EVALUACIJA ČASOVA - METODE I SREDSTVA
Sažetak
Ova studija predstavlja metod, alatke, tok i rezultate evaluacije nastave stranog jezika sprovedene u letnjem semestru 2012/2013 na Krakovskoj akademiji „Andrej Frič Modževski“. Zbog toga što je novi postupak evaluacije sproveden na Univerzitetu, raniji metod - zasnovan na papirnim obrascima popunjenim od strane studenata – je napušten. Na sajtu surveyanyplace.com, registrovan je besplatan nalog i umetnut je obrazac upitnika za evaluaciju. Ovaj rad obuhvata rezultate taksometrijske analize u cilju provere stepena međusobne korespondencije (korelacije) između određenih kriterijuma instanciranjem grafičkog prikaza rezultata evaluacije u multidimenzionalnoj perspektivi. Da bi se klasifikovali kriterijumi ocenjivanja, koristili su se Vardov aglomerativni metod sa Euklidovom metrikom kao merom sličnosti kriterijuma. Izračunavanje je izvršeno uz korišćenje paketa Statistica. Rezultati upitnika pokazuju da se nastava stranog jezika na Krakovskoj akademiji „Andrej Frič Modževski“ sprovodi profesionalno i na činjenično visokom nivou.
Reference
Millman, J., & Darling-Hammond, L. (1990). The New Handbook of Teacher Evaluation: Assessing Elementary and Secondary School Teachers. Corwin Press, Inc., A Sage Publications Company, 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320 (paperback: ISBN-0-8039-4523-X).
Patton, M.Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation (Vol. 4). Sage.
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).