РАЗВОЈ ТЕХНОЛОГИЈЕ И ИНТЕГРАТИВНИ ПРИСТУП ИСТРАЖИВАЊУ ОНЛАЈН ОБРАЗОВАЊА

  • Оливера В. Милутиновић
  • Боривоје В. Балтeзаревић
Ključne reči: Технолошки развој, онлајн образовање, интегративни приступ, адаптација

Sažetak


Овај рад разматра теоријске оквире и моделе који се фокусирају на технолошке, методолошке, мотивационе и педагошке аспекте онлајн образовања. Након прегледа теорије учења и технолошког контекста онлајн образовања, дат је преглед  интерактивних модалитета који имају потенцијал да одговоре захтевима које будући развој технологије ставља пред образовање у најширем смислу.

Reference

Anderson (2011): Anderson, T. (2011). The theory and practice of online learning (2ndEdition). Edmonton, AB: AU Press.
Beynon, M. (2007): Beynon, M. (2007).Computing technology for learning –in needof a radical new conception. Educational Technology&Society,10(1), 94–106.
Buckreus K., Ally M. (2020): Buckreus K., Ally M. (2020) “Smart” Practices: Machine Intelligence for Transforming Pedagogy and Learning. In: Yu S., Ally M., Tsinakos A. (eds) Emerging Technologies and Pedagogies in the Curriculum. Bridging Human and Machine: Future Education with Intelligence. Springer, Singapore.
Goodlad, J.L. (1997): Goodlad, J.L. (1997). In praise of education. New York: Teachers College Press.
Daniela, L. (2020): Daniela, L. (Ed.). (2020). Pedagogies of Digital Learning in Higher Education. London: Routledge.
De Barba, P.G., Kennedy, G.E., & Ainley, M.D. (2016): De Barba, P.G., Kennedy, G.E., & Ainley, M.D. (2016). The role of students' motivation and participation in predicting performance in a MOOC. Journal of Computer Assisted Learning, 32(3), 218-231.
Јовановић и Минић (2018: 129): Јовановић, М. & Минић, Б. (2018) Врсте наставног рада даровитим ученицима у редовној настави, БАШТИНА, Приштина – Лепосавић, св. 46, 2018, 125-142.

Kozma, R.B. (2001): Kozma, R.B. (2001).Counterpoint theory of ‘learning with media’. In R.E. Clark (Ed.), Learning from media: Arguments, analysis, and evidence, Greenwich, CT: Information Age Publishing Inc. 137–178:
Khan, B. (1997): Khan, B. (1997).Web-basedinstruction: What is it andwhy is it?In B.H. Khan (Ed.), Web-based instruction Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
Милутиновић, О. & Балтезаревић, Б. (2019): Милутиновић, О. & Балтезаревић, Б. (2019) Утицај технолошких иновација на тржиште рада и креирање потребе за новим стручним профилима, БАШТИНА, Приштина – Лепосавић, св. 49, 2019, 203-210.
Минић, Б., Јовановић, М (2020): Минић, Б. & Јовановић, М. (2020) Интегративна настава у основној школи, БАШТИНА, Приштина – Лепосавић, св. 50, 2020, 373-386.
Royal and Rossi (1996): Royal, M. A., and Rossi, R. J. (1996). Individual-level correlates of sense of community: Findings from workplace and school. Journal of Community Psychology, 24(4), 395 – 416.
Siemens, G. (2004): Siemens, G. (2004). A learning theory for the digital age, приступљено 20.10.2020, http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm
Clark, R. E. (1983): Clark, R. E. (1983). Reconsidering research on learning from media. Review of Educational Research, 53(4), 445–459.
Objavljeno
2021/05/11
Rubrika
Članci