Stavovi nastavnika prema obrazovnoj koncepciji efikasne škole

  • Ivko Aleksandar Nikolic "Univerzitet u Beogradu, Uciteljski fakultet"
  • Danimir Petar Mandic "Univerzitet u Beogradu, Uciteljski fakultet"
  • Ivan Svetolik Kostadinovic "Univerzitet u Nisu,Fakultet za pravo,bezbednost i menadzment"Konstantin Veliki""

Sažetak


Pod uticajem informaciono-komunikacionih tehnologija postepeno se napušta koncepcija tradicionalne škole. U traženju odgvora na pitanje kako da obrazovanje postane efikasnije u društvu digitalne ere, značajno je razmotriti pitanja primene informatičko-komunikacionih tehnologija u procesu nastave i učenja. Cilј našeg istraživanja je bio da se utvrde stavovi nastavnika prema koncepciji efikasne škole. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 1367 nastavnika razredne i predmetne nastave, stručnih saradnika (pedagoga/psihologa) i direktora škola u gradovima Srbije. U istraživanju je primenjena tehnika terenske ankete. Podaci su obrađivani korišćenjem deskriptivnih statističkih postupaka. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici ispolјavaju visok stepen slaganja sa tvrdnjama koje se odnose na obeležja efikasne škole. Konkretnije, efikasna škola mora biti institucija saradnje i poverenja u kojoj svi uče. U efikasnoj školi mora postojati nova prostorna i vremenska organizacija. Dobijeni nalazi mogu predstavlјati pouzdanu osnovu, kreatorima obrazovnih politika, u modelovanju efikasne škole i delotvorne nastave koja bi svakog učenika vodila do uspeha prema njegovim individualnim mogućnostima.

Biografije autora

Ivko Aleksandar Nikolic, "Univerzitet u Beogradu, Uciteljski fakultet"
doktor didakticko-metodickih nauka
Danimir Petar Mandic, "Univerzitet u Beogradu, Uciteljski fakultet"
Profesor doktor Danimir Mandic
Ivan Svetolik Kostadinovic, "Univerzitet u Nisu,Fakultet za pravo,bezbednost i menadzment"Konstantin Veliki""
Profesor doktor

Reference

Dirkem, E. (1981). Education and Sociology. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna stredstva [In Serbian]

Durkhaim, E. (1922). Education and Sociology. Paris: Librairie Félix Alcan [In French].https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/Durkheim_-_%C3%89ducation_et_sociologie.pdf

Franković, D. (1985). Support innovation in education. Inovacije u nastavi god. 2, br. 1, 32–46 [In Serbian]

Khutorskoy, A. V. (2003). Didactic heuristics. Moscow [In Russian]

Novković Cvetković, B. (2017). Innovative models of teaching work in the function of im proving the teaching process. Godišnjak Pedagoškog fakulteta u Vranju, 8(1), 177–190 [In Serbian]

Rogers E, Shomaker R. (1971). Comunication of Innovations. New York: Free Press of Glencoe

Vilotijević, M. (2000). Didactics. Beograd: Naučna knjiga [In Serbian]

Vilotijević, M. i D. Mandić (2015). Management of developmental changes in educational institutions. Beograd: Učiteljski fakultet [In Serbian]

Objavljeno
2018/01/17
Broj časopisa
Rubrika
Originalni naučni rad