ПОВЕЗАНОСТ СОЦИОДЕМОГРАФСКИХ ПРЕДИКТОРА И СТАВОВА ВАСПИТАЧА О ВАЖНОСТИ И ЗАСТУПЉЕНОСТИ МОРАЛНОГ ВАСПИТАЊА У САДРЖАЈИМА У ПРЕДШКОЛСКИМ УСТАНОВАМА
Sažetak
Главни циљ истраживања огледа се у анализи ставова васпитача о важности и заступљености моралног васпитања у садржајима плана и програма рада предшколских установа, у односу на пол, године радног стажа и године старости васпитача. Узорак истраживања чинило је 87 васпитача две предшкосле установе из Новог Пазара. Од инструмената коришћена је скала ставова васпитача о моралном васпитању, формирана за потребе овог истраживања. Резултати су анализирани применом статистичких тестова t-тест и АNOVA (анализа варијансе), уз помоћ програма SPSS. На основу добијених резултата, ставови о заступљености моралног васпитања у садржајима плана и програма рада показали су се статистички значајни у односу на пол, где су васпитачи женског пола имали позитивније ставове о заступљености садржаја плана и програма рада у односу на васпитаче мушког пола, као и код варијабле радни стаж, где су васпитачи са мање радног стажа имали негативније ставове о застуљености моралног васпитања у садржајима плана и програма рада у односу на васпитаче са дужим радним стажом.
Reference
ЛИТЕРАТУРА
Апостоловић 2022 а: Ивана Апостоловић. „Захтеви и задаци васпитача у функцији моралног развоја и васпитања деце раних узраста у предшколским програмима/курикулумима у Републици Србији и Републици Хрватској“. Норма, 27 (1), 53–68. https://doi.org/10.5937/norma27-37129
Apostolović 2022b: Ivana Apostolović. „Dečja igra u predškolskim programima/kurikulumima u Republici Srbiji i Republici Hrvatskoj u funkciji moralnog razvoja i vaspitanja dece ranih uzrasta“. Krugovi detinjstva - časopis za multidisciplinarna istraživanja detinjstva, 10(1), 28–38. https://doi.org/10.53406/kd.v10i1.46
Влаховић и др. 1996: Бошко Влаховић, Јован Ђорђевић, Бранко Јовановић, Новак Лакета, Никола Поткоњак, Недељко Трнавац. Општа педагогија (за студенте учитељских факултета). Београд : Учитељски факултет.
Ђорђевић 2019: Маријола Ђорђевић. „Улога наставника у подстицању просоцијалног понашања ученика“. Зборник радова Педагошког факултета, 22 (21), 27–44.
Јевтић–Васић 2014: Бисера Јевтић, Александар Васић. „Наставник – фасилитатор просоцијалности“, Синтезе, бр.6, 75–86.
Минић–Јовановић 2015: Весна Минић, Марија Јовановић. „Потреба , значај и садржаји моралног васпитања у млађим разредима основне школе“. Зборник радова Учитељског факултета у Призрену–Лепосавић, 11 (9), 37–50.
Основе програма предшколског васпитања и образовања – Године узлета (2018). Београд: Просветни преглед.
Радосављевић 2011: Слободанка Радосављевић. Пут једног васпитача. Београд: Публик практикум.
Trebješanin 2001: Žarko Trebješanin. Rečnik psihologije. Beograd: Stubovi kulture.