Turističko poslovanje https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos sr-RS@latin ana.djoric@assb.edu.rs (Ana Đorić) ana.djoric@assb.edu.rs (Ana Đorić) Mon, 17 Jun 2024 09:37:21 +0200 OJS 3.1.2.0 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 ISTRAŽIVANJE IMIDŽA DESTINACIJE I PROMOTIVNE AKTIVNOSTI SRBIJE – PERSPEKTIVA POSETILACA https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50175 <p class="MsoNormal" style="text-align: justify; line-height: 115%;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span lang="sr" style="font-size: 12.0pt; line-height: 115%; font-family: 'Times New Roman','serif'; color: black; mso-themecolor: text1; mso-ansi-language: #081A;">U najnovijoj literaturi je nagla&scaron;ena značajna uloga koju imidž destinacije igra u oblikovanju putničkog pona&scaron;anja turista i potencijalne koristi koje se mogu izvući i za turističku destinaciju i za celu zemlju. Stoga je glavni cilj ovog istraživanja bio da se ispita kako strani i domaći turisti percipiraju kognitivne, konativne i celokupnu sliku Srbije, kao i efikasnost njenih promotivnih napora. Anketno istraživanje sprovedeno je u glavnim destinacijama Srbije, a obuhvatilo je ukupno 956 turista. Nalazi su otkrili značajne razlike između dva turistička segmenta i rasvetlili manje percipirane aspekte imidža destinacije, ističući oblasti koje zahtevaju pažnju u budućnosti. Ovaj rad nudi vredne implikacije koje mogu efikasno da se pozabave identifikovanim problemima.</span></em></p> Marija Labović, Ivana Šagovnović Sva prava zadržana (c) 2024 Turističko poslovanje https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50175 Mon, 27 May 2024 09:24:38 +0200 KLJUČNI ASPEKTI UTICAJA TURIZMA NA ZAPOSLENOST U ČEŠKOJ REPUBLICI https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50639 <p class="MsoNormal" style="text-align: justify; text-indent: 36.0pt;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span style="font-size: 12.0pt;">Predmet rada odnosi se <span style="letter-spacing: .05pt;"><span style="mso-spacerun: yes;">&nbsp;</span>na potpunije sagledavanje </span>uticaja turizma na makroekomske pokazatelje nacionalne ekonomije Če&scaron;ke Republike.<span style="letter-spacing: .05pt;"> Najpre se ukazuje na </span>makroorganizacionu strukturu turizma, sa posebno izdvojenim upravljačkim telima kako na nacionalnom, tako i na regionalnim nivoima Če&scaron;ke Republike, <span style="letter-spacing: -.45pt;">kao i na planove razvoja turizma u Če&scaron;koj Republici (strategiju razvoja, srednjoročne i kratkoročne planove), koji </span>podstiču <span style="letter-spacing: -2.85pt;"><span style="mso-spacerun: yes;">&nbsp;</span></span>zapo&scaron;ljavanje i potrebu za permanentnom edukacijom i treningom zaposlenih u turizmu. Analiziraju se karakteristike turističkog trži&scaron;ta rada u Če&scaron;koj Republici, njegov obim, dinamika i struktura na osnovu različitih kriterijuma.<span style="mso-spacerun: yes;">&nbsp; </span></span></em></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: justify; text-indent: 36.0pt;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span style="font-size: 12.0pt;">Cilj je da se pokaže <span style="letter-spacing: -2.85pt;"><span style="mso-spacerun: yes;">&nbsp;</span></span>da je turizam u Če&scaron;koj Republici brzorastući sektor koji ima značajan uticaj na stvaranje novih mogućnosti za zapo&scaron;ljavanje ukupnog stanovni&scaron;tva, &scaron;to se odražava na pobolj&scaron;anje op&scaron;teg životnog standarda.</span></em></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: justify; text-indent: 36.0pt;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span style="font-size: 12.0pt;">U radu je kori&scaron;ćeno kabinetsko istraživanje dostupne literature i relevantnih podataka nadležnih institucija i organizacija u Če&scaron;koj Republici, uz kori&scaron;ćenje dijalektičke i sintetičke metode, kao i metodolo&scaron;kih postupaka: analize, sinteze, dedukcije i dr.</span></em></p> Jelisaveta Vučković, Maja Ćosić Sva prava zadržana (c) 2024 Turističko poslovanje https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50639 Mon, 27 May 2024 09:23:00 +0200 ANALIZA UMETNOSTI I PONUDE ZANATSKOG SEKTORA U CILJU UNAPREĐENJA ODRŽIVOG RAZVOJA TURIZMA U CRNOJ GORI https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50342 <p class="MsoNormal" style="text-align: justify;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span lang="SR-LATN-ME" style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: SR-LATN-ME;">Turistički sektor u Crnoj Gori, uprkos bogatoj zanatskoj riznici, nije u dovoljnoj mjeri prepoznao značaj pospje&scaron;ivanja valorizacije ovog kulturnog resursa. Stoga, svrha ovog rada je da se ispitaju potencijalni problemi i slabosti zanatskog sektora i spremnost zanatlija da učestvuju u održivom razvoju turizma, te da se daju potencijalna rje&scaron;enja za ulazak u turističku djelatnost.</span></em></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: justify;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span lang="SR-LATN-ME" style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: SR-LATN-ME;">Cilj ovog rada je da se analizom stanja zanatskog sektora, ali i odnosa prema turističkoj valorizaciji zanata, prepoznaju prepreke i kreiraju preporuke u cilju unapređenja održivog razvoja turizma u Crnoj Gori. </span></em></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: justify;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span lang="SR-LATN-ME" style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; background: white; mso-ansi-language: SR-LATN-ME;">Rad obuhvata sekundarna i primarna istraživanja, pri čemu se sekundarno istraživanje bazira na podacima dostupnih bibliografskih jedinica, dok se primarno istraživanje temelji na obradi podataka dobijenih putem ankete, odnosno upitnika, a odnosi se na analizu stavova crnogorskih zanatlija i zaposlenih u institucijama kulture vezano za trenutno stanje zanatske proizvodnje. </span></em></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: justify;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span lang="SR-LATN-ME" style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; background: white; mso-ansi-language: SR-LATN-ME;">Rezultati istraživanja pokazuju slabo uče&scaron;će zanatlija u turizmu, ali veliku zainteresovanost za predstavljanje njihovih umjetnina za potrebe turizma. Prepoznaju se problemi sa kojima se zanatlije susrijeću, a rezultati pokazuju da nedostaju vizija i strategija razvoja. Ipak, postoje veliki potencijali.</span></em></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: justify;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span lang="SR-LATN-ME" style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; background: white; mso-ansi-language: SR-LATN-ME;">Istraživanje će doprinijeti uključivanju malih privrednika u turističku industriju i valorizaciji nepravedno zanemarenog kulturnog blaga, uviđanjem postojećeg stanja, prepoznavanjem barijera i pružanjem smjernica za njihovo otklanjanje. </span></em></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: justify;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span lang="SR-LATN-ME" style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; background: white; mso-ansi-language: SR-LATN-ME;">&nbsp;</span></em></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: justify;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span lang="SR-LATN-ME" style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; background: white; mso-ansi-language: SR-LATN-ME;">&nbsp;</span></em></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: justify;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span lang="SR-LATN-ME" style="mso-bidi-font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: SR-LATN-ME;">Ključne riječi: umjetnost, zanat, kultura, održivi razvoj,kulturni turizam</span></em></p> <p class="MsoNormal" style="text-align: center;" align="center"><strong style="mso-bidi-font-weight: normal;"><span style="mso-ansi-language: EN-US;">&nbsp;</span></strong></p> Đorđina Janković, Aleksandra Govedarica Sva prava zadržana (c) 2024 Turističko poslovanje https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50342 Mon, 27 May 2024 09:23:42 +0200 RESURSNA BAZA KAO OSNOVA RAZVOJA ODRŽIVOG TURIZMA PARKA PRIRODE „PALIĆ” https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50279 <p class="MsoNormal"><em style="mso-bidi-font-style: normal;">Park prirode </em><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span lang="SR-LATN-RS" style="mso-ansi-language: SR-LATN-RS;">&bdquo;</span>Palić&rdquo; poseduje značajne potencijale u smislu resursne baze održivog turizma. Ova resursna baza formira prirodne i dru&scaron;tvene motive, koji uz pravilan turistički razvoj mogu doprineti sveukupnoj održivosti. Upravo je resursna baza predmet istraživanja u radu, koja u ovom za&scaron;tićenom području može doprineti razvoju održivog turizma. Kako turistički faktori mogu biti komplementarnog karaktera, stvara se uslov za formiranje jedinstvenog turističkog proizvoda. Pravilnom implementacijom ovih faktora u turističku ponudu, promocijom ove destinacije sa prirodnim i dru&scaron;tvenim potencijalima, mogu se unaprediti sistemi za&scaron;tite, ojačati socio-kulturne vrednosti i ostvariti značajni ekonomski prihodi. Veliki deo prihoda, može se refinansirati u za&scaron;titu i u unapređenje prirodnih i dru&scaron;tvenih vrednosti ovog za&scaron;tićenog područja. Ovo ujedno čini jedan kružni sistem održivog turističkog razvoja, u kojem se kao važni izdvajaju ekolo&scaron;ki, ekonomski, socio-kulturni i institucionalni principi održivosti. U radu je kori&scaron;ćena kvalitativna metodologija. Kvalitativna metodologija je uključila analizu različitih rezultata istraživanja, kao i terensko ispitivanje resursa za razvoj održivog turizma. Rezultati istraživanja mogu pomoći u izradi planskih dokumenata razvoja turizma u ovom i u drugim za&scaron;tićenim područjima</em>.<span style="mso-spacerun: yes;">&nbsp; </span></p> Igor Trišić Sva prava zadržana (c) 2024 Turističko poslovanje https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50279 Mon, 27 May 2024 09:23:59 +0200 KVALITET USLUGA KAO FAKTOR PREVAZILAŽENJA JAZA IZMEĐU OČEKIVANE I PERCIPIRANE USLUGE U AGENCIJSKOM POSLOVANJU https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/49765 <p class="MsoNoSpacing" style="text-indent: 36.0pt;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt;">U radu se krenulo od pretpostavke da je kvalitetna usluga faktor ostvarivanja konkurentske prednosti i pozicioniranja na turističkom trži&scaron;tu agencijskog poslovanja, a da se kvalitet ostvaruje nizom odnosa u relaciji turista-zaposleni. Ukoliko se zaposleni prema turisti odnosi sa po&scaron;tovanjem, pruža tačne i pouzdane informacije i pruženom uslugom prema&scaron;i očekivanja turiste, dobiće lojalnog gosta koji će po sistemu &ldquo;mouth to mouth&rdquo;, &scaron;iriti pozitivna iskustva drugima, koji će takođe postati putnici agencije. Ako turizam posmatramo kao &ldquo;fabriku&rdquo; doživljaja, jasno je da je za krajnje pozitivno iskustvo, potrebno da svaka karika u nizu pružanja kompleksne turističke usluge bude, kvalitetna. Prva u nizu karika jeste svakako turistička agencija. Modifikovanim SERVQUAL modelom do&scaron;lo se do zaključka da su turisti koji su putovali agencijom Asturs, dobili adekvatnu &ldquo;vrednost za novac&rdquo;, odnosno, da je usluga pružena u agenciji bila kvalitetnija od očekivane. </span></em></p> Lidija Jocić, Aleksandra Vujko, Aleksa Panić Sva prava zadržana (c) 2024 Turističko poslovanje https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/49765 Mon, 27 May 2024 09:25:43 +0200 DRUŠTVENE MREŽE I NjIHOV UTICAJ NA IZBOR RESTORANA NA PRIMERU UGOSTITELjSKO-TURISTIČKE INDUSTRIJE REPUBLIKE SRBIJE https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50208 <p class="MsoNormal" style="margin-bottom: 6.0pt; text-align: justify; text-indent: 35.45pt; line-height: normal;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;"><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Times New Roman','serif'; color: black; mso-themecolor: text1; mso-bidi-font-weight: bold;">Друштвене мреже су настале као један од облика online комуницирања корисника интернета. Иако многи угоститељски објекти имају свој веб сајт, <span style="mso-spacerun: yes;">&nbsp;</span>веома је &nbsp;важна њихова присутност на друштвеним мрежама, као и оптимизација ова два канала. На друштвеним мрежама угоститељски објекти, потенцијалне кориснике услуга могу информисати о својим услугама, снижењима, организовању догађаја, посебним понудама, али могу и да представе сопствене фотографије, видео записе, виртуелне туре кетеринг објекатаи на тај начин да допринесу опипљивости угоститељске услуга. Предмет овог рада је утицај који коришћење друштвених мрежа има на избор кетеринг објеката на примеру угоститељско-туристичке индустрије Републике Србије и значај за угоститељство. Задатак овог рада је да истражи факторе који одређују утицај коришћења друштвених мрежа на избор кетеринг објеката од стране потрошача, са циљем дасе утврди који су то фактори који имају утицај на коришћење друштвених мрежа и да ли то утиче на доношење одлуке о одлазаку у угоститељски објекат.</span></em></p> Mateja Stanojević, Bojana Kalenjuk Pivarski, Stefan Šmugović, Tamara Stošić Sva prava zadržana (c) 2024 Turističko poslovanje https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50208 Mon, 27 May 2024 09:24:18 +0200 POJAVA TEHNOLOŠKIH INOVACIJA U DIGITALNOM UGOSTIELJSTVU – PREGLED LITERATURE https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/49854 <p class="MsoNormal" style="text-align: justify;"><span lang="AF" style="font-family: 'Times New Roman',serif; mso-ansi-language: AF;">Industrija ugostiteljstva prolazi kroz značajnu transformaciju koju pokreće tehnolo&scaron;ki napredak, &scaron;to dovodi do pojave digitalnog ugostiteljstva. Ovaj rad se bavi pokretačima, izazovima i mogućnostima povezanim sa digitalizacijom ugostiteljskih usluga, nudeći vredne uvide za zainteresovane strane u industriji. Kroz istraživanje studija slučaja, trendova u industriji i teorijskih okvira, ovaj rad otkriva transformativnu moć digitalnog ugostiteljstva i njegove implikacije na budućnost industrije. Nalazi otkrivaju da usvajanje tehničkih inovacija kao &scaron;to su virtuelna stvarnost, beskontaktna tehnologija i ve&scaron;tačka inteligencija preoblikuje način na koji se ugostiteljske usluge pružaju i doživljavaju. Lideri u industriji koriste ove tehnologije kako bi pobolj&scaron;ali korisničko iskustvo, optimizovali operacije i pokrenuli inicijative za održivost. &Scaron;tavi&scaron;e, rad nagla&scaron;ava važnost prilagođenih strategija i intervencija koje imaju za cilj smanjenje otpada, pobolj&scaron;anje efikasnosti i ispunjavanje rastućih zahteva potro&scaron;ača u digitalnoj eri. Takođe, rad nagla&scaron;ava potrebu da preduzeća u ugostiteljskom sektoru prihvate digitalizaciju i prilagode se promenljivom pejzažu. Prihvatanjem tehnolo&scaron;kog napretka i implementacijom inovativnih re&scaron;enja, organizacije mogu da se pozicioniraju za uspeh u digitalno vođenom svetu, na kraju povećavajući konkurentnost i zadovoljstvo kupaca u industriji ugostiteljstva koja se razvija.</span></p> Miloš Zrnić, Aleksandar Božić Sva prava zadržana (c) 2024 Turističko poslovanje https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/49854 Mon, 27 May 2024 09:25:15 +0200 UTICAJ DEKORACIJE POSLASTIČARSKIH PROIZVODA NA POTROŠAČE https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50440 <p class="MsoNormal"><em><span lang="sr-Latn-BA" style="font-size: 12.0pt; line-height: 107%; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-ansi-language: #181A;">Poslastičarstvo je oduvek smatrano oblikom umetnosti. Od izvornog oblika do onoga čime se danas smatra prethodio je dugačak razvojni period, a deserti su se trasformisali do pravih umetničkih dela. Izgled pripremljenog i serviranog jela jedan je od najvažnijih faktora njegove atraktivnosti na trži&scaron;tu i jedan od osnovnih motivatora prilikom dono&scaron;enja odluke o njihovoj kupovini. Upravo, potro&scaron;ači koji imaju očekivanja vezana za određeni proizvod, moraju biti podstaknuti senzornim karakteristikama, od kojih se prvo izdvaja izgled. Prvi podaci dekoracija poslastica sežu jo&scaron; iz drevnog Rima, a tehnike i sredstva dekorisanja su se oblikovala i dalje nastavljaju da se prilagođavaju potrebama trži&scaron;ta. Danas, postoji mnogo različitih tehnika koje se koriste u dekorisanju poslastica, a poslastičar mora biti precizan i koncizan u preno&scaron;enju svojih emocija na gotov proizvod, kroz dekoraciju. Potro&scaron;ači su vođeni priorodnim instiktima i biraju jednostavnije, svedenije dekoracije koje svojim izgledom prate ukus poslastica. Predmet rada je uticajdekoracije poslastičarskih proizvoda na potro&scaron;ače. Zadatak istraživanja je da ispita uticaj dekoracija poslastica na potro&scaron;ače. Cilj rada je da kroz ispitivanja potro&scaron;ača dođe do podataka o značaju dekoracije poslastičarskog proizvoda na potro&scaron;ače. Istraživanje je sprovedeno anketiranjem među potro&scaron;ačima A.P. Vojvodine (R.Srbija), a prikupljeni podaci su obrađeni primenom deskriptivne statistike. </span></em></p> Milana Čugalj, Velibor Ivanović, Bojana Kalenjuk Pivarski, Saveta Bikić Sva prava zadržana (c) 2024 Turističko poslovanje https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50440 Mon, 27 May 2024 09:23:21 +0200 ISTRAŽIVANJE KULINARSKOG PEJZAŽA: PREGLED LITERATURE GASTRONOMSKOG I VINSKOG TURIZMA https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50177 <p class="Reference" style="margin-left: 0cm; text-indent: 0cm;"><span lang="AF" style="font-size: 12.0pt; mso-ansi-language: AF;">Sa fokusom na dinamičke preseke gastronomskog, vinskog i gastronomskog turizma, za ovu literaturu je ispitan &scaron;irok spektar knjiga, članaka i radova objavljenih od 2014. godine. Kroz kori&scaron;ćenje prestižnih akademskih časopisa, poslovnih časopisa i naučnih knjiga, ovo istraživanje ima za cilj da dokumentuje najnovija dostignuća, perspektive i obrasce koji utiču na scenu hrane. Studija koristi tehnike sinteze i analize. Pored toga, autor je bio u mogućnosti da uporedi radove, istraživanja i studije o vinskom turizmu, gastronomiji uop&scaron;te i kulinarskom turizmu zahvaljujući komparativnoj i deduktivnoj metodi. Bacajući &scaron;iroku mrežu na naučni pejzaž, obuhvatajući različite discipline kao &scaron;to su antropologija, sociologija, hotelijerstvo i studije turizma, ovaj pregled literature ima za cilj da obuhvati vi&scaron;estruke dimenzije gastronomskog, vinskog i gastronomskog turizma. Kroz ovaj interdisciplinarni pristup, ova studija otkriva složenu interakciju kulturnih, ekonomskih i dru&scaron;tvenih faktora koji oblikuju kulinarske prakse, uvažavanje vina i iskustva putovanja &scaron;irom sveta.</span></p> Miloš Zrnić Sva prava zadržana (c) 2024 Turističko poslovanje https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/50177 Mon, 27 May 2024 11:31:55 +0200 STAVOVI LOKALNOG STANOVNIŠTVA O RAZVOJU CIKLOTURIZMA – STUDIJA SLUČAJA ZAPADNOBAČKI OKRUG https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/49175 <p><em><span lang="SR-CYRL-RS" style="font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-size: 11.0pt; line-height: 107%; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-theme-font: minor-latin; mso-ansi-language: SR-CYRL-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;">Циклотуризам односно бициклистички туризам, последњих година доживљава изузетан успон, у Европи, као и код нас</span><span style="font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-size: 11.0pt; line-height: 107%; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-theme-font: minor-latin; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;">.</span><span lang="SR-CYRL-RS" style="font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-size: 11.0pt; line-height: 107%; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-theme-font: minor-latin; mso-ansi-language: SR-CYRL-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;">У складу са жељама, потребама и навикама савременог туристе који жели нову врсту одмора едукативан, авантуристички и физички активан, и који своје упориште добија у развоју овог облика селективног туризма.Савремени туриста своје слободно време (одмор) проводи активно, односно покушава да се прилагоди животу локалног становништва, где спознаје аутентичности туристичке дестинације. Задатак истраживања је испитати циклотуристичке ресурсе Западнобачког округа као и указати на потенцијалне недостатке у циљу могућности даљег развоја овакве врсте туризма као посебног облика туристичке понуде.За потребе рада коришћен је упитник на основу ког се дошло до закључка да спороведени пројекат &bdquo;А</span><span style="font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-size: 11.0pt; line-height: 107%; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-theme-font: minor-latin; mso-ansi-language: SR-LATN-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;">mazon of Europe Bike Trail&ldquo; </span><span lang="SR-CYRL-RS" style="font-size: 12.0pt; mso-bidi-font-size: 11.0pt; line-height: 107%; font-family: 'Times New Roman',serif; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-theme-font: minor-latin; mso-ansi-language: SR-CYRL-RS; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;">је у недовољној мери унапредио постојеће циклотуристичке ресурсе као и циклоинфраструктуру овог краја.</span></em></p> Nemanja Lakić, Tatjana Pivac, Snežana Besermenji, Jovana Bajkanović, Ivica Jurišin Sva prava zadržana (c) 2024 Turističko poslovanje https://aseestant.ceon.rs/index.php/turpos/article/view/49175 Mon, 27 May 2024 09:26:01 +0200