ЗАКОНСКИ ОКВИР КОЈИ УРЕЂУЈЕ ОБЛАСТ ТРГОВИНЕ И ТРЖИШТА У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ СА ПОСЕБНИМ ОСВРТОМ НА ПРОМЕТ РОБЕ СА АУТОНОМНОМ ПОКРАЈИНОМ КОСОВО И МЕТОХИЈА

  • Љиљана Ђ. СТАНКОВИЋ
  • Лазар Р. ЦВИЈИЋ
Ključne reči: трговина, тржиште, трговинска политика, стратегија, закон, Аутономна покрајина Косово и Метохија.

Sažetak


Трговина у савременим тржишним условима има комплексну и веома битну улогу у привредном и друштвеном развоју. У Србији питања трговине и тржишта добијају на значају отпочињањем приближавања јединственом европском тржишту. Упоредо са тим, креирана су прва модерна стратешка усмерења у области политике развоја тржишта и трговине. Стратегије развоја трговине Републике Србије су представљале основу за припрему и доношење закона о трговини. Закон о трговини из 2019. године, као кровни закон, на савремен и свеобухватан начин уређује област трговине и тржишта у Републици Србији. Међутим, након његовог усвајања неопходна је правовремена и интензивна имплементација креираних решања. Такође, потребна је одлучна посвећеност у правцу будућих измена и допуна овог акта, пошто се ради о веома динамичној области која захтева будно праћење и потпуно разумевање промена које се дешавају у окружењу. Посебна пажња треба да буде усмерена на анализу постојеће ситуације, даља дешавања и регулисање промета робе са Аутономном покрајином Косово и Метохија.

 

Reference

Директива европске уније о непоштеним трговачким праксама у односима међу предузећима у ланцу снабдевања пољопривредним и прехрамбеним производима (ЕУ 2019/633 од 17. априла 2019. године) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX:32019L063.
Закон о трговини (Службени лист СР Југославије, бр. 32/1993).
Закон о трговини (Службени гласник РС, бр. 53/2010).
Закон о трговини (Службени гласник РС, бр. 52/2019).
Ловрета- Петковић 2003: Стипе Ловрета- Г. Петковић, (редактори) Стратегија и политика трговине Републике Србије. Београд: Универзитет у Београду, Економски факултет и Влада Републике Србије, Министарство трговине, туризма и услуга. ИСБН: 86-403-0523-4.
Ловрета 2009: Стипе Ловрета (ур.) Стратегија развоја трговине Републике Србије. Београд: Универзитет у Београду, Економски факултет и Влада Републике Србије, Министарство трговине и услуга. ИСБН: 978-86-403- 0966-0.
Ловрета- Кончар- Петковић 2018: Стипе Ловрета- С. Кончар- Ј. Петковић, Г. Канали маркетинга, трговина и остали канали. Београд: Универзитет у Београду, Економски факултет и Економски факултет у Суботици, 2018. ИСБН: 978-86-403-1467-1.
Прелазни споразум о трговини и трговинским питањима између Европске заједнице, са једне стране, и Републике Србије са друге стране (“Службени гласник РС”, број 83/08).
Саопштење за јавност Министарства трговине и услуга Републике Србије од дана 17.01.2008. године http://www.mtu.gov.rs/cms/?p=135.
Службени гласници Републике Србије: http://www.slglasnik.com/sluzbena-glasila/stampana-izdanja.
Споразум о стабилизацији и придруживању између Европских заједница и њихових држава чланица, са једне стране, и Републике Србије са друге стране (“Службени гласник РС”, број 83/08).
Станковић 2014: Љиљана Станковић, Трговинска револуција, нови односи снага у каналима маркетинга, Београд: Чигоја штампа, ИСБН: 978-86-513-0088-9.
Станковић 2017: Љиљана Станковић, Савремене стратегије развоја трговине Републике Србије, СПССМ, Зборник радова Савремени проблеми стратегије и стратегијског менаџмента, ИСБН 978-86-87333-83-3, стр. 140-149.
Стратегија развоја трговине до 2020. године, (“Службени гласник РС”, број 100/2016).
Устав Републике Србије (Сл. гласник РС, бр. 98/2006).
Царински закон (Сл. гласник РС", бр. 95/2018, 91/2019 - др. закон и 144/2020).
Objavljeno
2021/03/24
Rubrika
Članci