МИШЉЕЊА И УТИСЦИ РОДИТЕЉА О РЕАЛИЗОВАНИМ НАУЧНИМ АКТИВНОСТИМА - САРАДЊА РОДИТЕЉА, ДЕЦЕ И БУДУЋИХ ВАСПИТАЧА И УЧИТЕЉА
Sažetak
Резиме: Фокус рада усмерен је ка мишљењу и утисцима родитеља о учешћу у научним активностима кроз сарадњу родитеља, деце и будућих васпитача и учитеља. Студенти Факултета педагошких наука у Јагодини, будући васпитачи и учитељи су организовали и реализовали научну радионицу која је омогућила деци учење и истраживање о различитим својствима материјала и кретању, али и активно учешће родитеља у истим. У истраживању је учествовало 18 родитеља. Резултати показују позитивне утиске родитеља о њиховом учешћу и одушевљење деце која су уживала у различитим активностима. Спроведене научне активности су један од примера добре праксе кроз сарадњу родитеља, деце и будућих васпитача и учитељa чији би пример могли да следе и други практичари промовишући продуктивно провођење слободног времена.
Reference
Biedron, M. (2012). Parents’ Participation in LeisureTime Activities of Their Preadolescent Child. Model Approach. Journal of The New Educational Review, 29(3), 90-99.
Blagdanić, S. R., Radovanović, I. V., & Bošnjak Stepanović, M. T. (2019). Predubeđenja učenika o prirodnim fenomenima na početku osnovnog obrazovanja - okov i/ili mogućnost. Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu , 32(1), 16-29. https://doi.org/10.5937/inovacije1901016B [In Serbian]
Bognar, L. (2012). Kreativnost u nastavi. Napredak: Časopis za interdisciplinarna istraživanja u odgoju i obrazovanju, 153(1), 9-20.
Đević, R., Stanišić, J. i Vujačić, M. (2021). Rane obrazovne aktivnosti roditelja sa decom i školsko postignuće učenika iz matematike i prirodnih nauka. U: Đerić, I., Gutvajn, N., Jošić, S. i Ševa, N. (ur.). TIMSS 2019 u Srbiji: rezultati međunarodnog istraživanja postignuća učenika četvrtog razreda osnovne škole iz matematike i prirodnih nauka (89-104). Beograd: Institut za pedagoška istraživanja. https://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/649?locale-attribute=en
Zeijl, E., Poel, Y. T., Bois-Reymond, M. D., Ravesloot, J., & Meulman, J. J. (2000). The role of parents and peers in the leisure activities of young adolescents. Journal of Leisure research, 32(3), 281-302.
Jeličić, R. (2023). Djeca bez adekvatne roditeljske ljubavi. Pedagoška stvarnost, 69(1), 3-14.
Kovačević, Z. S., Blagdanić, S. R., & Stojanović, A. M. (2021). Kooperativno učenje u oblasti upoznavanja i razumevanja sveta i u nastavi prirode i društva. Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu , 34(1), 14-29. https://doi.org/10.5937/inovacije2101014K
Lalić-Vučetić, N. Z., & Mirkov, S. I. (2023). Motivacija za učenje prirodnih nauka i matematike: istraživanje TIMSS u Srbiji. Teaching Innovations/Inovacije u Nastavi, 36(3). DOI: 10.5937/inovacije2303001L
Lehto, X. Y., Lin, Y. C., Chen, Y., & Choi, S. (2012). Family vacation activities and family cohesion. Journal of Travel & Tourism Marketing, 29(8), 835-850.
Matejević, M., & Jovanović, M. (2017). Uključenost roidtelja u školske aktivnosti. Godišnjak za pedagogiju, 2(1), 9-20.
Mendelová, E., & Gužíková, L. (2023). Current Parents and Children's Leisure Time. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 10(1), 33-48.
Milanović, N. M. (2019). Methods of leisure time implementation of students today. Metodička praksa, 19(1), 111-122.
Milanović, N. M., & Maksimović, J. Ž. (2021). Primena radionica u prvom ciklusu obaveznog obrazovanja. Pedagoška stvarnost, 67(1), 41-51.
Milanović, N. M. (2022). Teacher Qualifications During Studies for Cooperation with Parents. Educația Plus, 31(2), 206-215.
Montessori, M. (2013). Od detinjstva do adolescencije. Beograd: DN Centar & MIBA books.
Osnove programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja – Godine uzleta (2018). Beograd: Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja R. Srbije. https://www.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2018/09/OSNOVE-PROGRAMA-.pdf [In Serbian]
Parker, R., Thomsen, B. S., & Berry, A. (2022). Learning through play at school–A framework for policy and practice. In Frontiers in Education (Vol. 7, p. 751801). Frontiers Media SA.
Petrović, J., & Dimitrijević, D. (2020). Family Influence on Leisure Time of Schoolchildren. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12(4), 172-188. https://doi.org/10.18662/rrem/12.4/340
Pravilnik o programu nastave i učenja za prvi razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja (2017), Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik, broj 10/2017, 12/2018 i 15/2018. https://pravno-informacioni-sistem.rs/eli/rep/pg/ministarstva/pravilnik/2017/10/1/reg [In Serbian]
Prtljaga, S. L., Stojanović, A. M., & Blagdanić, S. R. (2018). Dometi projekt metode u podsticanju kreativnosti učenika u nastavi prirode i društva. Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu , 31(3), 37-48. https://doi.org/10.5937/inovacije1803037P
Smajović, A. (2023). Obiteljsko slobodno vrijeme i dobrobit. Socijalne studije, 6(6), 79-97.
Strategija razvoja obrazovanja i vaspitanja u Republici Srbiji do 2030. godine, Služebni glasnik RS, br. 63/2021. https://prosveta.gov.rs/wp-content/uploads/2021/11/1-SROVRS-2030_MASTER_0402_V1.pdf [In Serbian]
Thoidis, I., Chaniotakis, N., & Vrantsi, M. (2022). FAMILY AND LEISURE: PARENTS’VIEWS ON THEIR CHILDREN’S LEISURE TIME AND THEIR ROLE IN IT. European Journal of Education Studies, 9(9).
Untaru, E. N., Albu, R. G., & Luca, M. R. (2014). Parents and their involvement in children’s leisure activities. Bulletin of the Transilvania University of Braşov. Series VII: Social Sciences• Law, 63-72.
Zakon o osnovnom obrazovanju i vaspitanju, Služebni glasnik RS, br. 55/2013, 101/2017, 10/2019, 27/2018 - dr. zakon, 129/2021 i 92/2023. https://pravno-informacioni-sistem.rs/eli/rep/sgrs/skupstina/zakon/2013/55/1/reg [In Serbian]