КУЛТУРНЕ ВЕЗЕ СРБИЈЕ И ЈАПАНА: ИНТЕРНЕТ ИСТРАЖИВАЊЕ

  • Адам М. Софронијевић
  • Светлана В. Грубoр
Ključne reči: Културне везе, Србија, Јапан, Интернет истраживање, Српски културни простор, историјска штампа.

Sažetak


У раду је презентовано интнернет истраживање културних веза Србије и Јапана. Истраживање је спроведено помоћу рапсоложивих дигиталних алата који омогућавају увид у културне везе Јапна и простора Републике Србије, али не и интегралног српског културног  простора, па је стога рад и својверстан позив да се овакви алати у будућнсти развију како би омогућили научна истраживања и сагледавања целина односа српског културног простора и других култура и народа. У раду су презентовани резултати истраживања историјске штампе базирани на претраживој дигиталној библиотеци претражив.срб, новинском архиву Ебарт и сервисима комапније Гугл - Напредна претрага и Гугл трендови. Сви резлутати указују у правцу постојања јаких међусобних односа култура Јапана и Србије у континуитету од краја 19. века до данас.Рад показје да ови односи прате могућности технолошке основе на којој је примарно заснована комуникација две културе и два народа, а компаративним анализама веза са другим народима и државама покаује се да односи култура Јапана и Србије имају изузетно висок ниво, имајући у виду географску удаљеност и традиционалну вековну удаљеност ове две културе у периоду пре првих глобализацијских процеса који су омогућили њихово упознавање, мешање и међусобне утицаје.    

Reference

Assmann, Stephanie (2013). "Review of Coffee Life in Japan". The Journal of Asian Studies. 72 (3): 728–729.

Bamkin, Sam. (2019) "Moral education in Japan: The disjoint between research on policy and research on practice." Social Science Japan Journal 22.2 247-260.

Chaney, D. (2002). Cosmopolitan Art and Cultural Citizenship. Theory, Culture & Society, 19(1–2), 157–174.

Goldstein-Gidoni, O. (2005). The Production and Consumption of ‘Japanese Culture’ in the Global Cultural Market. Journal of Consumer Culture, 5(2), 155–179.

Grinshpun, H. (2014). Deconstructing a global commodity: Coffee, culture, and consumption in Japan. Journal of Consumer Culture, 14(3), 343–364. https://doi.org/10.1177/1469540513488405

Hutnyk, John (2006)."Culture". Theory, Culture & Society. 23(2–3).pp. 351–358.

Kim, C. (2019). Creative labor as moral and ethical subjects and its limitation: Creative City Yokohama, Japan. Inter-Asia Cultural Studies, 20(1), 39-55.

Kitao, Sagiri, and Minamo Mikoshiba (2020) "Females, the elderly, and also males: Demographic aging and macroeconomy in Japan." Journal of the Japanese and International Economies 56. 101064.

Motegi, Hiroyuki, and Masato Oikawa. (2019) "The effect of instructional quality on student achievement: Evidence from Japan." Japan and the World Economy 52:100961.

Okazaki, Shintaro, et al. (2019) "Disasters, hope and globalization: exploring self-identification with global consumer culture in Japan." International marketing review, 36(5). pp. 726-747.

Petrović, Dejan, et al. (2017) "Application of Project Management in Creative Industry." European Project Management Journal. 7.2 59-66.

Smolenski, Nikola, et al. (2018). Intrapreneurship and Enterprise 2.0 as Grounds for Developing In-House Digital Tools for Handling METS/ALTO Files at the University Library Belgrade. In Developing In-House Digital Tools in Library Spaces (pp. 92-116). IGI Global.

Stanojević, Milena (2010) "Institucija kafane u Srbiji i razvoj modernog društva: funkcije kafane." Teme-Časopis za Društvene Nauke. 03. 821-837.

Witt, Michael A., and Gordon Redding (2009) "Culture, meaning, and institutions: Executive rationale in Germany and Japan." Journal of International Business Studies 40.5 859-885.
Objavljeno
2020/10/06
Rubrika
Članci