ПОТЕНЦИЈАЛИ ЗА РАЗВОЈ ВИНСКОГ ТУРИЗМА НА ПРОСТОРУ ОПШТИНЕ АЛЕКСАНДРОВАЦ У ФУНКЦИЈИ ОДРЖИВОГ РАЗВОЈА

  • Драган Петровић Универзитет у Београду, Географски факултет, Република Србија
  • Данијела Вукоичић Универзитет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Прородно-математички факултет, Република Србија
  • Урош Милинчић Универзитет у Београду, Географски факултет, Република Србија
  • Мирољуб Милинчић Универзитет у Београду, Географски факултет, Република Србија
Ključne reči: вински туризам, одрживи развој, Александровац, Србија

Sažetak


У овом раду дат је приказ винског наслеђа општине Александровац, истакнут је потенцијал винског туризма на овом простору и анализирани фактори који мотивишу и привлаче овај селективни облик туризма. Примарни циљ рада је да кроз истраживање, анализу и поређење одреди могућности и перспективе развоја винског туризма, али и одрживог развоја општине Александровац, њене околине и овог дела Србије. Задатак рада је систематизација постојећих сазнања и дефинисање сегмената понуде винског туризма у функцији одрживог развоја.

Reference


  1. Baird, T., Hall, C.M., & Castka, C. (2018). New Zealand wine growers attitudes and behaviours towards wine tourism and sustainable winegrowers. Sustainability, 10(3),

  2. Bruwer, J., & Alant, K. (2009). The hedonic nature of wine tourism consumption: an experiential view. International Journal of Wine Business Research 21(3), 235-257.

  3. Bruwer, J., & Lesschaeve, I. (2012). Wine tourists' destination region brand image perceptions and antecedents: conceptualization of a winescape framework. Journal of Travel & Tourism Marketing 29(7), 611-628.

  4. Cohen, E., & Ben-Nun, L. (2009). The important dimensions of wine tourism experience from potential visitors' perception. Tourism and Hospitality Research 9(1), 20-31.

  5. Drakulić Kovačević, N., Kovačević, L., Stankov, U., Dragićević, V., & Miletić, A. (2018). Applying destination competitiveness model to strategic tourism development of small destinations: The case of South Banat district. Journal of Destination Marketing & Management 8(1), 114-124.

  6. Hall, C.M., & Johnson, G. (1998). Wine and tourism: An imbalanced partnership? In J. Carlsen and R Dowling (Ed.). Wine tourism: Perfect partners. Proceedings of the First Australian Wine Tourism Conference, Margaret River.

  7. Hall, C.M., & Weiler, B. (1992). What’s special about special interest tourism. In B. Weiler and C.M. Hall (ed.), Special interest tourism (1-14). New York: Wiley.

  8. Kim, H., & Jamal, T. (2007). Touristic quest for existential authenticity. Annals of Tourism Research 34(1), 181-201.

  9. Nedelcu, A., Privitera, D., Ivona, A., & Ganusceac, A. (2018). WINE TOURISM AS A VECTOR OF LOCAL AND REGIONAL DEVELOPMENT. CASE STUDY PRAHOVA COUNTY. In: V. Bevanda – S. Štetić (Ed.), 3rd International Thematic Monograph – Modern Management Tools and Economy of Tourism Sector in Present Era, (341-357). Association of Economists and Managers of the Balkans in cooperation with the Faculty of Tourism and Hospitality, Ohrid, Macedonia. Belgrade, Serbia.

  10. Novelli, M. (2005). Niche tourism: Contemporary issues, trends and cases. Burlington, MA: Elsevier.

  11. Petrović, D., Vukoičić, D., Milinčić, M., & Ristić, D. 2020. Tourism Potential Assessment Model of the Monasteries of the Ibar Cultural Tourism Zone. Journal of Environmental and Tourism Analyses8(1): 5-19. 

  12. Pincus, R. (2003). Wine, place and identity in a changing climate. Gastronomica 3(1), 87-93.

  13. Pivac, T. (2012). Vinski turizam Vojvodine. Novi Sad: Prirodno-matematički fakultet Univerziteta u Novom Sadu-Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo.

  14. Poitras, L., & Donald, G. (2006). Sustainable wine tourism: The host community perspective. Journal of Sustainable Tourism 14(5), 425-448.

  15. Pratt, M. (2011). Profiling wine tourists, more than just demographics, in AWBR International Conference, Bordeaux Management School.

  16. Rabotić, B. (2013). Selektivni oblici turizma. Beograd: Visoka turistička škola

  17. Razović, M. (2015). Vinski turizam kao posebni oblik turističke ponude Dalmacije. Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku 3(1), 51-67.

  18. Resolution of International Organisation of Vine and Wine OIV/VITI 333/2010. Definition of vitivinicultural “Terroir”. The General Director of the OIV, General assembly Tbilisi Georgia, 25th June 2010.

  19. Rodríguez Fernández, M.M., Sánchez Amboage, E., & Martínez-Fernández, V.A. 2017. The emergent nature of wine tourism in Ecuador and the role of the Social medium Facebook in optimising its positioning. Revista ESPACIOS 38(14), 24-37.

  20. Sharpley, R. (1994). Tourism, Tourist & Societ Huntingdon, Cambridgeshire: ELM.

  21. Soare, I., & Costachie, S. (2013). Ecoturism și turism rural, Editura Europlus, Galați.

  22. Stebbins, R.A. (1996). The barbershop singer: Inside the social world of a musical hobby. Toronto, ON: University of Toronto Press.

  23. Tomić, N., Koković, J., Jakšić, D., Ninkov, J., Vasin, J., Malićanin, M., & Marković, S.B. (2017). Terroir of the Tri Morave wine region (Serbia) as a basis for producing wines with geographical indication. Geographica Pannonica 21(3), 166-178.

  24. Trauer, B. (2006). Conceptualizing special interest tourism – frameworks for analysis. Tourism Management 27(1), 183-200.

  25. van Leeuwen, C., Friant, P., Chone, X., Tregoat, O., Koundouras, S., & Dubordieu, D. (2004). Influence of climate, soil, and cultivar on terroir. American Journal of Enology and Viticulture 55(3), 207-217.

  26. White, M.A., Whalen, P., & Jones, G.V. (2009). Land and Wine. Nature Geoscience 2, 82-84.

  27. Иванишевић, Д., Јакшић, Д., & Кораћ, Н. (2015). Виноградарски атлас. Републички завод за статистику, Београд.

  28. Милинчић, М. (2012). Жупа Александровачка - одлике природне средине. СГД, Београд.

  29. Милинчић, М., & Пецељ, М. (2008). Природна основа геоеколошких процеса Жупе Александровачке. Гласник српског географског друштва, Београд.

  30. Накаламић, А., & Марковић, Н. (2009). Опште виноградарство. Универзитет у Београду, Пољопривредни факултет, Београд.

  31. Подовац, М. (2020). Улога јавног сектора и пословних удружења из области туризма у развоју градског туризма Републике Србије. Економски погледи 22(1), 47-62.

  32. Упоредни преглед броја становника (1948, 1953, 1961, 1971, 1981, 1991, 2002, 2011), 2014. Републички завод за статистику, Београд.

Objavljeno
2022/06/29
Broj časopisa
Rubrika
Članci