Efekti integrativne nastave na časovima prirode i društva kod učenika četvrtog razreda osnovne škole sa prostora Kosova i Metohije

  • Ivana Simijonović Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Učiteljski fakultet
Ključne reči: nastava prirode i društva, integrativna nastava, eksperimentalna grupa, učenici četvrtog razreda osnovne škole

Sažetak


Апстракт: Циљ овог рада је испитати ефекте које интегративнa наставa има на ученичка знања. У истраживању су били укључени еколошки садржаји наставног предмета Природа и друштво које смо повезивали са садржајима Ликовне културе. Истраживање је трајало два месеца, од краја октобра до краја децембра 2021. године. Узорак је чинило 67 ученика из три школе са простора Северног и Централног Косова и Метохије. Најзаступљеније су биле девојчице (62,7%), одлични ученици (62,7%) и ученици са највишом оценом из предмета Природа и друштво (80,60%).  Експериментално истраживање је подразумевало то да су ученици решавали почетни тест, затим су два месеца слушали наставну по интегративном моделу рада и након тога полагали завршни тест. Оба теста су била уједначена по броју и тежини питања. Резултати су показали да ученици постижу бољи успех на завршном тесту (како на целом тесту, тако и на тестовима Репродукције, Разумевања и Примене).

 

Reference

Vars, G. (1991). Integrated curriculum in historical perspective. Education Leadership,
49(2), 14-15.
Видосављевић, С. & Павловић, Б. (2013). Значај интегративне наставе у млађим разредима основне школе. Зборник радова Учитељског факултета у Призрену- Лепосавићу, (7), 233-243.
Вилотијевић, М. & Вилотијевић, Н. (2016). Модели развијајуће наставе, Београд: Учитељски факултет у Београду.
Đorđević, V. (2007). Inovativni modeli nastave, Obrazovna tehnologija, (4), 76-81.
Лазаревић, Ж. & Банђур, В. (2001). Методика наставе природе и друштва, Јагодина- Београд. Учитељски факултет у Јагодини, Учитељски факултет у Београду.
Lake, K. (1994). Integrated curriculum. School improvement research series. Portland, ОR: Northwest Regional Educational Laboratory.
Novković-Cvetković, B. & Stanojević, D. (2017). Educational needs of teacher for introduction and application of innovative models in educational work to improve teaching. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education / IJCRSEE, 5(1), 49-56.
Pruščević-Sadović, F. (2017). Integrativni pristup sadržajima učenja i poučavanja. DHS – Društvene i humanističke studije, 3(3), 253-262, Tuzla: Filozofski fakultet.
Симијоновић, И., & Перишић, С. (2019). Ставови студената о спремности планирања интегративне наставе у оквиру наставног програма и њеног практичног извођења у млађим разредима основне школе. Зборник радова Учитељског факултета Призрен- Лепосавић, (12), 211- 218. UDK 378, ISSN 1452 – 9343
Станишић, Ј. (2015). Евалуација корелацијско–интегративног методичког система у обради садржаја еколошког образовања, докторска дисертација, Нови Сад. Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет.
Spremić, A. (2007). Integrativna nastava. Obrazovna tehnologija, 1-2, 74-80, Beograd: Učiteljski fakultet.
Spasić-Stošić, A. (2016). Uloga školske biblioteke u realizaciji integrativne nastave u osnovnoj školi. Godišnjak Pedagoškog fakulteta u Vranju, 7, 381-392, Vranje: Pedagoški fakultet.
Цекић Јовановић, О. Д., & Милановић, С. Р.(2020). Утицај интегративне наставе Физичког васпитања и Природе и друштва на квалитет знања ученика у области природних наука. Иновације у настави – часопис за савремену науку, 33(3), 83-97. https://doi.org/10.5937/inovacije2003083C
Ценић, Д. С., & Видосављевић, С. Т. (2022). Примена интегративног модела развијајуће наставе у предмету природа и друштво. Баштина, 57, 475-487. https://doi.org/10.5937/bastina32-38653
Objavljeno
2024/06/28
Rubrika
Originalni naučni rad