Written expression and school achievement of young school-age students
Abstract
The process of literacy of students in primary school is complex, pedagogically relevant and socially significant. In order for students to learn correct oral and written expression, it is necessary to work persistently and continuously with them. A student's literacy can only be the result of long, gradual and systematic learning and practice. The development of the culture of expression and literacy should be constantly encouraged with students from the very beginning of school. The aim of this research was to verify whether and to what extent there is a significant statistical connection between written expression and school success of students in the second triad of elementary school. The research was conducted on a sample of 109 elementary school students in the territory of Banja Luka. For the purpose of this research, the Vocabulary Test was applied.
References
Бранковић Д., Илић, М., (2010). Основи педагогије. Бања Лука: Коменсграфика.
Димитријевић, Р. (1962). Основи теорије писмености. Београд
Donaldson., M. (1997). Ум детета. Београд : Завод за уџбенике и наствна средства
Илић, М. (1980). Потреба и могућност организовања наставе на различитим новоима тежине у обради књижевних текстова у четвртом разреду основне школе ( Магистарски рад). Сарајево: Филозофски факултет.
Илић, М., (1984). Учење и настава различитих нивоа тежине. Сарајево: Свјетлост
Илић, М., (1989). Испитивање и унапређивање читања. Настава и васпитање, бр.5-6 (311- 320)
Илић, М., (2009). Инклузивна настава. Источно Сарајево : Филозофски факултет
Илић, М., (2013). Методика наставе почетног читања и писања. Бања Лука:
Министарство просвјете и културе Републике Српске (2006). Наставни план и програм за основну школу – друга тријада. Бања Лука - Графика
Лекић, Ђ., (1991). Методика разредне наставе. Београд: Нова просвета (1999);
Педагошки речник I и II (1967). Београд.
Педагошка енцикопедија I и II 1989). Београд.
Пијаже, З., (1978). Интелектуални развој дјетета. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Сосур де Ф. (1977). Општа лингвистика. Београд. Нолит.
Филиповић, Н., (1962). Стваралаштво у настави. Сарајево: Завод за уџбенике и наставна средства.
Ћоп. (1972). Писмене вјежбе и саставци. Загреб
Copyright (c) 2023 Norma
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.