КОНСТРУКЦИЈА СКАЛЕ ИНТЕГРАЦИЈЕ САДРЖАЈА СРПСКОГ ЈЕЗИКА И ФИЗИЧКОГ ВАСПИТАЊА
Abstract
Главни циљ спроведеног истраживања био је да утврди психометријске карактеристике теста конструисаног за потребе мерења изражености става студената завршних година основних академских и мастер студија Универзитета у Нишу Факултета спорта и физичког васпитања и Универзитета у Приштини – Косовска Митровица Учитељског факултета у Призрену – Лепосавићу према могућностима интегрисања наставних садржаја предмета Српски језик и Физичко васпитање у млађим разредима основне школе, као и генерално о интегративној настави. Истраживање је спроведено на узорку од 203 студената. За утврђивање нивоа изражености основних варијабли коришћени су дескриптивне технике, док су психометријске карактеристике профераване Кронбах алфа коефицијенотом поузданости и експлоративном и конфирматорном факторском анализом. Скале креираног инструмента показују задовољавајућу, али ниску поузданост (Кронбах алфа >0.7), док факторска структура одговара теoријски претпостављеној.
References
Cattell, R.B. (1966) Handbook of multivariate experimental psychology. Chicago: Rand McNally and Co.
Dedaj, M. (2011). Značaj fizičkog vaspitanja za zdravlje dece i mladih, Pedagogija LXVI, 2;
Drobnjak, N. (2007). Integrativna nastava. Obrazovna tehnologija, (1-2), 81-91, Beograd: Učiteljski fakultet.
Đerić, I., Malinić, D. i Šefer, J. (2017). Kako unaprediti proces inoviranja školske prakse. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, (4), 1-13, Beograd: Institut za pedagoška istraživanja.
Đorđević, J. (2007). Nastava i učenje u savremenoj školi. Učiteljski fakultet: Beograd.
Ђорђевић, В. (2007). Иновативни модели наставе (Интегративна настава, Пројектна настава и Интерактивна настава). Образовна технологија, 4/2007, 76-97.
Grupa autora (1996). Pedagoški leksikon. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
Golubović-Ilić, I. & Stanković, S. (2018). Student's opinions about integration of study courses. Innovative teaching models in the system of university education: opportunities, challenges and dilemmas, edited by Emina Kopas-Vukašinović, Jurka Lepičnik-Vodopivec, Jagodina, Coper: University of Kragujevac, Faculty of Education, University of Primorska, Faculty of Education, 193-206.
Jovanović, M. i Kovčić, V. (2017). Contemporary Society Challenges of Integrative Teaching. Sinteze, 6(11), 39-71, Kruševac: Akademija vaspitačkomedicinskih strukovnih studija.
Kaiser, H.F. (1961) A note on Guttman's lower bound for the number of common factors. British Journal of Statistical Psychology, vol. 14, br. 1, str. 1
Лукић Радојичић, Ж. (2011). Насушна потреба савременог образовног процеса. Образовна технологија, 4/2011, 367-378.
Minić, V. I Jovanović, M. (2020). Integrativna nastava u savremenoj osnovnoj školi. Baština, sv. 50, Priština - Leposavić: Institut za srpsku kulturu.
Милорадовић, Б. (2019). Интегративна настава физичког васпитања и математике. Узданица, 16/2, 263-273.
Novković-Cvetković, B. (2017). Inovativni modeli rada u nastavi u funkciji unapređivanja nastavnog procesa. Godišnjak Pedagoškog fakulteta u Vranju, 8 (1), 177-190, Vranje: Pedagoški fakultet.
Poljak, V. (1959). Cjelovitost nastave-didaktički problemi reforme škole. Zagreb: Školska knjiga.
Popeska, B. i Jovanova-Mitkovska, S. (2016). Integration and Correlation Concepts in Physical Education. Research in Kinesiology, 44 (2), 262-269, Skopje: Federation of he sports pedaogues od the Republic of Macedonia.
Pruščević-Sadović, F. (2017). Integrativni pristup sadržajima učenja i poučavanja. DHS – Društvene i humanističke studije, 3(3), 253-262, Tuzla: Filozofski fakultet.
Павловић, Б. (2014). Заступљеност и анализа музичких садржаја у настави енгледког језика за први разред основне школе. Зборник радова Учитељског факултета 8, 217-230.
Soare, E. (2017): Integrative Learning Pathways in Competence Based Curriculum Conference Paper.from:https://www.researchgate.net/publication/317145885_Integrative_Learning_Pathways_In_Competence_Based_Curriculum, preuzeto 13.07.2020.
Spasić-Stošić, A. (2016). Uloga školske biblioteke u realizaciji integrativne nastave u osnovnoj školi. Godišnjak Pedagoškog fakulteta u Vranju, 7, 381-392, Vranje: Pedagoški fakultet.
Spremić, A. (2007). Integrativna nastava. Obrazovna tehnologija, 1-2, 74-80, Beograd: Učiteljski fakultet.
Stanković, S. Golubović-Ilić, I. (2018). Osavremenjavanje univerzitetske nastave korišćenjem novih modela učenja i nastave. Zbornik Filozofskog fakulteta u Kosovskoj Mitrovici, XLVIII (1), 299–315, Priština - Kosovska Mitrovica : Univerzitet u Prištini – Kosovska Mitrovica Filozofski fakultet.
Stepić, G. (2016). Efekti timske nastave prirode i društva u veb okruženju. Užice: Učiteljski fakultet, doktorska disertacija.
Surkamp, C. (2010). Metzler Lexikon Fremdsprachendidaktik. Stuttgart: Metzler.
Vilotijević, M. i Vilotijević, N. (2016). Modeli razvijajuće nastave. Beograd: Učiteljski fakultet.
Vilotijević, M. i Mandić, D. (2015). Upravljanje razvojnim promenama u vaspitno-obrazovnim ustanovama. Beograd: Učiteljski fakultet.
Vujačić, M., Đević, R., I Stanišić, J. (2017). Iskustva učitelja u primeni inovativnih nastavnih metoda u ovkiru programa stručnog usavršavanja. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 49(2), 234-260, Beograd: Instuitut za pedagoška istraživanja.
Zdravković, V. (2017). Stavovi učitelja i studenata o integrativnom pristupu kao faktoru uspešne muzičke nastave u osnovnoj školi. Godišnjak Pedagoškog fakulteta u Vranju, 8(1), 333-342, Vranje: Pedagoški fakultet.