Извештавање локалних медија и утицај на политичку комуникацију на северу Косова и Метохије

  • Milica Marjanović Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za sociologiju

Sažetak


Утицај медија на стварање јавног мњења је неоспоран без обзира на то која је сфера од друштвеног и јавног значаја у фокусу. Политичка теорија јавно мњење види као феномен политичке праксе битне за политичке активности, што су наглашавали и неки наши теоретичари (нпр. Т. Ђорђевић). Оно што је новина у овом раду јесте анализа друштвених структура у областима које су биле обухваћене ратним дешавањима и у којима имамо перманентно стање замрзнутог конфликта.

            У тексту су представљени резултати емпиријског истраживања међу студентима Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици. Циљ је био да се утврди утицај локалних медија на српском језику са севера Косова и Метохије у креирању јавног мњења, али и степену поверења у медијско извештавање, као и постојању међусобне сарадње између политичких активиста и професионалних комуникатора. Примењен је метод испитивања, уз технике интервјуа и анкете. Интервјуисани су новинари медијских кућа са подручја општина Косовска Митровица и Звечан, а анкетирано укупно 200 студената сразмерно са сваког факултета Приштинског универзитета. Узорак је случајан према техници „снежних грудви“ (Snowball Sampling). Полазна хипотеза била је да између представника локалних политичких партија и медија постоји низак степен сарадње и поверења у извештавање.

            Кључне речи: медији, политичка комуникација, север Косова и Метохије, идеологија, јавно мњење, национални контекст.

 

Objavljeno
2025/01/22
Rubrika
Originalni naučni članak