Математичко моделовање у настави употребом аналитике података
Sažetak
Са развојем информационих технологија, интернета и друштвених мрежа, количина прикупљених података расте из године у годину великом брзином. Обрада и анализа података постаје потреба без које се не могу доносити квалитетне одлуке. Образовање, као важан друштвени сегмент, мора пратити глобалне промене и дати адекватан одговор на нове друштвене потребе. У овом раду биће представљен приступ у настави математике заснован на аналитици података. Циљ рада је да се прикаже могућност употребе техника аналитике података у наставном процесу. Биће креиран модел наставе употребом аналитике података и дата комплетна припрема за реализацију часа употребом ове методе.
Reference
Dalay, S.,(2022). Data Science What is Data Science? А Complete Guide, Builtin.
Kupari, P., & Nissinen, K. (2013). Background factors behind mathematics achievement in Finnish education context: Explanatory models based on TIMSS 1999 and TIMSS 2011 data.
Vučinić, D. (2019). Issues in learning mathematics in senior grades of elementary school and possible solutions in the context of didactic-methodical procedures, Зборник радова Филозофског факултета у Приштини 49(2):239-261. DOI:10.5937/ZRFFP49-21594
Тодић, М. (2012), Математичко моделовање у доуниверзитетском образовању.[непубликован мастер рад]. Нови Сад. Природно- математички факултет.
Пауновић, Љ., Гајтановић, З., (2020). Повећање мотивације ученика у настави математике применом занимљивих задатака у нижим разредима основне школе, Зборник радова Учитељског факултета, 14, 2020, стр. 327-336. DOI: 10.5937/zrufpl2014327P
Videnović, M. I Čaprić, G., (2020). PISA 2018 izveštaj za Republiku Srbiju, Београд, MПНТР
Pavlović-Babić, D. I Baucal, A. (2013). PISA 2012 u Srbiji: prvi rezultati Podrži me, inspiriš ime, Београд. Институт за психологију, PISA Србија.
Павић, J. (2022). Реалан и квазиреалан контекст у настави математике у основној школи, [непубликован мастер рад]. Нови Сад . Природно-математички факултет.
Милинковић, Ј. (2014). Математичко моделовање у наставним системима, Иновације у настави-часопис за савремену наставу, XXVII, 2014/2, стр. 45–55. DOI: 10.5937/inovacije1402045M
Shiel,G., Perkins, R. , Close S.&Oldham E., (2007). PISA Mathematics: A Theacher s Guide. Prepared for the Department of Education and Science by the Educational Research Centre
Vanthienen, J., & De Witte, K. (Eds.). (2017). Data Analytics Applications in Education (1st ed.). Auerbach Publications. https://doi.org/10.4324/9781315154145
Mujeeb, S.,(2021). Data Analytics Introduction, COMSATS UNIVERSITY ISLAMABAD,
Srikant, H.,Aggarwal, V. (2017). Introducing Data Science to School Kids. In Proceedings of the 2017 ACM SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE '17). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 561–566. https://doi.org/10.1145/3017680.3017717
K. L., Walker, L. A., Diao, R., Oneka, M., Drotos, A. C., Woloshin, A., Dotson, G. A., Kriebel, A., Meng, L., Thiede, S. N., Lapp, Z., & Wolford, B. N. (2021). Teaching Python for Data Science: Collaborative development of a modular & interactive curriculum. The Journal of open source education, 4(46), 138. https://doi.org/10.21105/jose.00138
Миликић, М., Маричић, С. и Вуловић, Н., (2022), The GeoGebra software application in the perimeter concept formation in lower grades of elementary school. Зборник радова Педагошког факултета у Ужицу, ГОД. 25, БР. 24, 127–140. DOI: 10.5937/ZRPFU2224127M
Bowen, G.M, Bartley, A. (2014). The Basics of Data Literacy: Helping your students (and you!) make sense of data. Arlignton, Virginia. NSTAPress
Morris, R., (1989). Studies in mathematics education The teaching of statistics, International Conference on Teaching Statistics, 2nd, Victoria, Canada.
Stojaković, O.,(2005). Problemska nastava. Образовна технологија3-4/2005, 72-89. UDK: 371.3
Гемовић, М., Девић, Б. „Методе у настави и како одржати добар час“, ПШХ Сремска Митовица
Špijunović, K. (2005). Developing creative pupil thinking as the goal and the task of mathematical education. Užice. Zbornik radova Učiteljskog fakulteta iss. 6, 221-230.
Grantham, S.,Waite, J.,(2019). Data science and data skills in the primary school classroom. National Center for Computing Education.
Херцег Мандић, В. (2013). Моделирање проблемског учења у настави географије, , [непубликована докторска дисертација]. Нови Сад. Природно-математички факултет.
Ћурчић, Д., Маринков, В. (2021) Активно оријентисана настава математике. OKC
Јекић,М. (2009) Мотивација у основном математичком образовању. Норма XIV. 2/2009. 201-210
Sva prava zadržana (c) 2023 Norma
Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo 4.0 međunarodnom licencom.