; mso-no-proof: yes;">mlada odrasla ispitanika (M<sub>starost</sub> = </span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;">19.68, </span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: TimesNewRomanPSMT; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA; mso-no-proof: yes;">SD = </span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;">1.29</span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: TimesNewRomanPSMT; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA; mso-no-proof: yes;">), proverena je stukturna validnost CERQ putem evaluacije teorijski pretpostavljene devetokomponentne strukture metodama konfirmativne faktorske analize i eksploratornog modelovanja strukturalnih jednačina. Studija 2 imala je kao cilj ponovno testiranje modela dobijenog u prethodnoj studiji na uzorku od 703 ispitanika (M<sub>starost</sub> = </span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;">22.96</span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: TimesNewRomanPSMT; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA; mso-no-proof: yes;">, SD = </span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;">7.05</span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: TimesNewRomanPSMT; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA; mso-no-proof: yes;">). Dodatno, proveravana je konvergentna validnost CERQ&nbsp;</span></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: justify; text-indent: .5in; margin: 12.0pt 0in 0in 0in;"><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; mso-fareast-font-family: TimesNewRomanPSMT; mso-no-proof: yes;">ispitivanjem povezanosti sa merama pozitivnog i negativnog afekta, zadovoljstva životom i op&scaron;te uznemirenosti. Rezultati su pokazali da CERQ predstavlja pouzdanu i validnu meru kognitivnih strategija regulacije emocija. Latentnu strukturu upitnika najbolje opisuje model koji sadrži devet teorijski očekivanih dimenzija, ali u dimenziji <em>pozitivne preformulacije</em> oba uzorka pokazuju iste strukturne specifičnosti, koje sugeri&scaron;u dodatnu proveru kako samog instrumenta, tako i specifičnosti </span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt;">kognitivnih </span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; mso-fareast-font-family: TimesNewRomanPSMT; mso-no-proof: yes;">strategija </span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt;">regulacije emocija </span><span lang="SR-LATN-RS" style="font-size: 12.0pt; mso-fareast-font-family: TimesNewRomanPSMT; mso-no-proof: yes;">na na&scaron;em kulturnom području. Nalazi ove dve studije takođe upućuju na korisnost eksploratornog modelovanja strukturalnih jednačina u poređenju sa tradicionalnim metodama konfirmatorne faktorske analize prilikom istrage CERQ dimenzija.</span></p> Mihajlo Ilić, Nikolija Rakočević, Dragan Žuljević Sva prava zadržana (c) 2025 Psihološka istraživanja https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/52047 Tue, 15 Apr 2025 00:00:00 +0200 Opoziv: Razvoj i preliminarna validacija instrumenta za procenu socijalno-emocionalnih veština za učenike viših razreda osnovnog obrazovanja (vol. 27, br. 2, pp.297-314, 2024) https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/59284 <p><span lang="SR-LATN-RS" style="text-align: justify; font-family: 'Times New Roman', serif;">U radu pod naslovom &bdquo;</span><span lang="SR-LATN-RS" style="text-align: justify; font-family: 'Times New Roman', serif;">Razvoj i preliminarna validacija instrumenta za procenu socijalno-emocionalnih ve&scaron;tina za učenike vi&scaron;ih razreda osnovnog obrazovanja&ldquo; objavljenom u br. 2, vol. 27 časopisa&nbsp;<em>Psiholo&scaron;ka istraživanja&nbsp;</em>na str. 297-314. (</span><a style="text-align: justify;" href="https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/0352-7379/2024/0352-73792402297E.pdf"><span lang="SR-LATN-RS" style="font-family: 'Times New Roman', serif;">https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/0352-7379/2024/0352-73792402297E.pdf</span></a><span lang="SR-LATN-RS" style="text-align: justify; font-family: 'Times New Roman', serif;">) administrativnom gre&scaron;kom u obradi rukopisa objavljena je jedna od ranijih verzija teksta. Autori i redakcija&nbsp;<em>Psiholo&scaron;kih istraživanja</em>&nbsp;se izvinjavaju čitaocima na propustu. Finalnu verzija teksta pod istim naslovom sa zadovoljstvom objavljujemo u ovom broju&nbsp;<em>Psiholo&scaron;kih istraživanja&nbsp;</em>(br.&nbsp;</span><span lang="SR-CYRL-RS" style="text-align: justify; font-family: 'Times New Roman', serif;">1</span><span lang="SR-LATN-RS" style="text-align: justify; font-family: 'Times New Roman', serif;">, vol. 2</span><span lang="SR-CYRL-RS" style="text-align: justify; font-family: 'Times New Roman', serif;">8</span><span lang="SR-LATN-RS" style="text-align: justify; font-family: 'Times New Roman', serif;">,<em>&nbsp;</em>str.&nbsp;</span><span style="text-align: justify; font-family: 'Times New Roman', serif;">XXX-XXX</span><span lang="SR-LATN-RS" style="text-align: justify; font-family: 'Times New Roman', serif;">).&nbsp;<span style="color: red;">(</span></span><a style="text-align: justify;" href="https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/0352-7379/2024/0352-73792402297E.pdf"><span lang="SR-LATN-RS" style="font-family: 'Times New Roman', serif; color: red;">LINK NA .pdf</span></a><span lang="SR-LATN-RS" style="text-align: justify; font-family: 'Times New Roman', serif; color: red;">&nbsp;CLANKA).</span></p> <p><span lang="SR-LATN-RS" style="text-align: justify; font-family: 'Times New Roman', serif; color: red;">&nbsp;</span></p> Piret Einpaul, Äli Leijen, Aleksandar Baucal, Redakcija časopisa Psihološka istraživanja Sva prava zadržana (c) 2025 Psihološka istraživanja https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/59284 Mon, 09 Jun 2025 00:00:00 +0200 Revidirana verzija opozvanog rada: Razvoj i preliminarna validacija instrumenta za procenu socijalno-emocionalnih veština za učenike iz Estonije viših razreda osnovnog obrazovanja https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/59282 <p><span style="font-family: 'Times New Roman', serif; font-size: 16px; text-indent: -0.133333px;">Imajući u vidu potrebu za sveobuhvatnim i psihometrijski proverenim instrumentima za procenu učeničkih socijalno-emocionalnih ve&scaron;tina (SE ve&scaron;tine) u &scaron;kolskom kontekstu, cilj ove studije je da razvije i testira instrument za procenu socijalno-emocionanih ve&scaron;tina učenika vi&scaron;ih razreda osnovnog obrazovanja. Početna verzija instrumenta razvijena je na osnovu opisa ve&scaron;tina iz SE okvira (Primi i sar, 2017) i na osnovu okvira Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD; Chernyshenko i sar, 2018) i sastojala se iz 48 stavke. Nakon konfirmatorne faktorske analize (CFA) na uzorku od 204 učenika iz Estonije, unapređen je instrument sa 9 faktora i 34 stavke. CFA analiza ukazala je da predviđeni model ima prihvatljive fit parametre na alternativnom uzorku koji se sastojao od 521 učenika. Utvrđena je striktna invarijantnost merenja između razreda (6. i 9. razred). Može se zaključiti da, iako instrument omogućava procenu učeničkih SE ve&scaron;tina na vi&scaron;im razredima osnovnog obazovanja, potrebno je sprovesti dodatna istraživanja.</span></p> <p><span style="font-family: 'Times New Roman', serif; font-size: 16px; text-indent: -0.133333px;">&nbsp;</span></p> Piret Einpaul, Äli Leijen, Aleksandar Baucal Sva prava zadržana (c) 2025 Psihološka istraživanja https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/59282 Tue, 10 Jun 2025 00:00:00 +0200 Prikaz knjige Zbirka kognitivnih pristrasnosti i pogrešaka https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/54381 Slobodan Marković Sva prava zadržana (c) 2025 Psihološka istraživanja https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/54381 Fri, 30 May 2025 00:00:00 +0200 Prikaz knjige "Inkluzivno obrazovanje u vreme krize: Studija slučaja obrazovnih iskustava učenika sa teškoćama u učenju tokom pandemije koronavirusa u Srbiji" https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/54420 Nevena Živković Sva prava zadržana (c) 2025 Psihološka istraživanja https://aseestant.ceon.rs/index.php/psistra/article/view/54420 Fri, 30 May 2025 00:00:00 +0200