Шта у ствари значи "Наставна филозофија" ? Студија случаја: настав(н)е филозофије Професора Икс
Sažetak
Шта у ствари значи "Наставна филозофија" ?
Студија случаја: настав(н)е филозофије Професора Икс
Апстракт
У високом образовању, наставна филозофија или приступ настави је кључно средство за извођење и процену квалитета наставе. Ипак, постоји ограничен фокус на истраживање његове суштине. Наставна филозофија се може тумачити као стратегија у образовању и педагогији, која осликава како се наставници баве наставним процесом. Овај концепт укључује педагошке и образовне аспекте. Другачији поглед на овај концепт је посматрање као директно преношење филозофског знања од наставника до ученика. У овом раду је примењен квалитативни метод студије случаја у високом образовању којим се истражује друштвено и образовно порекла професора Икс, релевантни приступи настави професора Икс у различитим образовним окружењима, професорове методологије наставе филозофије дефинисане као „основе филозофије“, као и шири академски рад наставника, који укључује писање, истраживање и јавне презентације. Студија истражује наставничку рефлексију према дисциплини-филозофији и развој „филозофије поучавања од нуле“, при чему се осврћемо на податке како је подржано наставничком псвећеношћу дисциплини коју предјае и изван конвенционалних академског окружења и одређене филозофије наставе.
Налази сугеришу да постоји веза између наставних метода и истраживачких и издавачких подухвата. Иако је ова студија тек мали корак у истраживању комплексног концепта преношења знања и приступа настави резултати указују да постоји значајна везу између истраживања, и другог академског деловања и саме наставе. Овим подацима се продубљује наш увид у значење „наставне филозофије“ као разноликог процеса који укључује наставу, писање, академске подухвате и јавне доприносе.
Reference
Atkinson, D., Churchill, E., Nishino, T. & Okada, H. (2007) Alignment and interaction in a sociocognitive approach to second language acquisition. Modern Language Journal, 91(2), 169–188. https://doi.org/10.1111/j.1540-4781.2007.00539
Bondi, W. J. (2007). Curriculum development: a guide to practice. (Seventh Edition). Ohio: Merrill Prentice Hall.
Grasha, A. F. (1994). A Matter of Style: The Teacher as Expert, Formal Authority, Personal Model, Facilitator, and Delegator, College Teaching, 42(4), 142-149, DOI: 10.1080/87567555.1994.9926845.
Grasha, A.F. (2002). Teaching with Style. San Bernadino: Alieance Publishers.
NCES (2020). The National Center for Education Statistics. Available at: https://nces.ed.gov/
https://nces.ed.gov/programs/digest/d23/tables/dt23_322.10.asp
Ngene NC. (2023). Teaching Philosophy in a Teaching Portfolio: Domain Knowledge and Guidance. Adv Med Educ Pract. 2023;14,1231-1248
https://doi.org/10.2147/AMEP.S428897
Schönwetter, D.J., Sokal,L., risen, M., & Taylor, K.L. (2002) Teaching philosophies reconsidered:A conceptual model for the development and evaluation of teaching philosophy statements, International Journal for Academic Development, 7:1, 83-97, DOI: 10.1080/13601440210156501
de-identified.
de-identified
Saritaş, E., (2016). Relationship between philosophical preferences of classroom teachers and their teaching styles. 11(16): 1533-1541, DOI: 10.5897/ERR2016.2787
Smith, R. (2022) Character education and the instability of virtue. Journal of Philosophy of Education, 56, 889–898. https://doi.org/10.1111/1467-9752.12692
Snyder DSA (2006). An examination of the relationship between teaching style and teaching philosophy. (Ph.D. dissertation) Indiana University of Pennsylvania.
Treiman, J.D. (1977). Occupational Prestige in Comparative Perspective, New York: Academic Press.
Weiler Gur Arye, A. (2022) Rousseau and Emile: Learning language and teaching language. Journal of Philosophy of Education, 56, 925–938. https://doi.org/10.1111/1467-9752.12712
X. (2023).
X (2023a).
X (2021).
X (2021a).
X. (2015).
X. (2012).
X (2011).
X. (1993).
X. (2005).
X. (2002).
X. (1996).
Zhang F. Preferred teaching styles and modes of thinking among university students in mainland China. Educational Research Journal, 2006; 1(1):95–107. Available at: www.sciencedirect.com.
