Trendovi promena u društvu i obrazovanju koje generiše četvrta industrijska revolucija

  • Jovan R Bazić Univerzitet u Prištini-Kosovska Mitrovica, Učiteljski fakultet, Leposavić
Ključne reči: the European Union||, ||Evropska unija, the Fourth Industrial Revolution||, ||Četvrta industrijska revolucija, education||, ||obrazovanje, society||, ||društvo,

Sažetak


U ovom radu se razmatraju promene u društvu i obrazovanju koje generišu inovacije Četvrte industrijske revolucije. Osnovno polazište u tome je da su savremene tehnološke promene u međuzavisnosti sa aktuelnim društvenim procesima i razvojnim projekcijama koje su ubrzale njihov tok. Zato se ovo istraživanje bavi analizom razvojnih strategija, informacija, izveštaja i relevantne literature na nivou dokumenta, pa je u njemu primenjen analitičko-deskriptivni metod kako bi se identifikovali i opisali osnovni činioci tehnoloških i promena u društvu i obrazovanju koje generišu inovacije Četvrte industrijske revolucije, kao i njihova međuzavisnost. Inovacije ove industrijske revolucije, kao i kod prethodnih, istovremeno utiču na razvoj i uređenje društva, njegovu strukturu i dinamiku, vrednosni sistem, kao i na svakodnevni život lјudi.

Biografija autora

Jovan R Bazić, Univerzitet u Prištini-Kosovska Mitrovica, Učiteljski fakultet, Leposavić
Redovni profesor

Reference

Bazić, J., & Ljubisavljević, M. (2016). Educational Challenges in the Fourth Industial Revolution. KNOWLEDGE. International Journal Scientific, 14(2), 814-818.

Bauman, Z. (2016). Las redes sociales son una trampa (intervju). El Pais. Preuzeto sa http://cultura.elpais.com/cultura/2015/12/30/babelia/1451504427_675885.html

European Commission. (2010). EUROPE 2020 A strategy for smart sustainable and inclusive growth, COM (2010) 2020 final Brussels. 3.2010. Preuzeto sa http://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/ALL/?uri=CELEX%3A52010DC2020

European Concil. (2000). Lisbon European Concil 23 and 24 March: Presidency conclusions. Preuzeto sa http://www.europarl.europa.eu/summits/lis1_en.htm.

European Parliament. (2006). Recommendations of the European Parliament and of the Concil of 18 December 2006 on Key Competences for Lifelong Learning. Offical Journal of the European Union, 2006/962/EC.

Finch, J. (2015). What Is Generation Z, And What Does It Want?. Preuzeto sa https: //www. fastcoexist. com/3045317/what-is-generation-z-and-what-does-it-want

Guga, J. (2015). Ka proširenoj realnosti - dijalektika fizičkog i virtuelnog prostora. Социолошки преглед, 49(3), 265-277. [In Serbian].

Harari, Y.N. (2015). Sapiens: A Brief History of Humankind. New York: Harper Collins.

Herera, A., & Mandić, P. (1989). Obrazovanje za XXI stoljeće. Sarajevo: Svjetlost.

ITHS. (2016). Tablet računari umesto svezaka. Preuzeto sa http://www.iths.edu.rs/tablet-racunari-umesto-svezaka/.

Kardaras, N. (2014). Plugged. in and tuned-out: The dangers of teenage virtual addiction. Preuzeto sa http://www.foxnews.com/opinion/2014/09/26/plugged-in-and-tuned-out-how-to-handle-teenage-virtual-addiction.html

Kastelas, M. (2000). Uspon umreženog društva. Zagreb: Golden marketing.

Krauč, K. (2014). Postdemokratija. Loznica: Karpos.

Kronja, J. (2011). Vodič kroz strategiju Evropa 2020. Beograd: Evropski pokret u Srbiji.

Kőrösi, G., & Esztelecki, P. (2015). Implementation of Mobile Phones in Education. Istrazivanja u Pedagogiji, 5(1), 98-108. Preuzeto sa http://research.rs/wp-content/uploads/2015/06/09-Korosi-Estelecki-engl.pdf.

Milošević, B. (2005). Transformacija organizacija rada u procesima globalizacije - uticaj novoliberlne ideologije. Sociologija, 46(2), 143-166.

Mojsi, D. (2016). Borba za vlast je svuda ista. Beograd: Politika. [In Serbian].

Naismith L, , & at. al, (2004). Literature Review In Mobile Technologies And Learning. Birmingham: Futurelab University of Birmingham.

Petrović, J. (2012). Ogledi o obrazovanju u Srbiji - pogledi na skrajnuta pitanja. Kosovska Mitrovica: Filozofski fakultet. [In Serbian].

Prensky, M. (2010). Teaching digital natives - partner ing for real learning. Thousand Oaks: Corwin Calif.

Pharr, J.S., & Putnam, D.R. (2000). Disaffected Democracies: Whatʾs Troubling the Trilateral Countries?. New Jersey: Princeton University Press.

Reić, A. (2016). Nova generacija mladih - generacija Z. Preuzeto sa http://europa.eu/youth/hr/article/39/31499_hr.

Schwab, K. (2016). The Fourth Industrial Revolution. Geneva: World Ekonomic Forum.

Schwab, K. (2016). The Fourth Industrial Revolution: What it means, how to respond. Preuzeto sa https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-fourth-industrial-revolution-what-it-means-and-how-to-respond/

Suzić, N. (2014). Kompetencije za život u 21 stoljeću i školski ciljevi učenika. Pedagogijska istraživanja, 11(1), 111-122.

Šakić, A. (2015). Top 10 sajtova za freelance poslove. Preuzeto sa https://pcpress.rs/top-10-sajtova-za-freelance-poslove/

UNESCO. (2012). Mobile Learning for Teachers: Exploring the Potential of Mobile Technologies to Support Teachers. Preuzeto sa http://unesdoc.unesco.org/images /0021/002161/ 216167E.pdf

Weforum. (2016). Recap of Davos. Preuzeto sa https://www.weforum.org/agenda/2016/01/a-recap-of-davos-2016

Weforum. (2016). The Future of Jobs Employment, Skills and Workforce Strategy for the Fourth Industrial Revolution. Preuzeto sa http://reports.weforum.org/future-of-jobs-2016/

Objavljeno
2018/01/17
Broj časopisa
Rubrika
Originalni naučni rad