Uloga Instagrama u izgradnji i predstavljanju ličnog identiteta majki male dece
Sažetak
Upotreba internetskih društvenih mreža prožima svakodnevicu, a prakse i sadržaji koji na mrežama nastaju sastavni su deo individualnih identitetskih konstrukcija. Instagram je društvena mreža na kojoj korisnici objavljuju slike i kratke snimke, te se identiteti i društveni odnosi grade vizuelnim sredstvima. Cilj istraživanja je da ponudi uvid u način na koji jedna specifična grupa - majke male dece starosti do pet godina - izgrađuje i predstavlja svoj identitet na Instagramu. Istraživanje je pokušalo da odgovori na pitanja kako majke male dece opisuju praksu upotrebe Instagrama, na koji način prezentuju sebe i svoju decu i kako konstruišu granice (polu-)javnog i privatnog. Osnovna metoda istraživanja je individualni dubinski intervju, koji je sproveden sa dvadeset majki male dece koje aktivno koriste Instagram. Utvđeno je da majke male dece koriste Instagram kako bi pratiocima prikazale kako izgleda život nakon osnivanja porodice i sa kojim izazovima se susreću. Naglasile su da su deca ključan deo njihovog identiteta, te je fotografija bez njih besmislena. Majke brinu o sadržaju koje postavljaju na profil, jer im je bezbednost deteta na prvom mestu. Upravo zbog fotografija dece, većina se odlučuje da zaključa svoj profil i vidljivost fotografija dozvoli samo odabranim ljudima.
Кljučne reči: identitet, internetske društvene mreže, majčinstvo, mala deca, Instagram
Reference
Archer, C., & Kao, K.-T. (2018). Mother, baby and Facebook makes three: does social media provide social support for new mothers? Media International Australia, 168(1), 122–139.
boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007), Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13: 210-230.
Chalklen, C., & Anderson, H. (2017). Mothering on Facebook: Exploring the Privacy/Openness Paradox. Social Media + Society, 3(2), 1-10.
Ercegovac, I. (2014). „Internet komunikacija i demokratizacija Javnog komuniciranja“. u: Todorović, D. Petrović, D. i Prlja, D. [ur.] Internet i društvo, Niš i Beograd: Srpsko socijalno društvo, Filozofski fakultet u Nišu i Institut za uporedno pravo, 271-288.
Giles, F. (2018). Images of women breastfeeding in public: solitude and sociality in recent photographic portraiture. International Breastfeeding Journal, 13, 1-12.
Kovačević, I., Trebješanin, Ž., Antonijević, D. (2013) Teorijsko-pojmovni okvir za proučavanje nostalgije. Antropologija, 3, 9-26.
Lacohée, H., Wakeford, N., & Pearson, I. (2003) A Social History of the Mobile Telephone with a View of its Future, BT Technology Journal, 21(3), 203–211.
Locatelli, E. (2017). Images of Breastfeeding on Instagram: Self-Representation, Publicness, and Privacy Management. Social Media + Society, 3(2), 1-14.
Lopez, L. K. (2009). The radical act of “mommy blogging”: redefining motherhood through the blogosphere. New Media & Society, 11(5), 729–747.
Maksimović, A., & Macanović, M. (2017). Intervju u kvalitativnim pedagoškim istraživanjima. Zbornik Odseka za pedagogiju, Filozofski fakultet u Novom Sadu, Sveska 26 / 2017, 175-187.
Mijailović, M. (2016). Društvene mreže u nastavi predmeta Tehnika i tehnologija(TiT) i Informatika i računarsvo (IR) u osnovnoj školi. Seminarski rad, Fakultet tehničkih nauka, Čačak.
Milutinović, D. (2009). “Lični identitet u postmodernoj”, Nauka i svet, savremeni tokovi nauke o književnosti, str. 60.
Orton-Johnson, К. (2017). Mummy Blogs and Representations of Motherhood: “Bad Mummies” and Their Readers. Social Media + Society, 11(5), 729-747.
Serafinelli, E. (2017) Analysis of Photo Sharing and Visual Social Relationships. Instagram as Case Study. Photographies, 10 (1), 1-25.
Serafinelli, E. (2018). Digital Life on Instagram: New Social Communication of Photography. Bingley: Emerald Publishing.
Serafinelli, E. & Villi, M. (2018). Mobile Mediated Visualities An Empirical Study of Visual Practices on Instagram. Digital Culture & Society, 3(2), 165-182.
Vázquez-Herrero, J., Direito-Rebollal, S., & López-García, X. (2019). Ephemeral Journalism: News Distribution Through Instagram Stories. Social Media + Society, 5(4), 1-13.
Vujović, M. (2016). Komparativna analiza reklamne fotografije i reprezentacije roda u socijalističkoj i tranzicijskoj Srbiji. Doktorska disertacija, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Beograd.
Zappavigna, M. (2016). Social media photography: construing subjectivity in Instagram images. Visual Communication, 15(3), 271–292.
Yang, C. (2018). Social Media as More Than a Peer Space: College Freshmen Encountering Parents on Facebook. Journal of Adolescent Research, 33(4), 442–469.
Autori zadržavaju autorska prava nad objavljenim člancima, a izdavaču daju neekskluzivno pravo da članak objavi, da u slučaju daljeg korišćenja članka bude naveden kao njegov prvi izdavač, kao i da distribuira članak u svim oblicima i medijima.
Licenciranje
Objavljeni članci distribuiraju se u skladu sa licencom Creative Commons Autorstvo - Deliti pod istim uslovima 4.0 International (CC BY-SA). Dopušteno je da se delo kopira i distribuira u svim medijima i formatima, da se prerađuje, menja i nadograđuje u bilo koje svrhe, uključujući i komercijalne, pod uslovom da se na pravilan način citiraju njegovi prvobitni autori, postavi link ka originalnoj licenci, naznači da li je delo izmenjeno i da se novo delo objavi pod istom licencom kao i originalno.
Korisnici su pri tome dužni da navedu pun bibliografski opis članka objavljenog u ovom časopisu (autori, naslov rada, naslov časopisa, volumen, sveska, paginacija), kao i njegovu DOI oznaku. U slučaju objavljivanja u elektronskoj formi takođe su dužni da postave HTML link, kako sa originalnim člankom objavljenim u časopisu CM: Communication and Media, tako i sa korišćenom licencom.
Autori mogu da stupaju u zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad prvobitno objavljen u ovom časopisu.
Politika samoarhiviranja
Autorima je dozvoljeno da objavljenu verziju rada deponuju u institucionalni ili tematski repozitorijum ili da je objave na ličnim veb stranicama (uključujući i profile na društvenim mrežama, kao što su ResearchGate, Academia.edu, itd.), na sajtu institucije u kojoj su zaposleni u bilo koje vreme nakon objavljivanja u časopisu.
Autori su obavezni da pritom navedu pun bibliografski opis članka objavljenog u ovom časopisu (autori, naslov rada, naslov časopisa, volumen, sveska, paginacija) i postave link, kako na DOI oznaku tog članka, tako i na korišćenu licencu.Autorima je dozvoljeno da objavljenu verziju rada deponuju u institucionalni ili tematski repozitorijum ili da je objave na ličnim veb stranicama (uključujući i profile na društvenim mrežama, kao što su ResearchGate, Academia.edu, itd.), na sajtu institucije u kojoj su zaposleni u bilo koje vreme nakon objavljivanja u časopisu.
Odricanje od odgovornosti
Stavovi izneti u objavljenim radovima ne izražavaju stavove urednika i članova redakcije časopisa. Autori preuzimaju pravnu i moralnu odgovornost za ideje iznete u svojim radovima. Izdavač neće snositi nikakvu odgovornost u slučaju ispostavljanja bilo kakvih zahteva za naknadu štete.