СОЦИО-ПОЛИТИЧКИ КОНТЕКСТ И СТРАТЕГИЈА САВРЕМЕНОГ МАРКЕТИНГА
Sažetak
Потребе потрошача одликује веома изразита комплексност. Истраживање ове теме је веома интересантно са становишта доступности бројних и веома различитих социополитичких фактора који по свом карактеру утичу на потрошача. Такође, потрошач, као индивидуа, поседује многе особине које су интересантне, а веома утицајне на његове одлуке при куповини, и које су предмет проучавања, како трговаца тако и стручњака за маркетинг које имају сврху да дају боље резултате потрошње. Сви они чине максималне напоре да би потрошач био задовољан. Као предмет истараживања у раду је извршена анализа понашања потрошача, дефинисани су фактори који утичу на његово понашање, али и садејство фактора друштвеног окружења који утичу на доношење одлуке о покретању акције. Циљ истраживања је анализа потрошача у контексту друштвене и социополитичке димензије, као и дефинисање утицаја маркетинга на његово понашање. На основу спроведеног истраживања можемо закључити да је сваки потрошач подложан политичком конзумеризму и да се путем политичких маркетиншких активности могу на ефикасан начин утврдити жеље и потребе потрошача, те се затим дизајнирати производи за њихово задовољење.
Reference
Борота-Тишма, Анкица. 2006. Менаџмент у малопродаји. Београд: Београдска пословна школа.
Борота-Тишма, Aнкица. 2008. Маркетинг у трговини. Београд: Београдска пословна школа.
Борота-Тишма, Анкица. 2008а. Маркетинг у малопродаји. Београд: Београдска половна школа.
Јанчић, Радмила. 2009. Интегрисане маркетинг комуникације. Београд: Центар за издавачку делатност Факултета организационих наука.
Maричић, Бранко. 2005. Пoнaшaњe пoтрoшaчa. Београд: Цeнтaр зa издaвaчку дeлaтнoст Eкoнoмскoг фaкултeтa у Београду.
Милановић, Радован. 1985. Основи маркетинга. Сарајево: Светлост.
Рaкић, Беба. 2005. Maркeтинг. Београд: Meгaтрeнд унивeрзитeт примeњeних нaукa.
Ханић, Хасан. 1989. Истраживање тржишта. Београд: Савремена администрација.
Almond, Gabriel and Sidney Verba. 1963. The Civic Culture: Political Attitudes and Democracy in Five Nations. Princeton: Princeton University Press.
Anyiwo, Nkemka, Gordon JM Palmer, Janay M. Garrett, Jordan G. Starck, and Elan C. Hope. 2020. "Racial and political resistance: An examination of the sociopolitical action of racially marginalized youth." Current opinion in psychology 35: 86–91.
Bеrman, Ron. 2019. “A tale of two Twitterspheres: Political microblogging during and after the 2016 primary and presidential debates.” Journal of Marketing Research, 56 (6): 895–917.
Boone, Louis and David Kurtz. 1989. Contemporary Marketing. Sixth Edition. Chicago, IL: The Dryden Press,.
Budanov, V., and Aseeva, I. 2019. “Manipulative marketing technologies in new digital reality.” Economic Annals-XXI, 180 (11-12): 58–68. doi: https://doi.org/10.21003/ea.V180-07.
Bump, Philip. 2018. All the ways Trump’s campaign was aided by Facebook, ranked by importance. Washington.
Chester, Jeff, and Kathryn Montgomery. 2017. “The role of digital marketing in political campaigns.” Internet Policy Review, 6(4). https://doi.org/10.14763/2017.4.773.
Geer, John. 2012. “The news media and the rise of negativity in presidential campaigns.” PS: Political Science & Politics, 45 (3): 422–427.
Feltus, William, Goldstein Kenneth, and Dallek Matthew. 2018. Inside campaigns: elections through the eyes of political professionals. CQ Press.
Foxall, Gordon, Ronald Goldsmith, and Stephen Brown. 2007. Psihologija potrošnje u marketing. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Freathy, Paul. 2003. The Retailing Book: Principles & Applications. London: Pitman Publishing.
Jobber, David, and John Fahy. 2004. Osnovi marketinga. Data Status.
Kotler, Philip, and Kevin Keller. 2006. Marketing management. Pearson Education.
Kotler, Philip, and Paul Bloom. 1984. Marketing professional services. Engelwood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Kumar, Vipin, Rajan Bharath, Venkatesan Rajkumar, and Jim Lecinski. 2019. “Understanding the role of artificial intelligence in personalized engagement marketing.” California Management Review, 61(4): 135–155.
Lees-Marshment, Jennifer. 2019. “Marketing scholars and political marketing: the pragmatic and principled reasons for why marketing academics should research the use of marketing in the Political Arena.” Cust Needs and Solution, 6 (3-4): 41–48.
Lovett, Mitchell. 2019. “Empirical research on political marketing: a selected review.” Customer Needs and Solutions. 6(3): 49–56.
Moorthy, Sridhar. 2019. “On marketing strategy in electoral politics.” Customer Needs and Solutions, 6(3): 57–62.
Newman, Benjamin, and Brandon Bartels. 2011. “Politics at the Checkout Line: Explaining Political Consumerism in the United States.” Political Research Quarterly, 64 (4): 803–817. https://doi.org/10.1177/1065912910379232.
Parrish, Mellisa. 2019. “The New Era of Marketing Strategy.” Forbes. May 14 2019. https://www.forbes.com/sites/forrester/2019/05/14/the-new-era-of-marketing-strategy/?sh=679826885ddb.
Schiffman, Leon, and Leslie Kanuk. 2004. Ponašanje potrošača. Sedmo izdanje. Zagreb: Mate d.o.o.
Shugan, Steven, and Jinhong Xie. 2004. “Advance selling for services.” California managment review. 46 (3): 37–54.
Skinner, James, Allan Edwards, and Aaron Smith. 2020. Qualitative research in sport management. 2nd Edition. London: Routledge.
Smart, Palie, Sara Holmes, Fiona Lettice, Frederick Harry Pitts, Jeremy Basil Zwiegelaar, Gregory Schwartz, and Stephen Evans. “Open Science and Open Innovation in a socio‐political context: knowledge production for societal impact in an age of post‐truth populism.” R&D Management 49 (3): 279–297.
Wang, Yanwen, Michael Lewis, and David Schweidel. 2018. “A border strategy analysis of ad source and message tone in senatorial campaigns.” Marketing Science, 37 (3): 333–355.