Briga o deci, rano vaspitanje i socijalana nejednakost: međunarodna perspektiva
Ključne reči:
early childcare education and care||, ||predškolsko obrazovanje, social inequality||, ||socijalne nejednakosti, child development||, ||dečji razvoj,
Sažetak
Knjiga pruža jedinstveni naučni doprinos na temu predškolskog obrazovanja i njegovog uticaja na razvoj deteta i rane socijalne nejednakosti. Ona istovremeno ističe složenu vezu između socijalnog porekla i pohađanja predškolskih ustanova, sa porukom da više socijalno poreklo omogućava roditelјima da odaberu za svoju decu optimalni vremenski period i intenzitet predškolskog obrazovanja. 11 studija predstavlјenih u knjizi pružaju podršku tezi da visoko-kvalitente predškolske ustanove imaju pozitivni efekat na dečiji kognitivni razvoj, posebno za decu iz nižih društvenih slojeva. Uprkos tome, knjiga zaklјučuje da predškolsko obrazovanje ima ograničen uticaj na smanjenje socijalnih ne-jednakosti, jer najveći deo varijacije u obrazovnim rezultatima dece je rezultat kućnog okruženja.
Reference
Del Boca, D, Vuri, D. The mismatch between employment and child care in Italy: the impact of rationing. Journal of Population Economics 20.4 (2007): 805-832.
Heckman, J. J. Skill formation and the economics of investing in disadvantaged children. Science 312.5782 (2006): 1900–1902.