CONSTRUCTION OF THE SCALE OF INTEGRATION SERBIAN LANGUAGE AND PHYSICAL EDUCATION CONTENT

  • Снежана П. ПЕРИШИЋ
Ključne reči: интегративна настава, српски језик, физико васпитање, психометријске карактеристикe

Sažetak


The main goal of the research was to determine the psychometric characteristics of the test constructed to measure the expression of students in the final years of bachelor and master studies at the University of Niš, Faculty of Sports and Physical Education and the University of Priština - Kosovska Mitrovica, content of the subject Serbian language and physical education in the younger grades of primary school, as well as in general about integrative teaching. The research was conducted on a sample of 203 students. Descriptive techniques were used to determine the level of expression of the basic variables, while psychometric characteristics were predicted by Cronbach's alpha reliability coefficient and exploratory and confirmatory factor analysis. The scales of the created instrument show satisfying, but low reliability (Cronbach's alpha> 0.7), while the factor structure corresponds to the theoretically assumed one.

Reference

Cattell, R.B. (1966) Handbook of multivariate experimental psychology. Chicago: Rand McNally and Co.


Dedaj, M. (2011). Značaj fizičkog vaspitanja za zdravlje dece i mladih, Pedagogija LXVI, 2;


Drobnjak, N. (2007). Integrativna nastava. Obrazovna tehnologija, (1-2), 81-91, Beograd: Učiteljski fakultet.


Đerić, I., Malinić, D. i Šefer, J. (2017). Kako unaprediti proces inoviranja školske prakse. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, (4), 1-13, Beograd: Institut za pedagoška istraživanja.


Đorđević, J. (2007). Nastava i učenje u savremenoj školi. Učiteljski fakultet: Beograd.


Ђорђевић, В. (2007). Иновативни модели наставе (Интегративна настава, Пројектна настава и Интерактивна настава). Образовна технологија, 4/2007, 76-97.


Grupa autora (1996). Pedagoški leksikon. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.


Golubović-Ilić, I. & Stanković, S. (2018). Student's opinions about integration of study courses. Innovative teaching models in the system of university education: opportunities, challenges and dilemmas, edited by Emina Kopas-Vukašinović, Jurka Lepičnik-Vodopivec,  Jagodina, Coper: University of Kragujevac, Faculty of Education, University of Primorska, Faculty of Education, 193-206.


Jovanović, M. i Kovčić, V. (2017). Contemporary Society Challenges of Integrative Teaching. Sinteze, 6(11), 39-71, Kruševac: Akademija vaspitačkomedicinskih strukovnih studija.


Kaiser, H.F. (1961) A note on Guttman's lower bound for the number of common factors. British Journal of Statistical Psychology, vol. 14, br. 1, str. 1


Лукић Радојичић, Ж. (2011). Насушна потреба савременог образовног процеса. Образовна технологија, 4/2011, 367-378.


Minić, V. I Jovanović, M. (2020). Integrativna nastava u savremenoj osnovnoj školi. Baština, sv. 50, Priština  - Leposavić: Institut za srpsku kulturu.


Милорадовић, Б. (2019). Интегративна настава физичког васпитања и математике. Узданица, 16/2, 263-273.


Novković-Cvetković, B. (2017). Inovativni modeli rada u nastavi u funkciji unapređivanja nastavnog procesa. Godišnjak Pedagoškog fakulteta u Vranju, 8 (1), 177-190, Vranje: Pedagoški fakultet.


Poljak, V. (1959). Cjelovitost nastave-didaktički problemi reforme škole. Zagreb: Školska knjiga.


Popeska, B. i Jovanova-Mitkovska, S. (2016). Integration and Correlation Concepts in Physical Education. Research in Kinesiology, 44 (2), 262-269, Skopje: Federation of he sports pedaogues od the Republic of Macedonia.


Pruščević-Sadović, F. (2017). Integrativni pristup sadržajima učenja i poučavanja. DHS – Društvene i humanističke studije, 3(3), 253-262, Tuzla: Filozofski fakultet.


Павловић, Б. (2014). Заступљеност и анализа музичких садржаја у настави енгледког језика за први разред основне школе. Зборник радова Учитељског факултета 8, 217-230.


Soare, E. (2017): Integrative Learning Pathways in Competence Based Curriculum Conference Paper.from:https://www.researchgate.net/publication/317145885_Integrative_Learning_Pathways_In_Competence_Based_Curriculum, preuzeto 13.07.2020.


Spasić-Stošić, A. (2016). Uloga školske biblioteke u realizaciji integrativne nastave u osnovnoj školi. Godišnjak Pedagoškog fakulteta u Vranju, 7, 381-392, Vranje: Pedagoški fakultet.


Spremić, A. (2007). Integrativna nastava. Obrazovna tehnologija, 1-2, 74-80, Beograd: Učiteljski fakultet.


Stanković, S. Golubović-Ilić, I. (2018). Osavremenjavanje univerzitetske nastave korišćenjem novih modela učenja i nastave. Zbornik Filozofskog fakulteta u Kosovskoj Mitrovici, XLVIII (1), 299–315, Priština - Kosovska Mitrovica : Univerzitet u Prištini – Kosovska Mitrovica Filozofski fakultet.


Stepić, G. (2016). Efekti timske nastave prirode i društva u veb okruženju. Užice: Učiteljski fakultet, doktorska disertacija.


Surkamp, C. (2010). Metzler Lexikon Fremdsprachendidaktik. Stuttgart: Metzler.


Vilotijević, M. i Vilotijević, N. (2016). Modeli razvijajuće nastave. Beograd: Učiteljski fakultet.


Vilotijević, M. i Mandić, D. (2015). Upravljanje razvojnim promenama u vaspitno-obrazovnim ustanovama. Beograd: Učiteljski fakultet.


Vujačić, M., Đević, R., I Stanišić, J. (2017). Iskustva učitelja u primeni inovativnih nastavnih metoda u ovkiru programa stručnog usavršavanja. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 49(2), 234-260, Beograd: Instuitut za pedagoška istraživanja.


Zdravković, V. (2017). Stavovi učitelja i studenata o integrativnom pristupu kao faktoru uspešne muzičke nastave u osnovnoj školi. Godišnjak Pedagoškog fakulteta u Vranju, 8(1), 333-342, Vranje: Pedagoški fakultet.

Objavljeno
2022/09/27
Rubrika
Članci