Attitudes and opinions of first year medical students regarding peer-assisted learning of Histology and Embryology: The role of undergraduate teaching assistants
Sažetak
Vršnjačko podučavanje (eng. peer-assisted learning, PAL) je vrsta nastavne metode gde učenici prenose znanja drugim učenicima i kroz taj process istovremeno i sami uče. Katedra za histologiju i embriologiju Medicinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu ima dugogodišnju tradiciju vršnjačkog područavanja, koja se ostvaruje putem studenata demonstratora na osnovnim studijama tokom praktičnih časova mikroskopije. Cilj ovog istraživanja bio je da se iz ugla studenata prve godine procene stavovi i mišljenja o radu studenata demonstratora na predmetu histologija i embriologija. Podaci su prikupljeni od 512 studenata sa 1. prve godine osnovnih akademskih studija medicine korišćenjem anonimnog polustrukturisanog upitnika. Analiza odgovora pokazala je da su skoro svi naši studenti tražili pomoć studenata demonstratora tokom trajanja nastave iz histologije i embriologije. Pored toga, 65% studenata izjavilo je da im je lakše da traže pomoć od studenata demonstratora nego od zvaničnog nastavnog osoblja. Većina studenata veruje da su im studenti demonstratori posvetili dovoljno vremena tokom praktične nastave. Skoro 90% studenata se složilo da su im studenti demonstratori dali dobre savete i odgovore, a više od 80% smatra da nikada nisu dobili netačne informacije od demonstratora. Više od 40% studenata može da vidi sebe u ulozi demonstratora u budućnosti. Ovi rezultati ukazuju da studenti demonstratori imaju značajno mesto u nastavnom planu i programu histologije i embriologije i da njihova uloga u svakodnevnoj nastavi predstavlja jedan od najvažnijih aspekata vršnjačkog podučavanja.