Digitalna diplomatija na Fejsbuku – primjer Ambasada Ruske Federacije i Kraljevine Holandije

  • Draga Gajić Univerzitet u Novom Sadu
  • Smiljana Milinkov Univerzitet u Novom Sadu
Ključne reči: digitalna diplomatija, politička komunikacija, Kraljevina Holandija, Ruska Federacija, Republika Srbija, Bosna i Hercegovina, rodno zasnovano nasilje, kampanja 16 dana aktivizma protiv rodno zasnovanog nasilja

Sažetak


Diplomatija se u posljednjih desetak godina suočila sa brojnim izazovima i transformacijama, posebno u vrijeme pandemije koronavirusa. Čak i van akademskih krugova sve češće se mogu pročitati ili čuti pojmovi poput digitalna diplomatija, virtuelna diplomatija, sajber diplomatija, e-diplomatija, hibridna diplomatija i Zum (engl. Zoom) diplomatija. Cilj istraživanja je da utvrdimo na koji način ambasade Ruske Federacije i Kraljevine Holandije (u Bosni i Hercegovini i Republici Srbiji) koriste društvenu mrežu Fejsbuk kao platformu za promovisanje vlastitih spoljno-političkih ciljeva, ali i tema poput rodne ravnopravnosti i borbe protiv rodno zasnovanog nasilja. Kvanititativno-kvalitativna analiza sadržaja korištena je kao metoda u istraživanju. Ukupno je analizirano 54 objave koje su zvanične stranice ambasada objavile od 25.11.2023. do 10.12.2023. godine, odnosno u vrijeme trajanja globalne kampanje ,,16 dana aktivizma protiv rodno zasnovanog nasilja. Najviše objava (31) imala je Ambasada Kraljevine Holandije u Republici Srbiji i Republici Crnoj Gori, a najmanje objava (po četiri) imale su Ambasada Kraljevine Holandije u Bosni i Hercegovini i Ambasada Ruske Federacije u Republici Srbiji. Najviše objava o kampanji ,,16 dana aktivizma protiv rodno zasnovanog nasilja“ imala je Ambasada Kraljevine Holandije u Republici Srbiji i Republici Crnoj Gori. Ostale analizirane ambasade nisu imale objave koje su se odnosile na rodno zasnovano nasilje ili kampanju ,,16 dana aktivizma protiv rodno zasnovanog nasilja“.

Objavljeno
2025/06/23
Rubrika
Originalni naučni članak