LEGAL FRAMEWORK GOVERNING THE AREA OF TRADE AND MARKETS IN THE REPUBLIC OF SERBIA WITH SPECIAL REFERENCE TO THE TRADE OF GOODS WITH THE AUTONOMOUS PROVINCE OF KOSOVO AND METOHIJA

  • Љиљана Ђ. СТАНКОВИЋ
  • Лазар Р. ЦВИЈИЋ
Keywords: trade, market, trade policy, strategy, law, Autonomous Province of Kosovo i Metohija.

Abstract


Trade in modern market conditions has a complex and very important role in economic and social development. In Serbia, trade and market issues are gaining importance with the beginning of the approach toward the single European market. In parallel, the first modern strategic directions in the field of market development and trade policy have been created. Trade Development Strategies of the Republic of Serbia were the basis for the preparation and enactment of trade laws. The 2019 Trade Act in a modern and comprehensive way regulates the area of trade and markets in the Republic of Serbia. However, after its adoption, a timely and intensive implementation of the created resolutions is necessary. Also, a firm commitment is needed towards future amendments to this act, as it is a very dynamic area that requires close monitoring and a full understanding of the changes that are happening in the environment. Special attention should be focused on analysing the current situation, further developments and regulating the trade of goods with the Autonomous Province of Kosovo and Metohija.

References

Директива европске уније о непоштеним трговачким праксама у односима међу предузећима у ланцу снабдевања пољопривредним и прехрамбеним производима (ЕУ 2019/633 од 17. априла 2019. године) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX:32019L063.
Закон о трговини (Службени лист СР Југославије, бр. 32/1993).
Закон о трговини (Службени гласник РС, бр. 53/2010).
Закон о трговини (Службени гласник РС, бр. 52/2019).
Ловрета- Петковић 2003: Стипе Ловрета- Г. Петковић, (редактори) Стратегија и политика трговине Републике Србије. Београд: Универзитет у Београду, Економски факултет и Влада Републике Србије, Министарство трговине, туризма и услуга. ИСБН: 86-403-0523-4.
Ловрета 2009: Стипе Ловрета (ур.) Стратегија развоја трговине Републике Србије. Београд: Универзитет у Београду, Економски факултет и Влада Републике Србије, Министарство трговине и услуга. ИСБН: 978-86-403- 0966-0.
Ловрета- Кончар- Петковић 2018: Стипе Ловрета- С. Кончар- Ј. Петковић, Г. Канали маркетинга, трговина и остали канали. Београд: Универзитет у Београду, Економски факултет и Економски факултет у Суботици, 2018. ИСБН: 978-86-403-1467-1.
Прелазни споразум о трговини и трговинским питањима између Европске заједнице, са једне стране, и Републике Србије са друге стране (“Службени гласник РС”, број 83/08).
Саопштење за јавност Министарства трговине и услуга Републике Србије од дана 17.01.2008. године http://www.mtu.gov.rs/cms/?p=135.
Службени гласници Републике Србије: http://www.slglasnik.com/sluzbena-glasila/stampana-izdanja.
Споразум о стабилизацији и придруживању између Европских заједница и њихових држава чланица, са једне стране, и Републике Србије са друге стране (“Службени гласник РС”, број 83/08).
Станковић 2014: Љиљана Станковић, Трговинска револуција, нови односи снага у каналима маркетинга, Београд: Чигоја штампа, ИСБН: 978-86-513-0088-9.
Станковић 2017: Љиљана Станковић, Савремене стратегије развоја трговине Републике Србије, СПССМ, Зборник радова Савремени проблеми стратегије и стратегијског менаџмента, ИСБН 978-86-87333-83-3, стр. 140-149.
Стратегија развоја трговине до 2020. године, (“Службени гласник РС”, број 100/2016).
Устав Републике Србије (Сл. гласник РС, бр. 98/2006).
Царински закон (Сл. гласник РС", бр. 95/2018, 91/2019 - др. закон и 144/2020).
Published
2021/03/24
Section
Članci