FAKTORI KOJI UTIČU NA PRENOS ZNANJA SA UNIVERZITETSKIH NASTAVNIKA NA STUDENTE DOKTORSKIH STUDIJA
Sažetak
Pojava koja se ne može nazvati neetičnim ponašanjem u obrazovanju ali predstavlja značajan problem nastaje kada nastavnici zaduženi za održavanje nastave na doktoskim studijama ne pružaju stručnu pomoć kada im studenti to zatraže. U ovoj studiji, koja se bavi simulacijom interakcije studenata doktorskih studija sa nastavnicima, ispitani su faktori koji mogu uticati na spremnost nastavnika da studentima razjasne metodološka pitanja u vezi sa dizajnom njihove buduće doktorske teze. Od 153 nastavnika kojima je tražena pomoć vezana za pripremu dijzajna teze 47% nije uopšte odgovorlilo, a od onih koji su odgovorili samo 21% je zakazalo sastanak sa studentima. Naša studija je pokazala da su univerzitetski nastavnici spremniji da pomognu studentima doktorskih studija ukoliko su mlađi, skorije počeli da rade na univerzitetu i ako imaju više publikacija i veći indeks citiranosti.
Reference
Vähäkangas K. Research ethics in the post-genomic era. Environ Mol Mutagen 2013; 54(7): 599-610.
Gilbert FJ, Denison AR. Research misconduct. ClinRa-diol 2003; 58(7): 499-504.
Munby J, Weetman DF.Joint Consensus Conference on Misconduct in Biomedical Research. Indoor Built En-viron 1999;8: 336–8.
Howe KR, Michelle SM. Ethics in educational research. Rev ResEduc1999; 24(1): 21-60.
Gardner H. The ethical mind. A conversation with psy-chologist Howard Gardner. HarvardBus Rev 2007; 85(3): 51-6.
MacDougall M, Riley SC. Initiating undergraduate medical students into communities of research practice: what do supervisors recommend? BMC Med Educ 2010; 10: 83.
Barondess JA. A brief history of mentoring. Trans Am ClinClimatolAssoc 1995; 106: 1-24.
Lev EL, Kolassa J, Bakken LL. Faculty mentors' and students' perceptions of students' research self-efficacy. Nurse Educ Today2010; 30(2): 169-74.
Mitchell T, Carroll J. Academic and research miscon-duct in the PhD: issues for students and supervisors. Nurse Educ Today 2008; 28(2): 218-26.
Woods SK, Burgess L, Kaminetzky C, McNeill D, Pin-heiro S, Heflin MT. Defining the roles of advisors and mentors in postgraduate medical education: faculty perceptions, roles, responsibilities, and resource needs. J Grad Med Educ2010; 2(2): 195-200.
Sambunjak D, Straus SE,Marusić A. Mentoring in aca-demic medicine: a systematic review. JAMA 2006; 296(9): 1103-15.
Masić I, Dedović-Halilbegović G, Novo A,Izetbegovíc S. Quality assesment of education at Faculty of Medi-cine University of Sarajevo. Med Arh2006; 60(6): 396-400.
Hirsch JE. An index to quantify an individual’s scien-tific research output. ProcNatlAcadSci U S A 2005; 102(46): 16569-72.
Elsevier, B.V. Scopus. Retrieved December 1, 2013, from http://www.scopus.com
Thomson, R. ISI Web of Knowledge. Retrieved Decem-ber 1, 2013, from http://www.isiwebofknow-ledge.com
Forggin, S. The H index and Journal impact Factors. Retrieved December 15,2013, from http://www.library. auckland.ac.nz/subject-guides/med/pdfs/H-in-dex%20and%20impact%20factors.pdf
Hurley RW, Zhao K, Tighe PJ, Ko PS, Pronovost PJ, Wu CL.Examination of publications from academic anesthesiology faculty in the United States. AnesthA-nalg 2014; 118(1): 192-9.
Shimura T, Aramaki T, Shimizu K, Miyashita T, Adachi K,Teramoto A. Implementation of integrated medical curriculum in Japanese medical schools. J Nippon Med Sch2004; 71(1): 11-6.
De Groote SL, Raszewski R.Coverage of Google Scho-lar, Scopus, and Web of Science: A case study of the h-index in nursing. Nurs Outlook 2012; 60 (6): 391-400.
Fang JT, Ko YS, Chien CC, Yu KH.Assessing medical students' performance incore competencies using mul-tiple admission programs for colleges anduniversities: from the perspective of multi-source feedback. Biomed J 2013; 36(4): 188-9.
Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga Creative Commons licencom koja omogućava drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad onlajn (npr. u institucionalnom repozitorijumu ili na svojim internet stranicama) pre i tokom postupka prijave priloga, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. Efekat otvorenog pristupa).