EXPLORING E-HEALTH LITERACY AMONG STUDENTS OF SPORTS VS. MEDICAL STUDENTS

  • Tatjana Gazibara Institute of Epidemiology, Faculty of Medicine, University of Belgrade
  • Jelena Cakic
  • Milica Cakic
  • Redzeb Zejnelagic
  • Aleksandra Popovic
  • Anita Grgurevic
Ključne reči: elektronska zdravstvena pismenost, studenti, medicina, sport, fizicka kultura

Sažetak


Uvod/cilj: U literaturi nema dovoljno podataka o elektronskoj zdravstvenoj pismenosti (EZP) među studentima. Cilj ovog istraživanja bio je da se procene potencijalne razlike u EZP između studenata sporta i medicine. Materijal i metode: Od aprila do oktobra 2017. godine sproveli smo studiju preseka na Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja i Medicinskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, Srbija. Uključeno je ukupno 89 studenata sporta i 301 student medicine. Studenti su popunjavali skalu za procenu EZP - eHEALS. Rezultati: U poređenju sa studentima sporta, studenti medicine su imali značajno viši skor na eHEALS-u (27 prema 30, redom p=0,008). Takođe, studenti medicine su bili dva puta sigurniji od studenata sporta u tome gde da pronađu korisne onlajn izvore informacija o zdravlju i kako da koriste onlajn zdravstvene informacije. Nismo dobili značajan hijerarhijski model linearne regresije za faktore koji doprinose boljoj EZP među studentima sporta. Kod studenata medicine zabeleženo je da su osobe ženskog pola, život van glavnog grada pre studija, mlađi uzrast pri prvom korišćenju interneta, korišćenje veb-sajtova u vezi sa zdravljem i aplikacija za pametne telefone, kao i slabiji uticaj onlajn zdravstvenih informacija na donošenju odluka bili povezani sa boljom ocenom EZP. Zaključak: Studenti medicine su bili sigurniji u svoju EZP u poređenju sa studentima sporta. Moguće je da faktori koji utiču na bolju EZP zavise od studijskog programa
Objavljeno
2022/11/23
Rubrika
Članci