DIGITAL EDUCATION IN PRIMARY SCHOOLS IN THE REPUBLIC OF SERBIA

  • Vasiljka Mikić Faculty of Education in Jagodina, University of Kragujevac, Jagodina, Serbia
  • Gordana Petrović O.Š. "Živadinka Divac", Kragujevac, Serbia
  • Cipriana Sava Faculty of Computers and Applied Informatics, “TIBISCUS” University of Timişoara, Timişoara, Romania

Sažetak


 

 

 

Biografije autora

Vasiljka Mikić, Faculty of Education in Jagodina, University of Kragujevac, Jagodina, Serbia

 

 

Gordana Petrović, O.Š. "Živadinka Divac", Kragujevac, Serbia

 

 

Cipriana Sava, Faculty of Computers and Applied Informatics, “TIBISCUS” University of Timişoara, Timişoara, Romania

 

 

 

Reference

Rouby, A. (2019). Developments in the EU policy 2021-2027. S3 Agri-food platform WCM, Florence. EC, EU: DG Agriculture and Rural Development.

Виденовић, М., Чапрић, Г. (2020). ПИСА 2018 – Извештај за Републику Србију. Београд: Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије.

Delegacija EU u RS (2018). Evropska komisija pokreće Digitalnu agendu za Zapadni Balkan, Delegacija EU u Republici Srbiji. Beograd: Delegacija EU u RS. Retrieved December 2, 2021 fromhttps://europa.rs/evropska-komisija-pokrece-digitalnu-agendu-za-zapadni-balkan/>

Dishon, G. (2022). What kind of revolution? Thinking and rethinking educational technologies in the time of COVID-19. Journal of the Learning Sciences, 31(3), 458-476.

Ђекић, В. (2018).Улога телевизије у образовању и васпитању деце. Кругови детињства, 5(1-2), 71-81.

Ђорђевић, С., Младеновић, З. (2021). Менторство као елемент побољшања организационих и функционалних перформанси образовних институција у Србији. Учење и настава, 7(2), 365–382.

Europska komisija (2014). Politike Europske unije: Digitalna agenda za Europu. Luxembourg: Glavna uprava za komunikaciju, Ured za publikacije Europske unije.

Europska komisija (2018а). Akcijski plan za digitalno obrazovanje. Retrieved December 26, 2021 fromhttps://ec.europa.eu/education/education-in-the-eu/digital-education-action-plan_hr>

Europska кomisija (2018b). Komunikacija Komisije Europskom parlamentu, Vijeću, Europskom gospodarskom i soijalnom odboru i odboru regija o akcijskom planu za digitalno obrazovanje {SWD (2018)12 final. Bruxelles: EC.

Закон о основном образовању и васпитању ("Сл. гласникРС", бр. 55/2013, 101/2017, 10/2019, 27/2018 - др. закони 129/2021).

Закон о предшколском васпитању и образовању ("Сл. гласник РС", бр. 18/2010, 101/2017, 113/2017 - др. закон, 95/2018 - др. закон, 10/2019, 86/2019 - др. закон, 157/2020 - др. закон, 123/2021 - др. закон и 129/2021).

Закон о средњем образовању и васпитању ("Сл. гласникРС", бр. 55/2013, 101/2017, 27/2018 - др. закон, 6/2020, 52/2021, 129/2021 и 129/2021 - др. закон).

Калмар, Л. (2022). Улогара дионичарског рада у неформалном образовању младих. Учење и настава, 8(1), 201–220.

Klepić, S. (2021). Nastava srpskog jezika sa učenicima sa posebnim sposobostima za računarstvo i informatiku. Zbornik radova sa međunarodne naučno-stručne konferencije „Daroviti i okruženje –porodično, obrazovno i poslovno”, 138-150. Novi Sad: Udruženje građana Mensa Srbije.

Максић, С., Павловић, Ј. (2022). Креативност у образовању из перспективе наставника. Београд: Институт за педагошка истраживања.

Mikić, V., Đorđević, A. (2021). Stavovi učitelja i nastavnika srpskog jezika i književnosti o nastavisrpskog jezika na daljinu za vreme vanrednog stanja usled pandemije virusa kovid 19. Uzdanica. Časopis za jezik, književnost i pedagoške nauke, XVIII(2), 145–168.

OECD (2014). TALIS 2013 Results: An International Perspective on Teaching and Learning. Paris: OECD Publishing. Retrieved December 12, 2022 from https://doi.org/10.1787/9789264196261-en>

OECD (2016). Innovating Education and Educating for Innovation: The Power of Digital Technologies and Skills. Paris: OECD Publishing.

Pea, R. (2004). The Social and Technological Dimensions of Scaffolding and Related Theoretical Concepts for Learning, Education, and Human Activity. Journal of the Learning Sciences, 13(3), 423-451.

Potkonjak, N. M. (2012). Škola može biti inovativna samo ako ima inovativne nastavnike. U: Godišnjaku Srpske akademije obrazovanja, god. 8, str. 7-15.

Prlić, K. (2021). Mentorska nastava u radu sa darovitim učenicima. Zbornik radova sa međunarodne naučno-stručne konferencije „Daroviti i okruženje – porodično, obrazovno i poslovno”, 111-122. Novi Sad: Udruženje građana Mensa Srbije.

Stoica, I., Moraru, S., Miron, C. (2011). Koncept Maps, a must for the modern teaching-learning process. Romanian Reports in Physics, 63(2), 567–576.

Стратегија развоја образовања и васпитања у Републици Србији до 2030. године ("Службени гласник РС", број 63 од 23. јуна 2021. године).

Стратегијa развоја образовања у Србији до 2020. године ("Службени гласник РС", бр. 107/2012 од 9.11.2012. године).

Стратегија научног и технолошког развоја Републике Србије за период од 2016. до 2020. године – Истраживања за иновације ("Службени гласник РС", број 25 од 9. марта 2016. године).

Стратегија научног и технолошког развоја Републике Србије за период од 2021. до 2025. године „Моћ знања” ("Службени гласник РС", број 10 од 10.02.2021. године).

Fulghum, R. (1988). All I Really Need to Know I Learned in Kindergarten. New York: Villard Books.

Шијаковић, Т., Савић, И. (2022). Почетне перцепције наставника о квалитету дигиталних уџбеника у Србији.  Учење и настава, 8(1), 57-74.

Conesa, J. C., Li, B., & Li, Q. (2023). A quantitative evaluation of universal basic income. Journal of Public Economics223, 104881.

 

Burak, D. (2023). The Effect of Risk and Protective Factors on Primary School Students’ COVID-19 Anxiety: Back to School After the Pandemic. Child Indicators Research, 16(1), 29-51.

Objavljeno
2023/06/25
Rubrika
Originalni naučni članak