SYNTAX IN SERBIAN LANGUAGE TEACHING IN THE SECOND CYCLE OF COMPULSORY EDUCATION
Abstract
The aims, tasks and outcomes of teaching the subjects of the Serbian language and Serbian language and literature in the second cycle of compulsory education are aimed at developing the competence of the student's personality that will master the correct use of the Serbian language in written and spoken communication. The National Education Council has prescribed Standards that are a measure of the achievement of the planned educational goals. Textbooks that can be used in teaching Serbian are approved by the Institute for the Advancement of Education and meet the prescribed standards for textbook quality.
The content of the textbooks that we have insight into is aligned with the curriculum, contributes to meeting the prescribed standards, the contents are based on accepted scientific theories, facts and conclusions, the visual contents are clear and have different functions, are aligned with the value system defined by the educational goals and upbringing, they connect the contents within the same subject between classes. Reforms of teaching aimed at achieving learning outcomes also bring new ways of monitoring and evaluating student achievement (formative assessment), compulsory project teaching, and innovations in teacher planning.
References
Ђукановић 2018: Владо Ђукановић. Граматика: српски језик за пети разред основне школе. Београд: БИГЗ.
Бојовић Манић 2017: Јована Д. Бојовић Манић. Линерна организација реченице у приповеткама Григорија Божовића. Баштина, св. 42. Приштина – Лепосавић: Институт за српску културу
Ломпар 2009: Весна Ломпар. Граматика 7: српски језик за седми разред основне школе. Београд: Klett
Михајловић 2019: Милица Михајловић. Лексикологија у наставним плановима и програмима и школским уџбеницима. Баштина, св.47. Приштина – Лепосавић: Институт за српску културу
Савовић –Срдић – Иљукић 2016: Слађана Савовић –Јелена Срдић –Драгана Ћећез Иљукић. Дар речи – Граматика за шести разред основне школе. Београд: Логос
Спасић 2019: Наташа Спасић. Поредбене и/или начинске конструкције од Вука до данас. Баштина, св.48. Приштина – Лепосавић: Институт за српску културу
Штасни – Добрић 2011: Гордана Штасни – Наташа Добрић. Српски језик и језичка култура за осми разред основне школе. Београд: Едука
Закон о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС“ број 88/2017)
Правилник о наставном програму за шести разред основног образовања и васпитања, Службени гласник РС – Просветни гласник, год. LVII – 5/2007, Београд, 26. мај 2008, стр. 2–81
Правилник о наставном програму за седми разред основног образовања и васпитања, „Службени гласник РС Просветни гласник“, бр. 6/2009. од 10.06.2009. године, стр. 2–9.
Правилник о наставном програму за осми разред основног образовања и васпитања, Службени гласник РС – Просветни гласник , бр . 2, година LIX, 13-16. стр .
Интернет извори
http://ceo.edu.rs/images/stories/obrazovni_standardi/kraj_obaveznog_obrazovanja/Srpski%20jezik.pdf Обавезни стандарди за крај обавезног образовања за наставни предмет Српски језик (посећено 31.7. 2018.)
http://www.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2015/09/programi_peti-razred-FINALNO.pdf
Правилник о изменама и допунама Правилника о наставном плану за други циклус основног образовања и васпитања и наставном програму за пети разред основног образовања и васпитањa, Програм за пети разред, извор Званични сајт Министарства просвете, науке и технолошког развоја (Посећено 31.7. 2018.)