Писмено изражавање и школски успјех ученика млађег школског узраста
Sažetak
Процес описмењавања ученика у основној школи је сложен, педагошки релевантан и друштвено значајан. Како би ученици научили правилно усмено и писмено изражавање потребно је упорно и континуирано радити са њима. Писменост ученика може бити само резултат дугог постепеног и систематског учења и вјежбања. Већ од самог поласка у школу са ученицима треба стално подстицати развој културе изражавања и писмености. Циљ овог истраживања била је провјера да ли и у којој мјери постоји значајна статистичка повезаност писменог изражаања и школског успјеха ученика у другој тријади основне школе. Истраживање је реализовано на узору од 109 ученика основне школе на територији Бања Луке. За потребу овог истраживања примјењен је тест рјечника.
Reference
Бранковић Д., Илић, М., (2010). Основи педагогије. Бања Лука: Коменсграфика.
Димитријевић, Р. (1962). Основи теорије писмености. Београд
Donaldson., M. (1997). Ум детета. Београд : Завод за уџбенике и наствна средства
Илић, М. (1980). Потреба и могућност организовања наставе на различитим новоима тежине у обради књижевних текстова у четвртом разреду основне школе ( Магистарски рад). Сарајево: Филозофски факултет.
Илић, М., (1984). Учење и настава различитих нивоа тежине. Сарајево: Свјетлост
Илић, М., (1989). Испитивање и унапређивање читања. Настава и васпитање, бр.5-6 (311- 320)
Илић, М., (2009). Инклузивна настава. Источно Сарајево : Филозофски факултет
Илић, М., (2013). Методика наставе почетног читања и писања. Бања Лука:
Министарство просвјете и културе Републике Српске (2006). Наставни план и програм за основну школу – друга тријада. Бања Лука - Графика
Лекић, Ђ., (1991). Методика разредне наставе. Београд: Нова просвета (1999);
Педагошки речник I и II (1967). Београд.
Педагошка енцикопедија I и II 1989). Београд.
Пијаже, З., (1978). Интелектуални развој дјетета. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Сосур де Ф. (1977). Општа лингвистика. Београд. Нолит.
Филиповић, Н., (1962). Стваралаштво у настави. Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
Ћоп. (1972). Писмене вјежбе и саставци. Загреб
Sva prava zadržana (c) 2023 Norma
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo 4.0 međunarodnom licencom.